**Helmikuun Helmet 2008** heinäkuiset kuulumiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hissukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
huomenet helmikuisille!

heinäkuun viimeistä päivää viedään ja aamulla tuntui jo todella syksyiseltä; ulkona oli pimeää, märkää ja tuulista :(. toivottavasti saadaan vielä nauttia muutamista lämpöisistä kesäpäivistä ennen varsinaisia syyskelejä.

mulla on viimeinen työviikko menossa ja onnellisena ajattelen ens viikolla alkavaa lomaa :). ehdittiin viime viikonloppuna taas mökkeilemään, ja muutenkin ollaan tosi usein arkisin ja viikonloppuisin keksitty jotain extrakivaa, niin ei oo kesä menny ihan arkirutiineissa. oon vapaina työhetkinä ehtiny jo miettiä vähän tulevaa reissua, varailla hotelleja, jne.. joten enää täytyis jaksaa odottaa itse toteuttamista.

eilen käytiin audilla koeajamassa isompaa autoa. me ei missään nimessä haluttais vaihtaa ennen vuodenvaihdetta (ja oikeastaan ei sillloinkaan kun nykyinen auto on ihan unelma), mutta jos tämä kahden hengen perhe kasvaa, on vaihto melkein pakko tehdä. ja miehellä on niin kovat kriteerit tulevan auton suhteen, että luullakseni käydään koeajamassa moniamonia autoja ennenkuin "täydellinen yksilö" löytyy. onko monella teistä autonvaihto edessä? ainakin jahvetti ja NelHM sivusivat aihetta aiemmin, mutta muistaakseni muuten ei asiasta olla puhuttu.

omasta voinnista ei ole oikeastaan mitään ihmeellistä sanomista. nt-ultra on huomenna aamusta ja mies on innoissaan tulossa mukaan. sen jälkeen periaatteessa kai voisi paljastaa isot uutiset muillekin kuin lähipiirille. toisaalta ajateltiin, että olis hauskempaa, jos ihmiset itse saisivat huomata. me järjestetään isot juhlat ihan syyskuun alussa (jolloin kai 17. viikko menossa), ja tiukka juhlamekko todennäköisesti paljastaa salaisuuden :).

onnea koitokseen kaikille, joilla ultra on tänään.. ja muillekin hyviä vointeja! erityistä jaksamista teille, jotka kärsitte vielä pahoinvoinnista ja selkä- sekä iskiaskivuista..

pitää vielä tohon seksihommeliin kommentoida et kyllä meillä peitot heiluu ihan hyvin ;) mies ei kyllä meilläkään oo yleensä se innokkaampi osapuoli :whistle: no ehkä ne halut tästä hyytyy ku maha kasvaa kunnolla ja jos limakalvot kuivuu samalla tavalla ku ekasta

Noista haluista kommentoin minäkin.. Viime raskauden aikana tuntui että olin ihan kyltymätön.. seksi meillä kyllä silleesti toiminu on ja en ota enää itteeni jos on pidempikin tauko..isäntä on jo yli 40 ja illalla aina se kuka menee nukkumaan aiemmin kun väsähtää.
Tämän raskauden aikana olen ollu tuolla saralla rauhallisempi..kyllä seksi maistuu edelleen mutta taukokaan ei oo pahasta =)

Heippa kaikille! vieläkö joukkoonne mahtuu palstailemaan?? Olen kyllä viidenneltä viikolta asti melkein päivittäin teidän juttuja lueskellut, en vaan ole saanut aikaiseksi kirjottaa. väsy on ollut niin kova! Mahtava joukko kasassa jo! =) Elikkäs.. 3 vuotiaalle pojalle pikkusisarusta odotellaan. :heart: rv12 on menossa , ja "veksi" pukataan maailmaan jorvissa. Eka arvio la on 21.2, varmistunee 8.8 tehtävässä np-ultrassa.

Me ja veksi rv 12

Huomenia!

