HEINÄMAMMAT 2008 ~joulukuussa~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RouvaSumppisuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Anniel, minulla eka neuvola 3.1, jolloin viikkoja 10+6. Ensi viikolla varhaisultra yksityisellä. Olo ei ole tippaakaan niin kuin olisi raskaana ja minäkin olen siitä huolissani. Pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille!! Itse sain sellaisen syyskuussa ja siksikin nyt jännittää.

Tulin vielä kommentoimaan kittylle seksielämästä...Täytyy vaan todeta tällä hetkellä että ai mikä seksielämä..???? Mua ei vois kyllä nyt vähempää kiinostaa sellanen puuha kun olo on mikä on..!!Ehkä taas joku päivä innostun.

rapu olen todella pahoillani! voimia teille :hug:

tikkipää jaksamista ja paljon toivoa teille! toivon että kaikki kääntyy hyväksi! mulla ed. km aikana Rh 11 000 luokkaa (rv 13), tai silloin kun jouduin päivystykseen km takia.

mamma jaksamista ja voimia! tiedän mitä käyt läpi! olet ajatuksissani :hug:

neuvolasta niin varattu aika on rv 12 mutta pitää huomenna soittaa muuttamaan se kun mulla silloin työpäivä vaikka mielestäni olin yrittänyt vaihtaa sen...

äippävaatteista niin ekassa raskaudessa niille ei juuri ollu edes käyttöä ja tänään sain jo vetää mammahousut jalkaan :o semmoset under the belly malliset. ne on kyllä vielä ihan liian isot mutta tav farkut niin napit menee todella tiukalle eikä se tunnu hyvältä. eli mennään nyt mammafarkkuilla sitten.

synttäreitä oon tänään viettäny. tai ei täällä ollu kun yks kaveri, miehen vanhemmat ja miehen sisko perheineen. en oikein välitä enää viettää omia synttäreita kun ikää jo näin paljon (täytän 24v)...

uusille tervetuloa joukkoon!

nyt sohvalle makaamaan...

korvapuusti ja pikkupulla rv 9+5 (8+5)

Rapu paljon jaksamista. Saman olen kokenut, joten paljon voimia :hug:

Tikkipää meneepä jännäki tuo tilanne. Tuollatavalla suurinpiirtein alkoi raskauteni vuonna 2000 ja -01 kevääll syntyi potra poika. Ihmettelin myös, miten testi näytti plussaa heti menkkojen alkamisen aikoihin, vaikka LA siirtyi reilut kaksi viikkoa, mutta niin se vaan meni ja poika nyt eskari.

Täällä kaikki ennallaan. Väsy vaivaa ja siinäpä se.

Tervetuloa uudet :wave:

Lumi-Marja ja Helmi-Onni 6+3

ronja 78, kiva et täällä on muitakin sotaleskiä.
kyllä tekis mieli taas mennä kuuntelemaan et onko vatsassa kaikki kunnossa, kun on noita km aika monta tässä pinossa.
siskolla oli viime keväänä,itsellä 2005 :'(
mut sitä joutisi käymään joka viikko jos pelolle antaa valtaa.
mut pitäs varmaan mennä vielä makuulle kunehtii ennen kuin neiti1v herää.
mut menee kyllä tarhaan tänään ,olen vielä sairaslomalla ja tänään jatketaan muuttoa miehen kans. :heart:

senttu ja lassilotta 9+6

Tikkipäälle paljon, paljon peukkuja.

Huvittais kyllä sännätä kuuntelemaan :heart: ääniä, kun en oo vielä kertaakaan kuunnellu. Toivottavasti kaikilla olisi kaikki hyvin.

Ronja 9+2 (äh, tuo eilinen vapaa sotki mun kalenterin ja kuvittelin olevani lähempänä 10:ä..)

mamma7328:lle pahoitteluni! :hug: :'( Kyllä näitä keskenmenoja nyt on tullut tähän pinoon liian monta jo, eihän enää yhtäkään, eihän?!?! :(

Uskaltaako tässä luottavaisin mielin enää ultraa odotellakaan.. Pitäis vaan lähteä tuonne isoon kaupunkiin sitten yksityiselle ultraan, täällä ei sellaisia ole. Pitänee vain luottaa ja toivoa parasta.

Ja uusille kovsti tervetuloa minunkin puolestani!

Jännään kovasti Tikkipään uutisia.. :|

Korvapuustille onnea!! :flower: Ei kai niitä synttäreitä niin tartte enää isona juhliakaan? Mulla taitanee jäädä nyt omat 30:t välistä, meillä on ollu tapana, et kaverit järkkää jotain kivaa vähän niinkun salassa.. Mut eihän isomassuista voi mihkään raahata temppuilemaan, joten saas nähdä. Keväällä siis ois jo noin kamalasti vuosia.. (ja ikäkriisiä pukkaa..)

