HELMIÄIPÄT 4

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Polgara, 2.2.2007 esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen (tuplat)
Onsku K-SKS. la 11.2.2007, toinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Piuku, 32, TYKS, la 14.2.2007, tyttö 05/2005
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Ninnu 29 la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Jazz 29, Kättäri, la ????, tyttö 08/2005
Maaxi la 20.2.2007, esikoinen
tiiti 25, la 25.2.2007, poika 05/2005
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi

Tässä uusi ketju helmiäipille kun tuo vanha oli jo niin pitkä

Minni, 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
Perhonen, 22, TAYS la 1.2.2007
josefiina 31 phks la 2.2.2007 poika 131005
Sohvi 30 KYS 2.2.2007 esikoinen
Polgara, 2.2.2007 esikoinen
Miiu 30, la 4.2.2007, esikoinen
Tiiu, 32, 5.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS la 6.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKSSK, la 6.2.2007, esikoinen
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Tiina-76, 29, la 7.2.2007, poika 10/2002
Pioni, 30, TYKS, 10.2.2007 esikoinen
Veeti, 23, KYS, la 11.2.2007. esikoinen (tuplat)
Onsku K-SKS. la 11.2.2007, toinen
Riina-K 25, Jorvi/NKL la 12.2.2007, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy, 28, ?, la 13.2.2007
Suikki, 29, ? , la 14.2.2007
Piuku, 32, TYKS, la 14.2.2007, tyttö 05/2005
Katri 35 , ? , la 18.2.2007, esikoinen
Ninnu 29 la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse, 25 la 19.2.2007 , toinen lapsi
Maaxi la 20.2.2007, esikoinen
tiiti 25, la 25.2.2007, poika 05/2005
Lovisa, 27.2.2007, toinen lapsi

eka neuvola ohi...mukavaa oli, siihen asti kun....tulin kotiin, menin vessaan JA HOUSUSSA OLI RUSKEETA!!!!EIKÄ!!!Eilen ultrassa kaikki oli vielä hyvin ja sykekin näkyi......voivoi....en uskalla enää kurkistaa housuun....Twinkle, eikös sulla ollu samanlaista?Millä viikolla se alkoi ja onko vielä?Oon ihan masentunut jo etukäteen.... :(

Tiitti, tuskin on mitään vaarallista jos kipujakaan ei ole ja sykekin jo kuitenkin löytynyt. Toki tuollainen säikäyttää mutta tuskin vielä kannattaa masentua. Onneksi tänään on vähän viileämpää, olen saanut aikaankin jotain (siivonnut).

Lovisa rv7

Tiiti, joo olihan miulla. Pari kertaa tuli ihan vertakin. Miulla alko joskus rv 7 paikkeilla ja oli noin rv9. Nyt ei oo viikkoon oikeestaan tullu. Pari kertaa on tullu IHAN vähän. Se ultraus on voinu ärsyttää limakalvoja siulla, miullakin tuli ultran jälkeen (illalla vai olikohan se seuraavana aamuna) vähän enemmän sitä rusehtavaa. Toivottavasti ei tulis enää vuotoja niin siulle kuin miullekaan. :)

Minnalle sitten, että kuunteliko ne dopplerilla? Todella harvalla kuuluu vielä tässä vaiheessa. Miun neuvolan täti sano viime viikolla, että täällä päin aletaan yrittää kuunnella vasta rv15 tai niin miulla ainakin, kun ei niitä yleensä kuitenkaan ennen sitä kunnolla kuule. Eiköhän siellä kaikki ihan hyvin ole. :)

Jänskättää, kun huomenna mennään katsomaan sitä kämppää, oon ihan täpinöissäni!

twinkle ja masukki 10+1

kiitos twinkle...mulla on vain nyt tullut ihan koko päivän....pikkuhousunsuoja täytyy olla....no katsellaan....