Jopas on harmaa ilma täälläkin ulkona! Vettä tulee ja tuulee kylmästi.. :|

Tässä töihin pitäny jo tulla, on se taas totuttelu tähänkin vaikka lomaa ei ollu juuri nimeksikään.. Mutta äkkiä siihen löhöilyyn kerkes tottuakkin
:whistle:

Nuista petipuuhista, meillä oli hiljasempaa tuossa alussa, viikoilla 6-8, mutta nyt on halut mullakin taas tasaantunut ja vällyjen alla on vipinää, miehellä on kuitenni haluja vielä enemmän ku minulla mutta äkkiä minäkin sitten sytyn.. :heart:

Mutta illalla laitan uuden ketjun pyörimään ja päivitän listan.. siihen siis :wave:

Huomenta vaan =)

Sateisena päivänä ehtii näköjään paremmin koneellekkin, ulkona varsinainen koiranilma.

Seksijutuista oli ollut keskustelua ja väsymys kyllä yleensä voittaa vaikka haluja muuten olisikin ehkä tavallista enemmänkin kuten aikaisemmisakin odotuksissa. Loppua kohti ne kyllä laantuvat kummasti kasvavan masun tahtiin :laugh:

Autonvaihtoa oli moni myös miettinyt, meilläkin se tuli ajankohtaiseksi nyt ja olisihan se ollut hyvä jo kahdenkin lapsen kanssa jos tilaa olisi ollut enemmän. Mulla oli pikkuauto, toyota yaris ja miehellä pikkasen isompi 5-ovinen civic joten selvää oli et auto menee vaihtoon jommalla kummalla. Kävinkin sitten viime viikolla koeajamassa 7 hengen corolla versoa ja ihastuin siihen niin että hyvän tarjouksen myötä auto-ongelma ratkesi samantien ja vaihdoin omani pois =)

Pyykkikone alkaa huudella kutsuvasti joten mentävä on tekemään jotain hyödyllistäkin ;)

Muoks. Tervetuloa vaan Pikkuiveikallekkin =)

äitsy ja pieni 11+1

Kiitoksia äitsy80! =)
juups.. kyllä on taas ilman tyrkänny meille! No nyt sitten sain itsestäni irti tän kirjottamisenkin, kun saikulle jäin eilen kipuilevan selän takia ja ilmakin on tuollanen ettei ulos viiti paljoo mennä. mulla alko issias taas raskauden myötä vaivaamaan , vaikka on monta vuotta pysyny pois ahkeran kuntosaleilun ja venyttelyn myötä. Toinen riesa tuli viikonloppuna.. supparit jotka sattuu! ei varmaan kovin hyvä homma.. täytynee kai käyä tarkistuttaas taas ettei oo vaan virtsatietulehdusta! se on kuulemma yleinen syy aikaisiin kunnon supistuksiin, sanoivat äippäpolilla. vähän kyllä pelottaa kun nää ei taho loppuu vaikka en tekiskään mitään!! alko mulla esikonkin kans jo rv17 supistelee, mut rasitukses ja ne ei sattunu juurikaan. täällähän oli kohtalotovereitakin..

me ja veksi rv12

Aamulla oli nt-ultra ja kaikki siltä osin hyvin :heart: Siellä se pikkuinen mennä viuhtoi kovaa vauhtia, huoh, ihanaa! La muuttui 9 päivää aikaisemmaksi eli on nyt sitten 9.2. Se oli kyllä odotettavissakin sillä kiertoni on niin lyhyt.

-b- & aatos rv 12+3

Heippa!