Noh mutta, nyt pitää alkaa valmistautua kauppareissulle kuopuksen kanssa, kunhan tää ällötysolo helpottais..

Räpätäti+papu rv8+4

Tikkipäälle tsemppiä verikokeisiiin! Toivotaan että arvot nousseet hurjasti!

Mamma7328 Pahoittelut :'(

Omaan napaan ei mitään uutta. Jotenkin tuntuu että on pientä matalalentoa nyt ilmassa mielialojen suhteen. Elämä tuntuu jotenkin ykstoikkoselta...Ehkä hyvä niin, mutta jotain pienti virikettä saisi arjessa olla. Asuttiin aiemmin joitakin vuosia kaukana ulkomailla ja ehkä aika on kullannut muistot, mutta tuntuu että siellä tapahtui enemmän juttuja arjessa. Suomessa minua tökkii se, kun kavereita niin hankala nähdä kun kaikilla olevinaan niin kiire. Ulkomailla totuttiin istumaan porukalla usein iltaa ravintoloissa, monta kertaa viikossa.

HooWee 10+4

Pahoittelut kaikille surun kohdanneille :'( Voimia!

Vähän on täälläkin HooVeeta lainatakseni matalalentoa :( Todella ristiriitaiset fiilikset vähän väliä... pitäisi olla onnellinen että on raskaana... ja niin olenkin...mutta...itkettää ja naurattaa vuorotellen..
Ehkä potkut töistä ja tää harmaa ja sateinen ilma tekee sen.. Nyt olis tää kuu irtisanomisaikaa, mut en todellakaan pysty olemaan töissä vaan hain sairaslomaa... ja niin se terkkarikin sanoi että nyt on otettava iisisti ja ajateltava vauvaa ja kirjoitti 2 viikkoa sairaslomaa.. Ajatuskin pomon näkemisestä saa verenpaineet nyt nousemaan.

Kai tässä nyt pitäisi ottaa tosiaan iisisti... mut mä kun en oo YHTÄÄN sellanen tyyppi joka nauttis tyhjäntoimittamisesta....vaan todella toiminnan nainen ;)
Ottaa tässä kohtaa tosi koville tupakanpolton lopettaminen... en plussaamisen jälkeen polttanut enkä polta vaikka kuinka ketuttaa!

Satais edes lunta niin olis valoisampaa.. alkuviikosta poika laskeskeli ihan innoissaan stigalla pihalla mäkeä ja nyt sais kaivaa ruohonleikkurin tallista... ihan vihreenä ja ruskeena maa ;)

Sori tämä mollivoittoinen omanapa... piti saada edes johonkin purettua.. eiköhän tämä taas tästä pikkuhiljaa iloksi muutu, viimeistään parin vkon päästä kun lähdetään reissuun ;)

Vilma-Annika 6+5

Mulla kanssa valitus tunnelmat, kokoajan paha olo, ei jaksa keskittyä työhön... täällä vaan surffaillaan :D ... itkettää, kiukuttaa ja kaikkea siltä väliltä, mieskään eivarmaan kohta jaksa, jos tää ei ala mennä ohi :o

Täälläkin muuten tosi huono päivä. Niin huono olo, että en ees uskalla suuta avata -oikeesti- ku tuntuu, että oksentaisin samantein. Ihan kaikki äänet meinaa saada mut raivokohtauksen partaalle ja työkaveri tuossa vastapäätä puhuu puhelimessa ihan yhtä soittoa (avokonttorin iloja..), jotenkin on nyt tosi vaikeeta kuunnella yhtään mitään ääniä, kun rupee vaan ärsyttää. Tekis mieli hakee saikkuu tämä päivä, koska töissäolosta ei meinaa tulla tasan tarkkaan mitään, mutta olin jo maanantainkin poissa, niin ei koko aikaa vaan kehtais.

mamma pahoittelut :hug: Ikävä uutinen. Eilen en ehtinyt kovin tarkkaan pinoa kahlata ja oikein harmittaa, kun västä tähän älyän pahoitteluni laittaa. Voimia ja jaksamista :hug:

Kylläpä täällä on paljon suru-uutisia. Itellä kaksi km takana alle 10 viikolta ja sitten yksi 16 viikkoinen :'( Kyllä pelottaa tulevat viikot. Onko masussa elämää ollenkaan ja pysyykö mukana. Varhaisultraan ei pääse kuin vasta 28.12 ja sit oliskin jo np-ultra parin viikon päästä, joten onkohan mitään järkee mennä tuonne kalliiseen eka. Ultralle ei sinänsä jää hintaa kuin 38?, mutta lääkäri velottaa välipäivinä oman osansa ja hinta yhteensä 145 ?. voi kun joulun alla toisessa neuvolassa kuuluis edes äänet, niin tohtis perua tuon kalliin. Tätä yritetty tosiaan se 1v8kk, joten en varmaan kestäis millään asteella ajtusta, että ei onnistuis.

