Heippa palstalaiset olisiko antaa vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 9MM.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

9MM.

Tunnettu jäsen
13.05.2024
2 785
145
63
39
Mut siis olin eilisen illaan ja yön tytön kaa ja juteltiin kaikenlaista. Noh sit tuli aiheeks nää poikaystävä tai tyttöystävä jutut. Nih neuvoin oli se sun kumppani nyt poika tai tyttö. Ku siis jotkut sen vähän vanhemmat kaverit jo seurustelee. Nih elä sit kattele sellasta jos se kumppani lyttää sua eristää sua muista ihmisistä elämässä tai kohtelee huonosti. Toki sanoin et joskus voi tulla riitaa ja sanotaan pahasti toiselle mut et se riita pitää sit koittaa keskustella pois. Mut sit asiaan. Mut aloin miettimään tähän vastausta et onko teillä kokemusta tästä rakkaus pommituksesta. Et millasta se on ja miten teille sanotaan tai on sanottu niissä tilanteissa ja miten se etenee ja onko ollut eroja jo silloin sanoissa ja teossa ja onko teijän aivot hullaantuneet siitä ja mikä siinä rakkauspommituksessa niin kiehtoo et siihen jää koukkuun vai oletko jäänyt siihen koukkuun? Ku mulle ei oo tollanen pommitus ominaista ja jotenkin pidän sellaista ehkä nolona käytöksenä tai sliippinä. Mut joo mä oon sit aika toises ääripäässä et mä en oikeestaan oo ikinä jakanut kehuja naiselle suhteissa ollessani. Tietty ruuasta kiittänyt ja kehunut et oli hyvää mut tosi niukasti jakanut kyllä kehuja kumppanille. Ku ei meijän lapsuudessa kehuja jaeltu. Oon sitä oppinut ku oma tyttö syntyi ja tytölle jaan kyllä kehuja kun aihetta on mut ei musta kyl kehuautomaattia tule. Mut oommä vähän petrannut et esim jos naisella on vaik kauniisti laitetut kynnet ni kehunut niitä. Mut voitteko jakaa näitä vinkkejä näistä narskumiehistä. Et mikä saa tai on se juttu et teistä tulee täysin riippuvaisia tästä kumppanista? Ja sitä sietää huonoo käytöstä ja muistatteko millain se huonokäytös alkaa onko se se et jotkut naiset hakee miehestä turvaa ja kun se on aluks ollu ni sit tätä muistoa vaalien jatketaan suhteessa joka on muuttunut huonoksi? Et miksi kumppanista haetaan turvaa ja ripustaudutaan siihen ja heittäydytään täysin sen armoille sen toisen. Ite oon sanonut mun tytölle et ole rohkea kuin entis aikojen ritarit eläkä pakene pelkoja vaan kohtaa ne ja käsittele. Jakanut entisaikojen kunigatarista juttui jotka ovat voittaneet pelottomasti miesten johtamia armeijoita ja onkuin soturi prinsessa xena joka taisteli hirviöitä vastaan. Et on yhtärohkea kuin ritarit. Mut siis jos teil olisi jakaa vinkkei tästä mikä teidät sai hullaantumaan täysin ni osaan jakaa niit vinkkei tytölle. Et täytyykö siihen hullaantua niin täysin et järki katoaa. Kiitos jos jaksaisitte vastailla kokemuksista huonoista suhteista ja miten ette ole nähneet näitä valheita jo ajoissa? Et kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan. Tai onko teillä nyt miestä joka kehuu ja on kunnollinen ja saattaa välillä pommittaa mitä tuo rakkaus pommitus nyt sitten lieneekään. Miksi se pommitus on niin ihanan tuntuista?

Tiedän narsismista ja narsistisesta käyttäytymisestä, olen lukenut aiheesta vuosia. En vain jaksa kirjoittaa siitä enää.😬
YouTubesta löytyy love bombing ja gaslighting yms. narsistille ominaiset käyttäytymismallit. Löytyy myös hyviä neuvoja miten selviytyä ja välttää.
Useimmat narsistit eivät valitse puolisoa joilla on tiukat rajat. He valitsevat yliempaattisia ihmisiä jotka venyttävät rajojaan/ei omaa rajoja.