Laitan tän tännekkin, josko saisin mielipiteitä. Kun mua askarruttaa sellanen juttu et hommatakko edulliset sisarusrattaat vaiko eikö?! Ensin ei ees käyny mielessä, mut nyt mietinkin et pitäskö silti? vai onko kuitenkin turhaa? kun vauva syntyy helmikuussa ja esikko täyttää kevääl 4v. muuten ei tietty tarviis, mut tykätään ihan kauheesti reippilla rattaiden kanssa toista tuntiikin! kun oon sit päivät iteksee lapsien kanssa ni ilman rattaita en pääse reippailee, minkä vois tehä ainakin pienemmän päikkäriaikaan. Isompikin on aina viihtyny rattaissa hyvin ja huilaa päivän tauon niissä mielellään. Vielä.
Tuntuu hassulle.. oisko kellään samanmoista tilannetta ollu??

me ja veksi

Voi eih, kissan omistajana olen alkanut miettimään sitä toksoplastomaa ja luinkin tuossa siitä, mm. oireista ja miten sen saa.. Noh, oireitahan on huomaamaton flunssa ja nyt on itselläni ollut viikon verran flunssaa.. Aloin heti pelkäämään mitä se saakaan vauvalle aikaan tuo tokso :(
Tietenkin tämä saattaa olla vain kesäflunssaa mutta sitä kun alkaa aina pelkäämään ja pöljänä lukee vielä kaikenlaista.. No, eiköhän siitä voi neuvolassa puhua torstaina.. Mutta nyt kyllä pelottaa :'(

Moi!
Tervetuloa uusille ja halauksia niille jotka ovat saaneet ikäviä uutisia!

Minun haluni on kyllä aika huipussaan ja niin on kyllä miehenikin. Välillä pahan olon takia en kyennyt mihinkään moneen viikkoon mut nyt taas innostuttiin. Kyllä me vähän varovaisemmin otetaan kun musta jotenkin tuntuu että ...se tuntuu siellä...ja osuu jokapaikkaan.. :ashamed: Huomenna tosiaan alkaa työt että voipi olla ettei niin paljoo tule jakseltua sitä puolta harrastaa. Edellisestä touhuttiin kyllä ihan loppuun saakka ja se oli nautinnollista. Toivon nytkin käyvän niin ;)

Mä en oo saanu vielä ultra-aikaa varattua kun neuvolan tätit on lomalla. Kauheesti sinne jo haluaisin kun kuuntelee teidän kuulumisia sieltä. Kunhan kaikki vaan olis kunnossa! Meillä täälläpäin toi 12-14 viikon ultra on sillei ihan turha kun siinä ei edes sitä niskaturvotusta katsota. Että semmoinen ultra meille täällä tarjotaan..seerumiseulonta otetaan verinäytteellä.. Nii että aion sit mennä rakenneultraan yksityiselle 18-22 viikoilla.
Täälläkin on syksyistä mut pakko se on vähän ulos jossain vaiheessa lähtee. Tuo tyttö hyppii muuten seinille ;)
:wave: Palaillaan!!!

Terttu 10+4

verikokeella luullakseni. Mutta Saanukka, kun sinulla kerran on kissa ja tuskin ihan uusi sellainen, niin luultavasti sinulla on se jo joskus ollut eikä sitä voi uudelleen saada. Niin että en kyllä sinuna olisi huolissani, tuskin kuitenkaan olet varomattomasti kissanhiekkaa käsitellyt tai ainakin olet pessyt kädet? Ei kannata tuollaisista huolestua kohtuutomasti, todella monilla tutuillani on sekä kissa että lapsia ja hyvin on kaikki mennyt. Niin ja se nenän tukkoisuus voi olla ihan hormonaalista vain. Ota iisisti =)

saanukka: aika epätodennäköstä on että oisit kissoistas tokson saanu, varsinki jos sisäkissoja. mut voi pyytää neuvolassa et pääset siihen verikokeeseen mis katotaa ne vasta-aineet. mulla katottiin edellisessä ja nyt voin olla huoleti.