Pitää varmaan lopettaa tällainen hermoilu ja keskittyä olennaiseen. Joulunlaittoa ja muita kotihommia.

rv 6+4

Tervehdys heinämammat :wave: Täällä yksi lisää =) Olen 25v. ja esikoista kovasti odotetaan. Edellinen raskaus päättyi keskeytyneesen km kesäkuun alussa ja nyt sormet ja varpaat ristissä odotellaan ensi viikon ultraa. LA on 24.7.08 ja synnyttämään mennään TAYS:iin.

Pahaa oloa on myös täällä liikkeellä, etenkin iltapäivisin. Asiaa ei yhtään helpota kurkkukipu joka ilmaantu 3 päivää sitten...mitäköhän lääkettä sitä vois käydä ostamassa, onko ehdotuksia?

Hyviä vointeja kaikille ja toivottavasti masuasukit pysyy terveinä kyydissä heinäkuuhun asti :)

Täällä olisi myös yksi esikoistaan odottava :wave: Pikkutulokas päätti itse ihan omatoimisesti raivata tiensä, joten täydellisen yllätyksenä tuli. Takana ei ole aikaisempia raskauksia eikä keskenmenoja, joten tämä kaikki on totaalisen uutta. Ensimmäinen neuvola on ens ke, nyt rv 8 ja la 13.7.

Sauhuttelun lopetin heti plussattuani, mutta silti takaraivossa pyörii että aiheutinko pienelle vahinkoa sillä. Tai kun otin buranaa. Entä mielialalääkitys? Tosin läkärini väitti ettei tuo valmiste aiheuta sikiölle haittaa.

En ole oksentanut kertaakaan, vaikka olo on ollut kamala viimeiset 4 viikkoa. Nyt on alkanut nälän tunnekin hieman helpottamaan - ei ole joka hetki kiljuva nälkä. Mutta nälän tunnetta ei saa päästää päälle tai olo huononee entisestään, sen olen huomannut.

Toivotaan nyt että tämä pysyy matkassa loppuunasti, sillä vaikka yllätyksen tarjoskin niin on erittäin tervetullut.

Moikka!

Ei ollu arvot nousseet kuin ihan hiukan joten päätettiin että laitetaan sytostaatit kehiin.(metotreksaatti)
Nyt on kankku kipeenä.

Nyt sitten 3kk:den tauko yrittämiseen.

Toivotaan toislle parempaa jatkoa, minä jättäydyn pois tästä pinosta, iloista joulun odotusta kaikille :flower:

Tikkipää

Pahoittelut keskenmenoista.

Itselläni eka neuvola on maanantaina ja ultra siitä viikon päästä. Pelossa elän, että jotain on vialla. Mun raskausoireet eivät ole kovinkaan voimakkaat. Pahaa oloa kyllä on, mutta se on pikemminkin etomista vain.Ei ole oikeastaan oksettanut ollenkaan. Tosin voi johtua siitäkin, että mun oksennusrefleksi on vaimea yleensäkin. Tänään on kummasti poltellut mahaa ja mahaporttia..onko tämä nyt sitten sitä närästystä? Tuntuuko teillä muilla jotakin mahassa? Pisteleekö, venyykö? Tunteeko keskenmenon tulemisen jotenkin? Jokos teidän mahat jo näkyy. Itse kyllä huomaan oman mahani..hmm löllöytyneen, mutta en usko että sitä ulkopuoliset huomaa. Jotenkin tuntuu niin raskaalta tää jatkuva huoli raskaudesta. Töissä onneksi välillä unohtuu koko raskaus.

hoplaa 9+1

Pahoittelut kaikille kaskenmenon saaneille :hug: voimia jatkoon.

Hoplaa Täällä ainakin pisetelee ja venyy ihan kunnolla ei meinaa uskaltaa aivastaa selkä suorana kun tuntuu et alamaha paukahtaa maahan =) Maha tuntuu jo kovemmalta tuolta alhaalta ja etenkin kun on selällään niin kohtu tuntuu jo ihan selvästi ja mammahousuissa olen jo melkein 2viikkoa kulkenut. Keskenmeno miulla oli juhannuksena ja sen kyllä tuntee,mulla alko kovat supistelut ja vuoto samalla kertaa eikä siitää voinut kyllä erehtyä.
Yritä olla huolehtimatta,jep helppo sanoa kun itekkin huolehin koko ajan mut yritän silti olla liikoja murehtimatta sen otan vastaan mitä toi yläkerran ukko meille tällä kertaa haluaa antaa...

