Helmikuun helmet 2011

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Luppis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täällä olisi kanssa yksi juuri plussannut. Esikoista odotellaan jännityksellä kahden keskenmenon jälkeen... Nyt rv 5+0. Toivotaan että kolmas kerta toden sanoo... :)

Kiva,että helmikuisiakin on jo ilmaantunut :)
onko joku meinannut mennä alkuraskauden ultraan? Me ollaan menossa parin viikon päästä, Kun ei vaan millään malta odottaa sinne np ultraan asti.

Onkos jo oireita?
Itellä kuvotusta nälkäisenä, tuntuu että saa kokoajan olla syömässä. Ekassa raskaudessa oli sama homma mutta muistaakseni sillon alko vasta joskus rv 7. Täytyy koittaa syödä terveellisesti ettei kertyis ihan kauheesti sellasta todella ylimäärästä siis normi painonnousun lisäksi.

Ajattelin huomenna soitella neuvolaan, en kyllä yhtään muista millä viikoilla siellä eka kerran yleensä käydään.

Hyviä vointeja kaikille ja toivotaan että kaikilla menee raskaus hienosti etiäpäin!

Oireet alkaneet täälläkin ihmeen aikaisin esikoiseen verrattuna! Kuvottaa ja hajuaisti on ihan turhan herkkä :) Väsyttää myös tosi paljon ja oikeastaan tänään on moneen päivään eka kerta, kun kömpinyt esikoisen viereen päiväunille.

Luppis katsoin mun vanhaa neuvolakorttia ja olin käynyt ekan kerran silloin viikolla 8 neuvolassa. Mun täytyy nyt kai kans jo soitella aikaa, kun meidän neuvola on kuulemma heinäkuun sulussa...

Hellulle ekstra paljon onnea tälle matkalle!!

Hei,
Minä plussasin pitkän yrityksen jälkeen ja nyt on olo todella epäuskottava, en usko tätä itsekään, ja toivon tietenkin parasta ja pelkään pahinta. Raskausviikkoja siis tasan 4. Ennen plussausta vaivasi väsymys, nyt ei tunnu oikeastaan mitään muuta kuin pientä menkkamaista kipua kohdussa. Pelkään jotenkin tosi paljon, että tämä on tuulimuna, sitä kun ei voi tietää kun vasta ultrassa, joka on viikolla 8.

Oli tippunu tuonne unholaan tämä ketju. Pinotaanpa vähän porukkaa, jospa porukka aktivoituisi! Laittakaa laskettu aika tuohon nimimerkin eteen :) ja perään, että onko esikoinen vai kuinka mones :)

Saaria
mimmun
Luppis
Hellu
Helmi

Saaria, 14.2.2011, esikoinen
mimmun
Luppis
Hellu
Helmi

Ensimmäinen lääkärikäynti ensi viikolla, että sittenhän tämän vasta tietää...nyt on ilmaantuneet ensimmäiset raskausoireet, pahoinvointi (oksentanut olen pari kertaa) ja väsymys. Mites teillä muilla?

mimmun
Luppis
Hellu
Helmi
nelli, 14.2.2011, esikoinen

Täällä yksi helmivauvan odottaja joukon jatkoksi. Saaria; meillä on sama laskettu aika, ystävänpäivä! <3

Mulla eka neuvola vasta 21.7! Yhdennellätoista viikolla! Taitaa lama hieman karsia neuvolapalveluitakin!
Hyvää juhannusta kaikille!

Hauskaa nelli, että on sama laskettuaika :-D. Onko sulla ollut mitään oireita? Mulla on kadonneet kaikki pienetkin oireet väsymys, pahoinvointi ym...ja nyt vähän pelottaa, että onko siellä ketään tai lähinnä, ettei ole tuulimuna. Ensi viikolla onneksi on jo ultra!

Alussa, jo ennen positiivista tulosta, aavistelin kyllä olevani raskaana. Vaikka olin vasta jättänyt pillerit pois, enkä voinut ensin kuvitella käyvän niin onnekkaasti, että heti tärppäisi.

Kolmannella viikolla tuli kaksi tippaa verta, siis alkion kiinnittymisvuoto ilmeisesti. Lisäksi maha tuntui olevan turvoksissa ja oli vihlovaa kipua alamahassa, jollaista ei koskaan aiemmin ollut.

