HELMIÄIPÄT 7

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piuku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piuku

Vieras
HELMIÄIPÄT 2007

Tiina-76 30, PHKS, la 31.1.2007, poika 10/2002
Käpylehmä 25, Naistenklinikka/TAYS, la 1.2.2007, esikoinen
Minni 30, TAYS, la 1.2.2007, poika 02/2005
josefiina 31, PHKS, la 2.2.2007, poika 131005
Sohvi 30, KYS, la 2.2.2007, esikoinen
Polgara, la 2.2.2007, esikoinen
Twinkle 20, PKKS, la 3.2.2007, esikoinen
Miiu 31, la 3.2.2007, esikoinen
Elna 29, TAYS, 5.2.2007, esikoinen
Tiiu 32, 6.2.2007, esikoinen
Minna 25, PHKS, la 6.2.2007, esikoinen
Kaura 31,TYKS, la 6.2.2007, poika 04/2005
Sokeri 29, la 7.2.2007, tyttö 9/2005
Jewel 33, la 7.2.2007, pojat 97 ja 05
Perhonen 23, TAYS, la 7.2.2007 esikoinen
Piuku 32, TYKS, la 10.2.2007, tyttö 05/2005
Saara 27, Kättäri, la 10.2.2007, esikoinen
Veeti 23, KYS, la 11.2.2007, esikoinen (tuplat)
Riina-K 25, Jorvi/NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Bellynette 28, NKL, la 12.2.2007, esikoinen
Vanilla 26, la 12.2.07, esikoinen
Venla, ?, ? la 13.2.07, ?
Myy-y 28, OYS, la 12.2.2007
Suikki 29, Jorvi, la 14.2.2007
Katri 35, ?, la 18.2.2007, esikoinen
Nenne 31, Hyvinkää, la 18.2.2007, tyttö 06/04
Ninnu 29, la19.2.2007, esikoinen 10/2004
Krisse 25, la 19.2.2007, toinen lapsi
Maaxi, la 20.2.2007, esikoinen (tuplat)
Pahvi 31, la 21.2.2007, tyttö 07/2005
Ekavekara, OYS, la 24.2.2007, esikoinen
Lovisa 29, NKL, la 27.2.2007, poika 12/04

Eli tässäpä uusi ketju, kun edellisen viestimäärä täyttyikin jo.

Lovisa, ihanaa, että sullakin on rakenneultra jo takanapäin. Jotenkin mäkin ajattelin sen niin, että tästä se odotus nyt sitten alkaa. Ja juuh, itsekin olen yllättynyt tuosta mun hempasta, mut esikoisesta pysyi koko ajan yli 124, en siis joutunut aloittamaan rautakuuria. Neuvolatäti antoi mulle kyllä purkin ja sanoi, että aloittaisin, mutta en mä näe mitään tarvetta aloittaa, kun luku on noin hyvä.

Näihin kuviin ja tunnelmiin...

Piuku 21+5

Hei vaan taas kaikki!
Tästä on aikaa kun olen edellisen kerran täällä vieraillut. Työt painaa sen verran päälle, ettei jaksa aina oikein konetta kotona enää aukoa. Tänään tein kuitenkin poikkeuksen ja päätin käväistä täälläkin. Lukasin pikaisesti tuon edellisen ketjun viimeisimpiä viestejä ja kiinnitin huomiota ainakin Myy-y:n viestiin.

Itselläni oli tuo samainen rakenneultra reilu viikko sitten ja mulle ainakin jäi positiivinen kuva koko tapahtumasta. Meillä käytiin läpi ihan kaikki sormista varmpaisiin ja ultraava lääkäri selitti koko ajan ultrauksen aikana mitä missäkin on. Kun ultraus oli lopussa kysästiin sukupolikin ja lääkäri kertoi sen ystävällisesti ja otti laitteenkin vielä takaisin ja näytti meille.....

Eli meillä oli hieman erilaista kuin Myy-yllä. En tiedä mistä tällainen lopulta johtuu, että toiset saavat vastauksia ja toiset eivät. Se varmaan on sitten aina ultraavasta lääkäristä kiinni- tai pikemminkin millä tuulella hän on?????