Minna: mullakaan ei kuulunu ekassa raskaudessa ennen kuin viikolla 12-13 muistaakseni...siis tollon 10viikolla ei, koska muistan olleeni ihan maissa.....joten elä murehdi vielä!!! :D

en oikein osaa kirjoittaa mitään, kun mielessä on vain että pysyykö neiti (oon ihan varma et tää on tyttö!) :D matkassa mukana.....

tiiti & Sintti 6+6

Twinkle, on ollut......mutta mun valkovuotokin on ollut tosi runsasta ja välillä kokkareista (ihanaaa oikein analysoida täällä...heh)...joten toi on oikeestaan samaa, mutta ruskeeta......Äh..en tiiä...ihan outoo, kun esikoista odottaessa ei ollu mitään tämmöstä.... :(

Moikka! meitsi on 7+4 ja laskettu siis 26.2. ja mullakin oli viikko sitten ruskeaa vuotoa ja meinasin pyörtyä surusta, joskin se loppui siihen yhteen päivään ja kuulemma täysin normaalia! Olen sit kuitenkin napsassu mukavimman raskausoireen eli pahoinvoinnin ja kyökin aamusta iltaan ja kaikki hajut haittaa... Luin että tää 6-8 viikot on pahimmat, onko kellään kokoemusta että helppaisi...

Kiitos ja aurinkoa!

rv 7+4

Mulla kuului hyvin sydänäänet ekassa raskaudessa rv 10 mutta mulla oli istukka kohdun takaseinässä, kaverilla oli etuseinässä eikä kyllä noilla viikoilla kuulunu. Ei ole huolestuttavaa jos ei vielä kuulu, dopplereissakin on eroja (meidän neuvolassa suht uusi doppler). Aunelle tuosta pahoinvoinnista eli esikoista odottaessa loppui rv 16 vasta mutta pahimmat viikot oli kyllä rv5-9. Mulla on aamut oikeastaan helpoimpia pahoinvoinnin suhteen, iltapäivällä ja varsinkin illalla on kamalin olo.

Lovisa 7+1

Voi ei tiitti, toivottavasti ei kuitenkaan mene kesken! Olihan twinklelläkin vuotoa ja kaikki hyvin siitä huolimatta. Muakin rupeaa kyllä pelottamaan, on sen verran mahtunut noita keskenmenoja helmiksiin :(. Pelottaa se ensi viikon ultra, mitään kipuja tai vuotoja ei siis ole ollut, esikoista odottaessa oli menkkakipuja melko pitkään mutta nyt ei mitään, onkohan siellä kohdussa mitään...

Lovisa 7+1

Voi että. Näkykös siellä ultrassa Tiiti hyytymiä kohdussa tai jotain? Tuleeko paljonkin verta? Sanoko se lääkäri mitään? Tosi ikävää, mutta toivotaan nyt kuitenkin vielä parasta!!! :)

Myö käytiin tänään tsekkaa se kämppä, otetaan kyllä se, jos kaupunki vielä antaa sen meille. :) Mie havahduin eilen yöllä siihen, kun käännyin unissani, niin vihlas alamahasta aika paljon. Ja minnuu taas aina pelottaa, jos tuntuu niitä menkkakipuja. Huomasin eilen illalla semmosen asian, et verisuonet näkyy rinnoissa nyt ehkä vähän selvemmin. Nyt ois 10+2. Päivä kerrallaan... Vielä 2vk 6päivää niskapoimultraan.

Mutta alan valmistautumaan illan tv-hetkeen. :)

verta tulee edelleen. Ihan kuin menkat, mutta niukemmat (mulla on TOSI TOSI RUNSAAT) ja mitään kipuja ei oo. Eilen siis kävin lääkärissä, joka sanoi että luultavasti keskenmeno, koska verta tulee niin paljon. Lähdin sitten ultraan ja itkin ja olin jo ihan varautunut että tämä oli tässä. Vastaanotossa mulla oli jo ihan helpottunut olo, kun ajattelin että ei sen vielä pitänyt tulla, esikoinen on niin pieni jne. Sitten menin ultraan ja KAUHUKSENI NE SANOIVATKIN ETTÄ ALKIO JA SYKE NÄKYY!!!!Voi ei.....se oli oikeesti paljon kauheempi juttu. Nyt sitten vain odotan ja odotan ja mietin että koska se tulee pois vai tuleeko??!!

Viikonloppuun mennessä vuodon pitäisi lakkaa, jos ei niin maanantaina takas sairaalaan. Vielä ei ainakaan siltä näytä.

Hassua on se, että esim. yöllä verta ei tullut ollenkaan, koska olin makuuasennossa. Mutta kun noussen seisomaan niin vuoto alkaa??!!