Mutta sen sijaan löysin jotakin mikä kiinnitti huomioni.

Isän tärkein tehtävä on nimenomaan kehua tyttölasta! Tytön täytyy tuntea että hän on äärimmäisen hyvä kaikin puolin. Mielestäni jopa korostuneesti nykypäivänä, koska mean girls sun muut ilmiöt jyllää. Voi olla shokki kun empaattinen kiltti tyttö joutuu ilkeilijöiden myllyyn.

Maailma on paha paikka eikä lapsi itsenäisesti osaa kehittyä vahvaksi oman arvonsa tuntevaksi. Se on vanhempien työ kasvattaa lapsesta tällainen. Tässä tapauksessa etenkin sinun työ.❤

Tiedän narsismista ja narsistisesta käyttäytymisestä, olen lukenut aiheesta vuosia. En vain jaksa kirjoittaa siitä enää.😬
YouTubesta löytyy love bombing ja gaslighting yms. narsistille ominaiset käyttäytymismallit. Löytyy myös hyviä neuvoja miten selviytyä ja välttää.
Useimmat narsistit eivät valitse puolisoa joilla on tiukat rajat. He valitsevat yliempaattisia ihmisiä jotka venyttävät rajojaan/ei omaa rajoja.

Isän tärkein tehtävä on nimenomaan kehua tyttölasta! Tytön täytyy tuntea että hän on äärimmäisen hyvä kaikin puolin. Mielestäni jopa korostuneesti nykypäivänä, koska mean girls sun muut ilmiöt jyllää. Voi olla shokki kun empaattinen kiltti tyttö joutuu ilkeilijöiden myllyyn.

Maailma on paha paikka eikä lapsi itsenäisesti osaa kehittyä vahvaksi oman arvonsa tuntevaksi. Se on vanhempien työ kasvattaa lapsesta tällainen. Tässä tapauksessa etenkin sinun työ.❤

Silti valtaapitävissä ihailet näitä pahimpia narsisteja: Putin, Trump jne. ?

Tiedän narsismista ja narsistisesta käyttäytymisestä, olen lukenut aiheesta vuosia. En vain jaksa kirjoittaa siitä enää.

Maailma on paha paikka eikä lapsi itsenäisesti osaa kehittyä vahvaksi oman arvonsa tuntevaksi. Se on vanhempien työ kasvattaa lapsesta tällainen. Tässä tapauksessa etenkin sinun työ.
Mut joo mä halusin sen eron tietää. Et on miehiä tai naisia jotka ei oo näitä narskui mut ne tykkää siitä romanttisesta rakkaushöpinästä. Et jotkut miehet ehkä tykkää kehua naisen maasta taivaisiin mut niillä ei oo näitä muita juttui vaan pysyvät samanlaisina aina eikä vain sitä vähää aikaa ni noiden eron haluisin tietää et mistä tietää et se mies on tollanen lutunen höppänä oikeesti eikä vain esitä. Mut lispe jos viellä kerran kerrot noista. Ku en halua niin et jos tyttö tapaa hyvän ihmisen nih se sit aattelee et toi on narskun love bombingia vaan on vaik aidosti sellane et miten noi erottaa. Mä en nyt kehu itteäni mä kyl huomaan valheen jossain asioissa sydän asioissa. Mut en tiedä huomaisko mun tyttö et miten erottaa aito romantikko feikistä?