No meillä oli kaikki kunnossa ja se oli pääasia jonka halusimmekin kuulla. Sukupoli oil vaan extraa. Nyt sitten odotellaan kuun loppupuolelle neuovolakäyntiä, jossa saankin jo paperit Kelaa varten. Rv 20 menossa, joten mikäs tässä odotellessa. Potkuja en ole vielä tuntenut, tai ainkaan en ole tiedostanut niitä. Kaipa ne ilmaantuvat ajallaan. Ultrassa kaveri ainakin vilkutteli ja yritti jomotella, eli liikkuvaa sorttia.

Nyt olen joutunut jo turvautumaan ensimmäisiin mammahousuihin.....eli massu pömpöttää jo kiitettävästi.

Mutta eipä auta kuin lähteä lepäilemään, työt kutsuvat aamulla

Ekavekara ja pikkukaveri rv 19+5

Ekavekara, missä kävit ultrassa? Sinähän olet kanssa jostain Oulun lähettyviltä, kun synnytyspaikkanasi listassa on OYS... minä kävin OYS:issa. Oletko miettinyt 4D-ultraa? Minä kyllä haaveilisin moisesta, varsinkin tuon rakenneultran jälkeen se tuntuisi oikein kivalta :-) Missähän olisi lähin mahdollinen laite käytettävissä? Olen kuullut, että OYS:issa olisi, mutta olen myös kuullut etteivät he tee ultria kaupallisissa tarkoituksissa...

Myy-y rv 21+3

Huomenta vaan helmikuiset!

Ajattelin tässä jotakin kuulumisia laittaa, kun tähän ketjuun en ole niitä vielä kirjoitellut.

Hiljaista on ollut muutenkin tässä meidän ketjussa. Omakin olo hyvä, mitään ihmeellistä ei onneksi ole tapahtunut. Viime viikolla käveleminen tosin tuntui kiristävän tuolta alavatsasta, mutta miksikään supistukseksi en sitä tulkinnut. Vatsa kylläkin kovettuu tämän tästä, esim. ylösnoustessa tai vessassa käynnin jälkeen, mutta menee ohi muutamassa sekunnissa.

Seuraavalla kerralla lääkärineuvola marraskuun alkupuolella. Saa nähdä, onko jo siihen mennessä tapahtunut mitään tuolla alakerrassa. Yksinhuoltajaksi tuossa viikon päästä jään, kun mies lähtee ulkomaille reissuhommiin, pahimmassa tapauksessa kolmeksi viikoksi. Vähän jänskättää, että miten kaikki käytännön asiat, kuten hoitoon viemiset ym. sujuvat, kun mies yleensä hoitaa ne. Pinna tulee varmasti olemaan kireällä ja sehän puolestaan ei tiedä hyvää verenpaineelle, joka toistaiseksi ollut erinomainen.

No näitä asioita on turha murehtia etukäteen. Onneksi synnytys ei ole vielä miehen reissun aikaan ajankohtainen, voisi jännittää vähän enemmän. Vielä kun nuo mummut asuvat kummatkin n. tunnin ajomatkan päässä meistä ja ovat vielä molemmat työelämässäkin mukana. Huokaus!

Viime yönä tuli nukuttua aika huonosti. Aina kun käänsi kylkeä, heräsi ja sitten meni hetki taas, ennen kuin nukahti uudelleen. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia jo tässä vaiheessa? Lisäksi vessassa sai rampata vähän väliä.

Jaksamisia tähän pimeään syksyyn kaikille!

Tiina-76 ja hippu 23+5

Piuku, niinhän se varmaan olikin. Itse kuuluin kesäkuu nollavitosiin, varmaankin aina silloin tällöin luin myös toukokuulaisten kuulumisia. Hyvää loppuodotusta sinulle!

Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa. Tänään oli sitten pitkästä aikaa neuvola. Hemoglobiini oli "vähän laskenut" ja oli 95. Kävin heti neuvolan jälkeen labrassa tarkemmissa verikokeissa ja soitan huomen aamulla neuvolaan. Aloitan kuitenkin jo tänään rautatapletit. Sf mitta oli ylärajoilla 22 cm. Että masu on sit aika iso. Muuten kaikki oli ihan ok. Seuraavan kerran onkin sitten ensimmäinen lääkärineuvola viiden viikon päästä. Sitä ennen ei taas tapahdu mitään.

Sain neuvolasta kelan paperit ja ajattelin kyllä viedä ne jo mahdollisimman nopeasti Kelalle, että sais sen pakkauksen.

