Heittäkääpä ammatteja sos.ja terveysalalta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ulapalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä sä mun käsittääkseni voit hakea tuolla pohjalla ammattikorkeaan mihin linjalle vaan. Ihan uteliaisuuttani kysyisin, mikset pääsisi lukemaan bioanalyytikoksi tai röntgenhoitajaksi ennen kuin vasta kahden vuoden kuluttua? Bioanalyytikon työ on ainakin aika pitkälti päivätyötä maanantaista perjantaihin. Poikkeuksena päivystävä laboratorio esim. jossain keskussairaalassa tai yksityiset lääkäriasemat, joilla labra voi olla auki myös iltaisin ja viikonloppuisin. Siistiä sisähommaa :).

Siksipä se juuri kiinnostaisi! Siisti sisätyö ja usein ma-pe.
Miehen työtilanteen, omakotiasumisen vuoksi esimerkiksi pakko odottaa. Jään vielä miettimään. Toisaalta ei minulla paljon muutakaan ole, esim työtä täällä. Miksen siis lähtisi opiskelemaan... lisää mielipiteitä ottaisin vastaan... :)

Bioanalyytikoilla on myös melko kiva työtilanne, suuret ikäluokat alkavat pikkuhiljaa eläköityä :) Itse asiassa se eläköityminen on jo alkanut, ainakin meillä päin. Jokin aikaa sitten oli alun toistakymmentä toimea haettavina :) Mä voin ainakin suositella :)

http://www.opintoluotsi.fi/fi-FI/koulutusalat_ja_ammatit/opetusohjelma.aspx?StudyProgrammeId=4aac2b55-3264-4c38-9e82-f4351e6e031c

Eli voisinko siis hakea suoraan opiskelemaan esim kätilöksi?? (ei eniten kiinnosta mutta yllätyksenä tämä,luulin että siihen ammattiin tarvii enemmän koulun penkillä istumista..)

Nyt reilusti yli parikymppisenä miettii niitä aikoja kun piti omaa alaa valita yläasteella, ei näistä tosiaan siinä iässä ymmärtänyt vielä yhtään mitään... Nyt vasta tajunnut mitkä mahikset olisi ollut opiskella, jos olisi lähtenyt muualle opiskelemaan. Ei kyllä vanhemmatkaan pahemmin kannustaneet, ovat olleet sillä linjalla aina että kunhan rahan jostain saa elämiseen niin se hyvä...
Harmittaa.

[QUOTE="vieras";22771877]

No joo, ei musta sairaanhoitajan/lähihoitajan hommiin olisikaan. [/QUOTE]

aika laaja toimenkuva lähihoitajilla on, ihan erikoistumisalasta riippuen.

Yhteistyössä