Mut joo mä halusin sen eron tietää. Et on miehiä tai naisia jotka ei oo näitä narskui mut ne tykkää siitä romanttisesta rakkaushöpinästä. Et jotkut miehet ehkä tykkää kehua naisen maasta taivaisiin mut niillä ei oo näitä muita juttui vaan pysyvät samanlaisina aina eikä vain sitä vähää aikaa ni noiden eron haluisin tietää et mistä tietää et se mies on tollanen lutunen höppänä oikeesti eikä vain esitä. Mut lispe jos viellä kerran kerrot noista. Ku en halua niin et jos tyttö tapaa hyvän ihmisen nih se sit aattelee et toi on narskun love bombingia vaan on vaik aidosti sellane et miten noi erottaa. Mä en nyt kehu itteäni mä kyl huomaan valheen jossain asioissa sydän asioissa. Mut en tiedä huomaisko mun tyttö et miten erottaa aito romantikko feikistä?
Noh, ihan perus narsisti ei sulata rajoja. Jos ihan selkeästi on itsekäs ja sanoo esim. että ”tänään ei sovi, minulla on kavereiden kanssa menoa”, tai mitä tahansa joilla osoitat että sinulla on rajat, niin, narsisti suuttuu/manipuloi jne.
Nämä ovat kyllä ihan perusasioita joita on otettava huomioon ennen suhteeseen menoa, mutta monet kulkevat sydämet silmillään ja rakkaushuuruissaan ohittavat ”red flagit”.

Ei love bombingia ja normaali rakastumista välttämättä erota toisistaan muuten kuin tsekkaamalla millainen henkilö noin muuten on.

Noh, ihan perus narsisti ei sulata rajoja. Jos ihan selkeästi on itsekäs ja sanoo esim. että tänään ei sovi, minulla on kavereiden kanssa menoa, tai mitä tahansa joilla osoitat että sinulla on rajat niin narsisti siurtuu/manipuloi jne.
Nämä ovat ihan perusasioita joita on otettava huomioon ennen sihteeseen menoa, mutta monet kulkevat sydämet silmillään ja rakkaushuuruissaan ohittavat ”red flagit”.

Ei love bombingia ja normaali rakastumista välttämättä erota toisistaan muuten kuin tsekkaamalla millainen henkilö noin muuten on.
Ok eli jos sanon tytölle jos nyt edes tapaa ketään et kattoo sen toisen reagointii jo vaik tapailuvaiheessa. Et jos nyt vaik mies sanoo et haluis tänään nähä mut mun tyttö sanoo et tapaa kaveria ni sulattaako se mies tätä ajatusta siinä ns love bombing vaiheessa vai tuleeko jo silloin sitä et ei sais vaan pitäis tehä niinkuin mies haluaa jo silloin?

Ok eli jos sanon tytölle jos nyt edes tapaa ketään et kattoo sen toisen reagointii jo vaik tapailuvaiheessa. Et jos nyt vaik mies sanoo et haluis tänään nähä mut mun tyttö sanoo et tapaa kaveria ni sulattaako se mies tätä ajatusta siinä ns love bombing vaiheessa vai tuleeko jo silloin sitä et ei sais vaan pitäis tehä niinkuin mies haluaa jo silloin?
Entäs se onkin tyttösi joka heittäytyy suhteessa omistavaksi pommittajaksi...

Riippuu narsistista. Jos ”supply” on todella mehukas ja narsisti on älykäs (vaarallisin muoto) niin hän osaa teeskennellä vaikka ja mitä, mutta mutta, tällaiset ovat ääriharvassa. Eikä aitoja narsistejakaan paljon ole, mutta narsistista käytöstä sen sijaan on paljon nykyään.

En välttämättä edes kiinnittäisi erityisesti huomiota mihinkään love bombingiin. Itse olen opastanut että yhtenevien arvojen tärkeys ja oman itsensä kunnioittaminen/rajat ovat tärkeimpiä asioita kun suhteeseen mennään. Meillä tyttö on nuoresta asti ollut ns. yliempaattinen.

en usko että rohkeus ritareiden keskuudessa olisi ollut sen yleisempää kuin miehissä ylipäätään

varmasti on ollut rohkeitakin joukossa
Ritarit rynnisti joukkojen kärjessä ja olivat uskollisia kuninkaan j8htaessa joukkoja rynnäkköön ja oli kunnia kuolla kuninkaansa rinnalla tai kunigattaren. Mä valoin tyttöön rohkeutta vaikeella hetkellä kun tyttöä pelotti ritarit ei pelännyt mitäään vaan taisteli loppuun saakka siinä missä rahvaampi sotilas juoksi karkuun. Ritarit ei kehdannut lähteä pakoon.