Minä käyn joka yö 2-3 kertaa vessassa ja jos herään aamuyöllä/aamusta, niin unta en kyllä enää saa oikein millään, kun en löydä hyvää asentoa missä nukkua. Olen tottunut nukkumaan aina mahallani, mutta nyt kun se ei ole mahdollista, vaihtelen asentoja usein ja se ei ole aina kovinkaan helppoa. Tiiu 23+0

Alkuperäinen kirjoittaja Sirdu:
Piuku, niinhän se varmaan olikin. Itse kuuluin kesäkuu nollavitosiin, varmaankin aina silloin tällöin luin myös toukokuulaisten kuulumisia. Hyvää loppuodotusta sinulle!

=) Mä olen tän raskauden tiimoilta miettinyt, että voisin piipahdella tammikuisten ketjussa, kun varmaankin tuolloin sitten olen touhuissa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Ja juuh, meidän ketju on ollut tosi hiljainen, mutta ainahan tätä tilannetta voi muuttaa, kun vaan aktiivisemmin kirjoittelisi itsekin =) Olisi kiva saada tietoja muiltakin vähemmän aktiivisilta kirjoittelijoilta. Meitä kun listassa on kuitenkin hurjasti. Voitteko kuvitella, meitä helmikuisia odottajia tässä kunnassa on 8, väkilukukaan ole juuri tuota isompi *naur* =)

Mutta tässä tätä... tsemppiä!

Piuku 22+2

Iltapäivää,

Täällä ei myöskään mitään erikoista. Maha on selkeästi siirtynyt ylöspäin ja pullahtanut selkeästi esiin. Vielä pari viikoa sitten kaikki eivät edes tajunneet että olin raskaan.

Täällä ihan samaa nukkumisongelma kuin Tiina -76:lla ja Tiiulla ja samoilla viikoillakin mennään. Vessassa käytävä edelleenkin vähintään 3krt/yö ja nukkuminen on paljon levottomapaa ja välistä tuntuu että olen yöllä vessakäyntien yhteydessä semmoisessa puolihorroksessa vaikka kuinka kauan ennkuin uni tulee. Lisäksi poju aloittaa aina ihan vimmatun riehumisen illalla kun rauhoitun aloilleni ja yritän nukkua. Minlla liikeet näkyvät ihan selkeästi jo nyt myös mahan päällä.

Ehkäpä tästä huonommasta nukkumisesta johtuen olen nykyjään myös jotenkin ärtyisämpi tai siis yllättäväkin asiat ärsyttävät kuten esim. joidenkin kaverien käytös, jonkun syömätapa, joidenkin kommentit töissä jne. No, näillä hormoneillakin voi olla tietysti jotain tekemistä asian kanssa...

Seuraava neuvola on ensi viikolla ja lääkäri minullakin marraskuun alussa.

Tv Polgara rv 23+3

Hei,

Maha näyttää pullahtaneen viime viikon aikana esille. Aikaisemmin sitä ei ulkopuoliset osanneet katsoa, mutta nyt ei kyllä jää mitään arvailujen varaan. Minulla on hieman vaivautunut olo asian takia varsinkin töissä, mutta eiköhän tähän totu.

Minä olen myös nukkunut yöllä katkonaisesti vaikken vessassa ole joutunutkaan yhtä kertaa enempää käymään. Ruokailutottumukset kyllä menevät uusiksi parhaillaan, sillä mahaan ei mahdu enää suuria määriä ruokaa kerrallaan. Kylläisyyden tunne tulee tosi pienestä määrästä. Nyt yritän sitten syödä vähän ja usein. Onko muilla samaa ongelmaa?

Myy-y 21+6

Tuota samaa katkonaista nukkumista täälläkin. Yöllä herään joka kerta kun pitää kääntää kylkeä. Siinä sitten aikani hereillä mietin asioita. Vessasakin pitää käydä useasti. Nyt uutena on vielä tullut kauhea jano yöllä tai siis lähinnä suu kuivuu. Sitä varten minulla onkin aina vesilasi sängyn vierellä. Ja sama juttu kun Myy-yllä, ruokaa ei mahdu kauheasti kerrallaan, pitää syödä pieniä annoksia usein.