Hohhoijaa.....enää en jaksa itkeä...ja toivoisin melkein että tää menisi kesken, koska tämmönen epävarmuus on tosi kiduttavaa!!!

Mutta teille muille!!NAUTTIKAA RASKAUKSISTANNE, ENKÖHÄN MINKÄKIN VIELÄ JONAIN PÄIVÄNÄ!!! :D

tiiti 7+ jotain.....

Hmm, onpa ikävän tuntuinen tilanne tiitti, tuo epätietoisuus on kyllä pahinta :(. Toivottavasti tilanne selviäisi pian ettei tarvitse enää epätietoisuudessa kärvistellä. Josko sulla olisi vaan samanlaista verenvuotoa kuin twinklellä kun kipuja ei ole.

Vihdoin ja viimein on satanut! Voi että olen tätä odottanut!

Lovisa 7+2

Tintille voimahalaus sinne epätietoisuuden keskelle. Ymmärrän tunteesi, että selvyys suuntaan tai toiseen olisi helpotus. Epävarmuudessa eläminen on niin vaikeaa. Pidetään toivoa yllä, että kaikki kääntyisi vielä parhain päin.

Omaan napaan. Ultrassa on käyty ja maailman kaunein näky nähty: kaksi pientä sydäntä sykki meille. Meille siis tulee kaksoset!!! Ollaan aika ymmällään tilanteesta vielä. Tuplaonnea!!! Paljon on vielä matkaa edessä ennen kuin kohtaamme pienokaiset ja paljon vaaran paikkoka mutta nyt iloitsemme näistä pienistä ihmisen aluista. Toisella pituutta 1,7 cm ja toisella 1,5cm.

Tuplaonnesta hämillään

Maaxi 8+2

Höh, ole sitten koko ajan makuullaan, jos verta ei kerta silloin tule. :) Miulle sanoivat viime viikolla ultrassa, et jos tulee keskenmeno, niin ensin loppuu sikiöltä syke, ja sen jälkeen alkaa vasta vuoto. Ja kun siullahan Tiiti kuitenkin näkyi se syke. :)
On tuo kyllä tosi kuluttavaa, kun ei tiedä miten asiat on. Minnuukin säikytti TAAS tänä aamuna, kun oli tuli pyyhkiessä punertavaa valkovuotoa, vaikka nyt ois jo 10+3. Menis nyt kaikki hyvin! Silti tekis vaan mieli itkeä! Näin viime yönä untakin, et tuli verta. Toivottavasti ei enteile mitään. =/ Mies taasen oli nähny viime yönä sellasta unta, et meillä oli tyttövauva. :) Ristiriitaista, kun mie näin joku aika sit unta, et se oli poika...

Ja onnea kovasti Maaxille!!! Jo kahdet kaksoset tulossa helmiäippiin. :)

Pitänee palata työn pariin... Blaah. Haluaisin päikkäreille mieluummin. :)

twinkle, oikeesti, ai että ensin pitäis loppuu syke??!!!Voi hitsit...mulla kun siinä ultra vaiheessa tuli jo ihan kunnolla verta!!!TÄÄÄ ON TUSKAAA!!!Voi hemmetti.....
olispa kiva jos olis kotona semmonen ultralaite!! :D Vois aina välillä kurkistaa, että vieläkö siellä ollaan hengissä...heh....

Juu, niin se lääkäri ainakin sano miulle, että sikiö menehtyy ensiksi ja vasta sitten alkaa vuotaa pois.

Niin, eteisistukka jos ois, niin se vois selittää vuotoa.

JA minä voisin myös ottaa mielelläni semmoisen ultralaitteen kotiini!!!

Ulkopuolinen täällä on lukenut ketjuanne:) voi tiiti toivottavasti kaikki menee hyvin! itselläni tuli verta rv 9 asti ekassa raskaudessa ja tuolla tuo poika nyt huutelee:)

noniin.....minut voi deletoida pois helmiäipistä. Menin tänään sairaalaan, veri vaan lissäntyi. Syke oli sammunut ja pieni sinttimme oli mennyt taivaaseen. Huomenna laitan alapäähän pillerit ja 4h kipristelen sängyssä.

Voimia kaikille ja nauttikaa raskauksistanne!!!! :D