Tarkoitatko, että et pidä noita narsisteina? Vai tarkoitatko, että et ihaile noita?

Mä kyllä kuvailisin sun suhtautumistani näihin vähintään symppaaviksi, elleipä jopa ihaileviksi.
Täältä löytyy:

Riippuu narsistista. Jos ”supply” on todella mehukas ja narsisti on älykäs (vaarallisin muoto) niin hän osaa teeskennellä vaikka ja mitä, mutta mutta, tällaiset ovat ääriharvassa. Eikä aitoja narsistejakaan paljon ole, mutta narsistista käytöstä sen sijaan on paljon nykyään.

En välttämättä edes kiinnittäisi erityisesti huomiota mihinkään love bombingiin. Itse olen opastanut että yhtenevien arvojen tärkeys ja oman itsensä kunnioittaminen/rajat ovat tärkeimpiä asioita kun suhteeseen mennään. Meillä tyttö on nuoresta asti ollut ns. yliempaattinen.
Siis mä en noista arvoista niin tiiä ku kaikki muuttuu kaiken aikaa ni vaikeeta on sementoida mitään lopulliseksi. Paitsi suhde Jumalaan on muuttumaton. Mut miten sä sementoit sun arvot ja pysyykö ne hautaan saakka ja onko tilaa muutokselle ja hämmästelläänkö sitä et nyt sä et oo oma ittes hyväs seuras mä saatan olla porukan äänekkäinkin välil. Mut esim yks yltiö sosiaalinen sanoi et sekin hiljenee kun mä puhuin et mult ei saa suunvuoroa nih sitkun olin hiljaisempi enkä sanonut mitään ni heti tää jantteri sanoi et nyt mä en oo oma itteni. Porukoissa mä monesti nautin olla hiljaa ja kuunnella muita tai vaan lukea muita. Mut sitku taas innostuin ja aloin höpöttelee ni tää ukko sanoi et jee nyt oon oma itteni. Pyh emmä koko aikaa jaksa puhua vaan tykkään ja nautin kun mun ei tarvii olla esillä vaan muut puhuu

Siis mä en noista arvoista niin tiiä ku kaikki muuttuu kaiken aikaa ni vaikeeta on sementoida mitään lopulliseksi. Paitsi suhde Jumalaan on muuttumaton. Mut miten sä sementoit sun arvot ja pysyykö ne hautaan saakka ja onko tilaa muutokselle ja hämmästelläänkö sitä et nyt sä et oo oma ittes hyväs seuras mä saatan olla porukan äänekkäinkin välil. Mut esim yks yltiö sosiaalinen sanoi et sekin hiljenee kun mä puhuin et mult ei saa suunvuoroa nih sitkun olin hiljaisempi enkä sanonut mitään ni heti tää jantteri sanoi et nyt mä en oo oma itteni. Porukoissa mä monesti nautin olla hiljaa ja kuunnella muita tai vaan lukea muita. Mut sitku taas innostuin ja aloin höpöttelee ni tää ukko sanoi et jee nyt oon oma itteni. Pyh emmä koko aikaa jaksa puhua vaan tykkään ja nautin kun mun ei tarvii olla esillä vaan muut puhuu
No mun arvoihin kuuluu esim. se että heikompaa puolustetaan aina, eikä ihmisiä jätetä pulaan. Heikompia täytyy myös aina auttaa jos vain voi, pienikin asia: pidä ovea auki/anna paikkasi/käy kaupassa esim. vanhukselle.
Ja se, että lapset ovat prioriteetti! On toki monia muitakin mutta nuo nyt esimerkkinä.

No juu ja sanotaan, että se, miksi ritari avasi naiselle oven ja päästi tämän ensiksi, johtui siitä, että näin hän välttyi itse vihollisen kohtaamiselta ja siihen liittyvältä vaaralta.
Naiset ensin vaikka heikoille jäille.😁

Yhteistyössä