Meillä oli rakenneultra viime viikolla. Siellä taas nähtiin kun kaverit potki toisiaan. Aika rajun näköistä touhua. Noista potkuista saan minäkin osani erityisesti iltaisin kun pitäisi alkaa nukkumaan. On jotenkin helpottavaa nyt kun liikkeet tuntuu. Tulee niin konkreettiseksi tämä odotus. No konkreettinen on tuo mun mahakin joka vaan jaksaa kasvaa kovaa vauhtia. Ei jää kenellekään enää epäselväksi, että olen raskaana.

Tällä viikolla olisi neuvola. Saa nähdä mitä siellä. Oikeastaan vasta rakenneultran jälkeen olen taas uskaltanut alkaa iloitsemaan tästä raskaudesta ja uskomaan, että meille on tulossa todellakin kaksi kauan odotettua pienokaista. Välillä tuntuu, että lähes pakahdun tähän onnen tunteeseen, joka nyt siis on noussut uudelleen pintaan. Sitä ei edes päivittäiset supistelut himmennä.

Maaxi 20+6

Niin se vaan on, että meidän masut on nyt sitten jo sen verran isoja, että ulkopuolisetkin alkavat ne näkemään. Mulla tosiaankin ensimmäiset huomasivat raskauden muistaakseni jo ennen rv15, ja nyt tämä onkin jo sellainen jätti, ettei takit mahdu päälle.

Maaxi, sun kuulumisia tulee luettua innolla, kun kaksoset on tulossa. Aivan ihanaa, itse kun olisin halunnut aina kaksoset, mutta kun ei ainakaan suvun mukana ole tuota perimää tullut, niin muuten tämä onkin sitten vaan "hutkimista" ;o) Taitaa tosin jäädä meidän hutkimiset tähän kakkoseen, kolmosta ei ole edes haaveissa ollut elinikänäni. MItes muilla?

Masukas on heittäytynyt urheilulliselle päälle aamuisin. Potkii, möyrii, huh huh. Alkaa hieman jo itsekin huomaamaan masukkaan päivärytmiä, öisin ei ole ollut mitään aktiviteetteja. Jos näihin masuliikkeisiin tms. on yhtään uskomista, niin esikoisen rytminen vauva tiedossa. Sittenhän sen näkee, kun maailmaan tulee ja kasvaa ;o)

Uuteen päivään ja perhekahvilaan...

Piuku 22+3

Pakko oli Piuku vastata sulle heti. Kaksosten todennäköisyys kasvaa iän ja aiemmpien raskauksien myötä. Muistaakseni "suurin riski" saada kaksoset on naisella 34-37 vuotta ja kenellä on ennestään 2 lasta, siis kolmannella kerralla tulisi kaksoset. No tietty siihen vaikuttaa moni muukin asia mutta tiedoksi sulle vaan Piuku. Kannattaako sittenkin Piuku haaveilla kolmannesta muutaman vuoden päästä?

Huomenta vaan!

Kiva, että muutkin ovat linjoilla näin aamutuimaan. Oli ihan pakko tulla kommentoimaan tuota Polgaran viestiä siitä, kuinka jotkut asiat ovat alkaneet ärsyttämään! Mulla nimittäin ihan sama homma, täällä töissä yksi nainen ottaa pähän ihan suunnattomasti. Ei tarvi kun aamulla nähdä hänet, niin jo vaan tekis mieli laukoa jotain ilkeää päin näköä. Onneksi olen saanut pidetyksi tämän suuren suuni supussa ja möryt mahassa. Kaikkea ne hormoonit tosiaan teettävät :)

Tiina-76 ja hippu 23+6

Täälläkin ollaan jo puolessa välissä, huh miten aika rientää! Mulla on maha sen verran iso että 3 viikkoa sitten jo ulkopuolinen (liikkeen myyjä) kyseli että onko tämä ensimmäinen vauvasi :O (ei kysynyt edes ensin olenko raskaana...). Ja olin vielä laittanut päälle mahdollisimman peittävät vaatteet. Kiva kiva.

Mäkin haaveilen kolmesta lapsesta. Täytyy sanoa että nyt kun on jo tuo yksi niin kaksoset olisi ollut aika shokki. Jos ei olisi jo tuota yhtä niin siinä tapauksessa kaksoset olisi ollut pelkästään positiivinen yllätys. Ja jos kolmas raskaus osoittautuisi kaksosiksi niin apua :D. No joo, voihan mieli kolmosen suhteen muutenkin muuttua jos tällä kakkosella olisi esim kamala koliikki tms.