Huonoa oloa ei ole ollut, ennen tämän viikon torstaita, jolloin alkoi tosi ällö olotila ja uupumus, ja vietinkin puoli päivää sängyssä. Nyt, loppuviikkoa kohden olo on jo vähän normaalimpi, mutta hieman etova vielä. Toivottavasti menisi pian ohi, että kykenen töihin. Aamupahoinvointi vielä menisi, mutta ei kiitos koko päivän jatkuvaa äklötystä. :-)

Onnea ultraan, hyvin se menee! :-)

mimmun 12.2.2011, toinen lapsi
Luppis
Hellu
Helmi

Täällä oireet jo vähä helpottaneet, mikä outoa kun esikoisesta ne nyt vasta alkoivat! :) Olen huomannut, että nyt pitää vähän väliä jotain suuhun napsia tai tulee paha olo. Mä sain ekan neuvola-ajan heinäkuun puoleen väliin ja sittenhän siitä on kohta eka ultra :)
Oon kyllä niin onnellinen, että en tee töitä nyt kun pari päivää viikossa. Saa rauhassa esikoisen kanssa lähteä puoliltapäivin päiväunille ja aamulla nukkua pari tuntia pidempään. Nyt täytyykin levätä kaikki aika, koska kohtahan täällä onkin taas täys hulina päällä :)

Luppis
Hellu
Helmi
Linda, 27.2.2011, esikoinen

Lopetin pillerit huhtikuun puolessa välissä ja kahdet menkat tuli.
Tein testin 24.6. ja plussaa tuli eli nyt olis niinku rv 5+2 . Tänään soitin neuvola-ajan ja sain sen 13.7.

Tuntuu pelottavalta ja samaan aikaan onnelliselta ja on jotenkin epätodellinen olo. Pahoinvointia ei vielä oo ollu :) mut eiköhän se sieltä vielä ala :(

Heippa, tepä olette kaikki raskautuneet nopeasti. Meillä meni 1v5kk ja nyt vasta tulin raskaaksi ensimmäisestä clomikeirrosta. Tämänkin takia olen tosi pelokas tän raskauden suhteen. Ensimmäinen ultra näyttää onko siellä ketään ja sitten 3kk päästä on keskenmenoriski pois. Toivon vaan, että kaikki menee hyvin.

Tervetuloa mukaan Linda! Täällähän on muuten ollut melko hiljaiseloa täällä ketjussa, johtunee loistavista kesäkeleistä.

Odotan samoin kovasti maagista kolmen kuukauden rajapyykkiä ja ehkä vielä kovemmin eka neuvolaa. Harmi, kun pääsee niin myöhään vasta ekan kerran asiantuntijan vastaanotolle. No, ei auta kun odottaa. Vaikka tuntuu, että ei vielä uskalla olla täysillä onnellinen tapahtuneesta, ennen kuin raskaus on vähän pidemmällä.

Pahin heikotus on onneksi jäänyt vähemmälle, mitä nyt juuri ennen nukkumaanmenoa olen syönyt pakastemarjoja ja kerran heräsin yöllä syömään jogurttia, niin tepsii kyllä ellotukseen. :-)

Viikonloppuja odottajille! ;-)

Nyt on ultrassa käyty ja sieltä löytyikin kaksi pientä! Sydänäänetkin kuuluivat ja olivat normaalin kokoisia tuon ikäisiksi. Pelottaa vaan, että omalla toiminnallani teen jotain mikä aiheuttaa keskenmenon. Kuinka paljon ja minkälaista liikuntaa olette harrastaneet?

Hei!
Täällä olisi kanssa yksi juuri plussannut. Laskettu aika olisi 28.2, saattaa kyllä muuttua maaliskuun puolelle ensimmäisen ultraäänen jälkeen. Ensimmäisen synnytyksen jälkeen kuukautiset tulivat vain pari kertaa ja olivat todella epäsäännölliset. Esikoiseni on siis 1v 2kk.

Hei

Pistänpä minäkin listaa uusiksi. Meillä odotellaan myös toista lasta. Tosin melko hissukseen tässä vielä. Ensimmäinen neuvola-aika on vasta 20. päivä. Ennestään meillä on reipas poika, jolla ikää on 1v7kk.
Ensimmäiseni kanssa kirjoittelin aktiivisesti mammasivuille ja vaihtelin kuulumisia. Saa nähdä miten nyt lähtee liikkeelle.
Huonovointisuutta tässä on ollut, mutta vasta pelkällä öllötysasteella. Vointi hyvä ja kiva niin. Väsynyt kyllä olen ollut, joka kesällä on tylsää. Vieraita käy ja itsekin olemme reissussa. Aina iltaisin tuntuu että maratonin olisi juossut. Odottelen itsekin että kesänloppu lähestyy ja raskaus olisi pitemmällä.