Pikkuveikka: mäki oon nyt ruvennu miettii tota ratasjuttua ku oon kans kova lenkkeilemään pojan kanssa ja viihtyy rattaissa. mielellää jatkaisin niitä lenkkejä sitte ku vauva syntyy. tietty ihan alkuu ei pääse ku on kovin talvi kuiteski sillon mut sitte ku ilmat alkaa lämpenee. ja myöhemminki ois kiva et sais molemmat kyytiin et pääsis liikkumaan ku ukko töissä. seisomalauta alle kolmevuotiaalle kuulostaa huonolta :/ tai toi ei ainakaa suostu siinä olemaan eikä jaksakkaa pitempiä matkoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttiliini:
verikokeella luullakseni. Mutta Saanukka, kun sinulla kerran on kissa ja tuskin ihan uusi sellainen, niin luultavasti sinulla on se jo joskus ollut eikä sitä voi uudelleen saada. Niin että en kyllä sinuna olisi huolissani, tuskin kuitenkaan olet varomattomasti kissanhiekkaa käsitellyt tai ainakin olet pessyt kädet? Ei kannata tuollaisista huolestua kohtuutomasti, todella monilla tutuillani on sekä kissa että lapsia ja hyvin on kaikki mennyt. Niin ja se nenän tukkoisuus voi olla ihan hormonaalista vain. Ota iisisti =)

se on toksoplasmoosi ;) oikeesti loinen, toksoplasma gondii

Huomenta vaan naiset.Nyt on eka neukku sitten takana ja LA muuttu 25.2 mutta katotaan nyt sitten se np ultra vielä.se on sitten muutaman viikon päästä.Viikkoja oli tasan 10 ja sydänäänet kuulu hiljaa mutta varmasti :heart:
Nyt siivoskelemaan kun ei uloskaan pääse :wave:

Huomenia!

Täällä on jotenkin tyhjä olo, tyttö ekaa kertaa oli yötä mummulassa ja hyvin mennyt. Vieläkään ei oo palannut vaan nukkuu jo päikkäreitä siellä. :)
Kyllä eilen tuntui et nukunkohan itse mutta hyvin sitä vaan nukahti. Sade vaan ropisee niin inhottavasti et sen takia pariin otteeseen heräsin.

Sekstailuista joku kyseli ja kyllä täällä taas halut on heränny alkupimennon jälkeen. Muutaman kerran ollaan vaan heiluteltu peittoja kun kuitenkin se varovaisuus iskee takaraivossa. :ashamed: saas nähdä miten jatkossa käy kun maha kasvaa. Viimeksi oli aika hiljaista. :/

Toksoplasma verikokeet voi tosiaan ottaa. Kävin itse viimeksi mut nyt ei tarvii kun kissasta jousuttiin luopumaan. :/ Se kävi mustasukkaiseksi mulle ja terrorisoi mua kynsillään ja tytön tavaroihin pissasi salaa yöllä tms. Vaikka se oli meillä ollut n.6v. Oli kova paikka luopua siitä mutta nyt olen toisaalta tyytyväinen et näin tehtiin, sillä on turvallisempi tytön olla lattialla jne. Muuten olis koko ajan saanu vahdata.
Mites teillä kissat on suhtautun vauvaan? kenellä nyt on siis kissa ja lapsia ennestään.

tervetuloa uusille! Meitä on kyllä hyvä porukka täällä, et ei muuta ku messiin vaan. =)

Voi kun typy jo tulis, äitiä vaivaa ikävä. :ashamed:

Millaisia ne alun supistukset on? Olin eilen raksalla ja jouduin hyppimään useasti korkeiden muurauksien yli. Illalla tuli täysin menkkamaisia tuntemuksia muutamaksi minuutiksi kerrallaan, tänäänkin on ollut aamulla vielä menkkajomotusta vähän. Onko teillä muilla?

Np-ultrasta kyselin tuolla aikaisemmin, mutta en saanut vastauksia, niin kysyn uudelleen: Katsottiinko teillä jo myös elinten rakenteita np-ultrassa (sydämen lokerot, aivot, selkäranka ym.)? Minulla ei, mutta kuulin myös että muualla on jo silloin katsottu ja niiden pitäisi jo näkyä jos ammattitaitoinen osaa katsoa.