Lovisa rv 20

Taas on neuvolassa käyty. Painoa oli tullut 1,5 kg kahdessa viikossa! Mutta tätin mukaan saa tullakin kun on kaksoisraskaus ja lähtöpaino mulla oli melko alhainen. Virtsassa sokeria, ensi viikolla menen sokerirasituskokeeseen. Nyt kaikki peukut pystyyn ettei olisi mitään raskausdiabetestä. En sitä kyllä enää tarttisi tähän raskauteen painolastiksi. Sf mitta 23. Sydänäänet 145 ja 146. Sain Kelan paperit. Nyt voisi niitä täytellä ja laittaa postiin niin saisi ne pakkaukset. Niitä kyllä odotan kovasti.

Verikokeessa hemoglobiini oli hieman parempi 105, mutta ei hyvä. Aloitin rautakuurin ja vielä ei ole ainakaan vaikuttanut. Väsymys on edelleen aika kova ja se ei tietenkään helpota yhtään, että yöllä en oikein ole saanut nukuttua, kun kylellään en oikein osaa nukkua. Muuten kaikki on ihan hyvin. Jotenkin tuo ärsyttämis juttu oli jotenkin niin tutun kuulosta! Tiiu 23+3

Täältäkin tulee neuvolakuulumiset:

Hemppa 118 (rautakuuri tulla tupsahti)
pissa puhdas
sf-mitta 21cm
kelan paperit jotka jo ehdin lähettää palkkurille :)

Kaikki on mennyt hyvin, väsymys vaan on kamala varmaankin tuosta hempasta johtuen, mulla kun on normaalisti 140.

Ärtymistä täälläkin ollut havaittavissa :))

Mukavaa päivän jatkoa kaikille!

Hei,

Minua eivät asiat ole ruvenneet ärsyttämään, lähinnä olen ollut kärkkäämpi sanomaan mielipiteeni, jos asiat eivät suju. Pidän normaalisti mölyt mahassa. Olen tämän ajatellut johtuvan siitä, että olen tullut itsevarmemmaksi tämän raskauden myötä, se on ollut jonkilaista itsetietouden lisääntymistä ja epävarmuuden poistumista.

Olen jo pari iltaa hihitellut mahassa oliolle sen potkiutuessa. Mahassa näkyy selvästi potkut ja muljahdukset. Mieskin pääsi eilen osalliseksi tästä lystistä, ja hauskaa oli hälläkin.

Kelan paperit pitäisi laittaa postiin...

Myy-y 22+2

Hei vaan kanssasisaret ja hyvää alkanutta viikkoa!

Tarvii vähän kirjotellakin välillä, jottei ihan pudota unohduksiin. Nytkin sain kaivaa monta sivua, että löyty tämä meidän ketju.

Viikonloppu oli ja meni, tuntuu ettei tullut yhtään huilatuksi, kun vieraita ramppasi kaksi päivää esikoisen synttäreillä. Onneksi tämä toinen syntyy alkuvuodesta, ettei tule ihan peräkkäin järjestettäväksi kaksi synttäreitä. Ei meinaan jaksais ihan kamalan usein moisia järkätä!

Mies lähtee tänään n. kolmeksi viikoksi ulkomaille hommiin ja vähän oli haikee fiilis aamulla, kun töihin lähdettiin esikon kanssa. Tais olla ukkokullallakin ihan tippa linssissä :`/

Viime yönä heräsin muuten semmoseen epämiellyttävään vatsakipuun, joka kyllä helpotti kun kävin vessassa, mutta jo ennen kuin heräsin, tunsin kivun unen läpi. Onko muilla vastaavaa? Johtuukohan vain siitä, että vauva painaa täynnä olevaa rakkoa? Täytynee kysellä seuraavalla kerralla neuvolalääkäriltä, kun on seuraavaksi vuorossa.

Jaksamisia kaikille ja kirpeitä syyskelejä!

Toivotteleepi Tiina-76 ja Hippu 24+5

Hei Myy-y!

Itse kävin viime viikolla juuri viemässä paperit ja minä ainakin laitoin kyseiseen kohtaan ruksin, vaikka työnantaja maksaa palkan kolmelta kuulta. En tiedä onko se koko äitiyspäiväraha-kausi, mutta eivät kelassa ainakaan mitään sanoneet, kun kävin oikein tiskiltä kysymässä.

Tiina-76