Gatsu Kiva nähdä tuttuja nimiä ja tervetuloa mukaan heinämammoihin :flower: Paljon onnea plussasta :flower:

Omassa olossa on sen verran muutosta että joka toinen päivä olo on ihan kauhee ja joka toinen päivä pikkasen parempi mutta nälkää tai janoa ei saa laskea liian pahaksi kun öllötys iskee muuten heti,kaikki hajut on ihan kauheita ja etenkin ton kuopuksen kakan haju :x hällä on vielä noita ruoka-allergioita aika paljon ni jos on sattunut jotain kielletyä saamaan ni tällä äiteellä on vaikeuksia olla samassa talossa...

Ainut asia mikä miuta pelottaa on kun kaksoset syntyy niin jos niillä on samoja vaivoja kun esikolla joka syntyi keskonsena oli kallon epämuodostuma joka vaati leikkauksen ja kuopuksella on kasa noita allergioita ja keuhko-astma niin jos noille tulee ne kaikki niin miten sitä sitten jaksaa??mut eipä auta murehtia vaan katotaan sitten kun pienet syntyy että missä mennään...

Äitee ja Sisut rv8

Voimia keskenmenon saaneille :hug:

Tervetuloa uudet mukaan :wave: ja onnea plussasta!

Omaa napaa: Perjantaina kävin lääkärillä ja ultrassa. Ja siellä pikkuisen sydän sykki. :heart: Niin ihana olo tuli sen jälkeen. Jotenkin helpottunut olo, ku pelkäsi ja mietti kaikkea ennen ultraa. Kaikki oli kuitenkin hyvin!

Tässä ultrakuva pikkuisesta (klikkaamalla kuvaa saa sen suuremmaksi):

Nyt pitää kyllä mennä jo nukkumaan, että jaksaa pikku-ukkelin kans herätä aamulla leikkimään =)

Niive ja pikkuinen 9+6

Ai niin joo.. Laskettuaika siirtyi viidellä päivällä eteenpäin. Eli uusi laskettuaika on 7.7.2008. Jos RouvaSumppisuu jaksaisit päivittää minun tiedot =)

ahkerana lukijana ilmoittaudun myös tänne,
kävin keskiviikkona neuvolassa, ja sydänääniä ei kuulunutkaan..neuvolassa vaan sanoivat no omasi kuuluvat niin vahvasti. siinä pieni paniikki meinasi isekä, ja mieheni sanoin että käydään yksityisellä, ja niinpä käytiin ultrassa, ja siellä se papunen olla möllötti, ja kaikki oli ookoo.. :heart: olipa helpottunut olo sen käynnin jälkeen.
Laskettu aika siirtyi parilla päivällä, joten se on 6.7.
Muuten oloni on kaikkea muuta kuin raskaana olo, ei mitään tuntoja, ei pahoinvointia, ehkä vähän väsyneempi, mut eipä muuta..
-magia

Sitähän meinas tulla hulluksi, ko ei päässy tänne pariin päivään. Onneksi oon jotenkin päässy ircistä eroon, niin enään olis tämä riippuvuutta aiheuttava asia.

Mulla on kans viime päivät ollu matalampia. Monille asioille oon vaan mällistäny, että aivanpa sama. Kotona on ko sikolätissä, ko en jaksa siivoskella, sotkea kyllä. Töissä ovat alkaneet epäillä tilaani. Motivaaio on laskenu roimasti. Kirjoitin sitten alle työsopparin kesäkuun puoleen väliin asti. Pomo tarjosi vakituista, mutta vetosi niin kovasti siihen, että kahteen vuoteen ei saa sitten hötkyillä, etten viitsiny alkaa vittumaiseksi. Enkä tosiaan sitten tulevaisuudessa haluais tehdä kolmivuorotyötä.

Kahvia olen alakanu taas juoda aamuisin puoli kuppia.

Mies ihmettelee, kun minä suursyömärinä olen nyt viikon ollut tosi vähällä syönnillä ja kaikista annoksista jää lautaselle, kun en muka jaksa enempää. Jännä juttu.Pitäis kyllä tuota ruokapolitiikkaa enemmän ajatella, kun lämmin ruoka meinaa jäädä joka päivältä tekemättä.

Tässä minun vuodatuksia tällä hetkellä. Huomenna ekaan neuvolaan =) =) =)
pörrö ja pähkinä 9+5

Hei!

Ruskea/verinen vuoto alkoi perjantaina... :( Soittelen huomenna neuvolaan. Siellä sanovat kuitenkin taas, että tuo vuoto on ihan normaalia. Luultavasti täytyy mennä yksityiselle ultraan jos haluan saada selkoa onko tämä taas keskenmeno. Pahalta näyttää kuitenkin. Edellinen km oli viikolla 9+5, nyt meneillään 9+1. Voi surkeus! :'(

Sussoo

Yhteistyössä