Kipsu Ei ainakaanmeillä sen kummemmin puhunu mitään elimistä kun et tosi hyvältä näyttää kaikki. Olishan se sanonu varmasti jos jokin pielessä. MÄ luulen et kyl ne kattoo kaikki mut ei ne sen kummemmin niistä höpise, ku monikaan ei varmaan ymmärtäs mitään niitten päälle. niinkuin minä esim. :laugh:

Kamalasti eroaa jokapuolella noi ultraus jutut. Huomaa miten erilailla kaikki kirjottaa mitä tehty.

Aamulla jo käytiin ultrassa. Väiski 11+6 nukkui kyljellään aivan tyytyväisenä. Lääkäri pienen herätti, jolloin pieni alkoi potkiskella ja puida nyrkkiä. Isänsä mukaan se oli se hänen ja Väiskin välinen sopimus, että Väiski pui ultrassa nyrkkiä, jos äiti on huilannut liian vähän. Kotona kyllä myönsi, että mitä sitä makaamaan, jos ei huilituta.

Väiski oli tismalleen viikkojensa kokoinen. Minun piti ihan itkeä, kun Väiskin näin, niin paljon jännitin ja niin onnellinen olin. :heart: Pari yötä jo on tullut nukuttua huonosti, osaksi jännityksestä, osaksi miehen flunssan vuoksi. Miehelle tuossa jo sanoin, että nyt on emäntänsä pelkkää aurinkoa.

Meille tulee vauva helmikuussa, nyt uskallan jo uskoa siihen. =)

*muoks* Me emme osallistuneet sikiöseulontaan, vain lasketun ajan kävimme tarkistamassa ja sen että Väiski on kunnossa. Rakenneultra kertoo kyllä, jos on suurempia ongelmia pienellä, nyt epämääräisellä tiedolla ei tekisi vielä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Mitä tarkoittaa kerrostalopiiri, ts. mitä teet työssäsi Jahvetti ? Joudutko liikkumaan paljon, nostelemaan vai mitä? Jos utelu ei haittaa...

Kerrostalopiiri, eli jaan postia kerrostaloihin =) N. 50kpl 3-kerroksisista rappukäytävää, ei hissejä, aikaa vajaa 2h...pikkasen on kunto koetuksella :/
Jakelukärryt painaa kuin synti (parhaimpina päivinä varmaan likemmä 100kg!!) ja postinuput per rappu välillä isojakin...sekä isoja paketteja kuskailen välillä.

Autopiirissä jaetaan autolla, eli olis tosi paljon fyysisesti helpompaa =) Toki siinäkin jakelulaatikot painaa 20-30kg/kpl ja niitä siirrellään ja venkslataan ja isoja paketteja kuskataan...mutta ei olis niin rasittavaa fysisesti =)

Shiva, jeps...meillä olis pakko autonvaihtoedessä, kun on normaali 5hengen auto nyt ja perhe pian 6 henkinen...ei vaan millään raaskisi luopua tuosta nykysestä :/ Vuoden tarkalleen nyt meillä ollu, eka tollanen parempi/kalliimpi auto...tullu ihan tunnearvoa sille :D :ashamed:
Mutta pakko mikä pakko...kai...on tuo nyt myynnissä ainakin...katsellaan meniskö...

mites muutes teillä kellä pienempiä lapsia, miten saatte pidettyy niin ettei lapsi potki mahaan tai pomppaa mahan päälle tms? ku tuntuu et meillä toi sähköjänis onnistuu aina polkasemaan mahan päältä vaikka kuinka varon :/ viimeks tosin neuvolassa sano ku kysyin koiran pomppimisesta et ei pitäis olla mitään vaaraa ku sikiö nyt niin pieni vielä ja tosi hyvässä suojassa kohdussa. mut ainahan on olemassa istukan irtoamisen vaara, myöhemmässä vaiheessa helpommin.

Yhteistyössä