Luppis
Hellu
Helmi
MaMaLi, 20.2.2011, toinen lapsi
Siru, 28.2.2011, toinen lapsi

Helmimasuille hyviä vointeja, MaMaLi

Laskin olevani raskausviikolla 7+0,pitääpä soitella neuvolaan, toivottavasti ei ole kesäsulkuja.

Raskausoireita ei ole vielä ollut ollenkaan, paitsi ehkä väsymystä, mutta olen muutenkin yleensä väsynyt kun esikoinen nukkuu huonosti. Pahoinvointia ei ole, vaan järjetön nälkä kokoajan. Parempi näin, ensimmäisessä raskaudessa pahoinvointi kesti ensimäiset 4 kuukautta ja oli välillä todella lamauttavaa. Kerkeäähän se vielä alkaa...

Moi taas!

Saaria; suur-onnittelut kaksosista! Huimaa!! :) Kyselit liiikunnan harrastuksesta raskaus-aikana, niin itse olen lähinnä koiran kanssa lenkkeillyt ja ihan kävelyvauhtia, tuntuu että on aika uupunut olo aina työpäivän jälkeen. Su alkaa loma, niin ehkäpä sitä sitten vaikka uimaan innostuisi.

Meitähän alkaa olla jo monta helmikuisen odottajaa. MaMaLi; mullakin on eka neuvola 20.7. (vaikka tossa aiemmin kirjoitin, että 21., mutta muistin väärin) Täytyy vaihtaa kokemuksia sit, et kuinka sujui. :)

Hei!

Täällä taitaa näin kesähelteillä olla aika hiljaista. Ajattelin minäkin liittyä teidän helmikuisten joukkoon. :)

Alunperin laskettu aika oli tammikuussa, mutta tällä viikolla np-ultrassa la siirtyi viikolla eteenpäin helmikuun puolelle. En ollut vielä saanut aikaiseksi kirjautua tammikuisten ketjuunkaan, hyvä niin... Nyt on rv 11 ja toista lasta odotellaan. Esikoinen on lähes 1v 3kk ja kakkosen syntyessa noin 1v 9kk eli vipinää tulee olemaan. Ekaa raskautta yritettiin yli vuosi ja toinen tärppäsi sitten yllättävän nopeasti yhtä aikaa uuden työn kanssa. Olin ehtinyt olla töissä pari viikkoa, kun plussa tuli. Oli kiva kertoa työn luonteen takia heti alussa raskaudesta (vaikka siitä itse iloitsinkin). Mutta näin se elämä menee...

Raskausvaivoja on: pohjaton väsymys, taustalla jatkuva kuvotus ja hampaiden pesu tekee tiukkaa, koska ykät tulee lähes joka kerta, sekä huimaus. Erona ekaan raskauteen on tuo huimaus, mitä ei silloin ollut ja onneksi pahoinvointi on kuitenkin lievempää kuin ekassa. Väsymyksen kanssa vaan töissä en meinaa millään jaksaa. Näin siis täällä...

Sani 4.2.2011, toinen lapsi
Luppis
Hellu
Helmi
MaMaLi, 20.2.2011, toinen lapsi
Siru, 28.2.2011, toinen lapsi

Heippa! Kiva kun tullut uusiakin odottajia sitten viime kirjoituksen :) Hiljasta tosiaan on pidellyt, meilläkin ollaan paljon ulkona ja rantsussa. Päiväunille olen taas kiltisti kömpinyt esikoisen viereen ;)
Paljon onnea saarialle tuplavauvoista!! huimaa kyllä!
Liikunnasta oli myös puhetta. Itse en ole jaksanut nyt kyllä harrastella näillä keleillä paljon muuta hyötyliikunnan lisäksi. Paljon kyllä tulee esikoista nosteltua ja kanniskeltua, välillä vihlasee kyllä kunnolla alamahasta.
Mulla on nyt eka neuvola takana. Verenpaineet vähän alhaiset, mutta muuten kaikki hyvin. Vajaa pari viikkoa enään ultraan <3
Jaksamisia mammoille näillä helteillä! T: mimmun rv 10

Heippa, minä olen siirtynyt tuonne tammikuun puolelle, kun synnytys kuitenkin käynnistyy jo tammikuun puolella! Onnellista odotusta kaikille, saisi nää helteet jo loppua, ei jaksa enää...

Yhteistyössä