Heitin lapsen äsken sängylle :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt v'tuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin mitä meidän pitää tehdä, puolustaa sun tekoa vai haukkua lyttyyn? Taidat tietää itsekin, että väärin olet tehnyt kun avauduit tänne. Taidat olla aika skitso kun pientä vauvaa heittelet :(

"Heittelet" sana viittaa jatkuvaan, toistuvaan toimintaan. Ap kertoi käsittääkseni hujauttaneensa lapsen vauhdilla sänkyyn, "heittäneensä" kerran.

Vaikka olis kaverinlapia tai ihan kenen tahansa, ei niiden aikana aleta noin käyttäytymään. eikä omienkaan. Vaikka kuinka menis hermot, niin muista olla aikuinen ja käyttäytyä. Mikään ei ole sen typerämpää, kuin heittäytyä itse lapsen tasolle ja alkaa kiukutella sen yksi vuotiaan kanssa kilpaa. Herää ja kato peiliin. Mitähän mahtavat hoidossasi olleet lapset ajatella. Kertovat äidille ja sitä rataa. en veisi omia kaverille hoitoon, joka aon noin hermoheikko.

Kaikki kuitenkin ok ja kukaan ei vahingoittunut, paitsi oma lapsesi henkisesti. Hoitolapset korkeintaan saivat ilkeän muistikuvan. Mieti seilti kaksi kertaa, ennen kuin seuraavan kerran vajoat lapsen asteelle. Kyllä mullakin välillä pinna palaa, mutta ei sitä saa sitli noin räjähtää. Mulla on itellä viisi lasta ja hoidossa välillä liuta toisten lapsia, joten tiedän miten tukalaa välillä on saada pieniä nukkumaan metelissä. Mut jämäkällä asenteella saa kyllä lapset hiljenemään siksi aikaa. Aikuinen on auktoriteetti, ei yksi lapsilaumasta.

Kuhan vaan nakutin ja purin itteäni tänne ja sit kirjotin että hoitolapset, vaikka en olekaan pph. Siis nämä lapset tulivat oveni taakse, "kaveri" soitti että nyt ne ovat tulossa... Ja edellisenä päivänä tämä "kaveri" ( todellisuudessa tuttava, joskus soitellaan ja kun törmätään niin moikataan ) soitti mulle ja valitti että kun tartteis jostakin saada hoitopaikka lapsille, ja mä sanoin siihen että eiköhän nyt jostakin löytyis hoitopaikka.. Ja tää sit varmaan ymmärsi asian niin että mulle voi tuoda nää lapset!!
Mulla on kyllä muutenkin ollut tosi vaikeaa, olen varannut ajan psykologille ja neuvolassakin olen jotain jutellut..

Alkuperäinen kirjoittaja aapee:
Kuhan vaan nakutin ja purin itteäni tänne ja sit kirjotin että hoitolapset, vaikka en olekaan pph. Siis nämä lapset tulivat oveni taakse, "kaveri" soitti että nyt ne ovat tulossa... Ja edellisenä päivänä tämä "kaveri" ( todellisuudessa tuttava, joskus soitellaan ja kun törmätään niin moikataan ) soitti mulle ja valitti että kun tartteis jostakin saada hoitopaikka lapsille, ja mä sanoin siihen että eiköhän nyt jostakin löytyis hoitopaikka.. Ja tää sit varmaan ymmärsi asian niin että mulle voi tuoda nää lapset!!
Mulla on kyllä muutenkin ollut tosi vaikeaa, olen varannut ajan psykologille ja neuvolassakin olen jotain jutellut..

Olisit sit kertonut kaverille/tutulle, että sulle ei kertakaikkiaan sovi. Opi sanomaan EI jos et todellakaan halua ylimääräistä taakkaa itsellesi.

1v on pieni heiteltäväksi.Omaani en kyllä heittelisi mutta älkää nyt akat kuulkaas allenne paskoko.Kuitenkin aapee katuu tekoaan.

Halaus ja koitahan jaksaa.Toivottavasti saat apua.Ei se ainakaan helpota kun lapsi kasvaa.Teet päätöksen että minä en enää koskaan koske lapseeni raivon vallassa tai satuta muutenkaan.

Kaverin tai vieraitten lapsia, hoitolapsia ne minusta silti ovat. ainakin näin yleisesti puhuttaessa. Vai oisko aapeen pitäny selittää että ne mun tuttava maija ville ja kalle....

Mutta asiaan sen verran että jos tuo lapsen sängylle "heittäminen" oli kertaluontoista niin tuskin tuosta vahinkoa tuli. Jaksuja, juo kuppi kahvia ja hengitä syvään :)

Juu, nämä kaverin lapset eivät nähneet tapahtumaa.. Kiitos kaikille vastanneille, tiedän että tein tyhmästi ja todella väärin, ikinä enää ei tule toistumaan.. Soitan kohta kaverille ja käsken hakemaan nämä lapset pois, sitten olen ja hengähdän ja sit kun oma lapsi herää niin käydään leikkimään sen kanssa ja tehdään herkkuruokaa :) Ja opettelen sanomaan EI, olen aina liian taivuteltava ihminen, vaikka pitäisi jo omankin lapsen takia olla jämäkkä ja pysyä sen EI:n takana! Kiitos kaikille, oikeasti...

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
1v on pieni heiteltäväksi.Omaani en kyllä heittelisi mutta älkää nyt akat kuulkaas allenne paskoko.Kuitenkin aapee katuu tekoaan.

Halaus ja koitahan jaksaa.Toivottavasti saat apua.Ei se ainakaan helpota kun lapsi kasvaa.Teet päätöksen että minä en enää koskaan koske lapseeni raivon vallassa tai satuta muutenkaan.

Sopivan kokoista heiteltävää ei olekaan.

:hug: Koita jaksaa, äläkä anna sen kaverin pompotella itsees tolleen...hommaa nikotiinipurkkaa tohon tupakoinnin lopettamiseen. Sähän voit nyt viedä sun lapsen sille kaverille hoitoon :p j

Yhteistyössä