HELMIKUUN HELMET 2013 *toukokuu*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja L.O.V.E
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

L.O.V.E

Jäsen
28.05.2012
68
0
6

Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / monesko lapsi / synnytyssairaala

1.2.2013
onnellinen 31 / 5.lapsi / K-SKS
pupu75 / 2. lapsi / KOS
Pilkku_ / 1. lapsi /
Joutsen80 / 2.lapsi / KAKS

2.2.2013
Äiti maa / 4.lapsi / VAS/TAYS
Minikolibri / 4. lapsi / JS

3.2.2013
Piia-Liisa / 1.lapsi / K-SKS
Tuulia85 / 2.lapsi / TAYS

4.2.2013
Selis / 3.lapsi / TYKS
nappikeitto / 2.lapsi / KYS
Suprina / 2.lapsi / KOS
Linda1981 / 5.lapsi / NKL

5.2.2013
Tiituskainen / 1.lapsi / SatKS
Äiti0708 / 3.lapsi /K-SKS

6.2.2013
Pink89 / 2.lapsi / KAKS
L.O.V.E / 2.lapsi / TAYS

7.2.2013
Elsa-82 / 3. lapsi/ KOS
Wiitahepo / 1. lapsi / PKKS
Homsantuusa / 4.lapsi / MKS
Nökönen /1. lapsi / EKKS

8.2.2013
Wengen / 2.lapsi / NKL
Sirel /3.lapsi /
didjital / 1.lapsi / SatKS

10.2.2013
Tiuhti83 / 2.lapsi / TAYS

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

Viimeksi muokattu:
Niin ja tosiaan toisessa pinossa joku kyseli; meillä entuudestaan poika -06 ja tyttö -10.

Kiitos L.O.V.E pinosta =).

Onko teillä muilla plussanneilla ollut oireita etukäteen jo?

*Mä oon kärsiny iltapahoinvoinnista jo reilun viikon verran :x.
*Nyt muutamana päivänä on rinnat ollu kipeet
*Illallalla kaamee turvotus
*Menkkamaista juilintaa ajoittain
*Hajuaisti herkistynyt.

poika -06 tyttö-07 ja tyttö-09 löytyy meiltä :)

Oireita on tässä nyt ollut väsymys, tissit kipeät/oudon tuntuiset. Mieskin yks ilta katseli, et sun on rinnat kasvanu. Sillon kyllä ei ollu plussasta tietoakaan :) Et kaippa niissä jotain eroa sitten on. Lievää närästystä. Pahoinvointi on mulla yleensä alkanu siinä rv6 tienoilla.

Viimeseen asti olin kyllä varma ettei nytkään ole tärpännyt. Tässä sai jonkun tovin tahkota. Vaikka todella onnellinen saa tottakai olla, että kuitenkin näinkin pian (8-9kk) sen plussan sai. Mutta aiempien kanssa pisin aika on ollut 4kk niin pakko myöntää, että välillä meinasi usko loppua :ashamed: ja toi helmikuinen alkuraskauden km vielä enemmän sai aikaan negatiivisiä tunteita.
Mutta josko tämä tästä nyt, ehkä se helmikuu sitten kumminkin on onnellinen kuukausi.. Toivotaan näin. =)

Hei mammat,

Kiitos kun tämä ketju sai heti näin positiivisen vastaanoton!!
Mielellänihän minä vain jotta saamme hienon palstatilan aikaiseksi.

Taustaa
Täällä myös kkm takana. Sen jälkeen kyllä loppuun asti onnellisesti mennyt raskaus, mutta silti tuo keskenmeno oli raju kolaus omille haaveille. Rv 7 olimme alkuraskausultrassa jossa todettiin että alkion kasvu oli loppunut eikä sydämen sykkeitäkään nähty. Pillereillä sain vuodon aikaiseksi. Tämän jälkeen tärppäsi heti uusi raskaus mutta tuo km on jättänyt omat arpensa. Kestää varmasti tämän alkuraskauden tämä jännitystila. Nyt siis alkuraskauden ultrakin on jo varattuna ennen juhannusta.

Alkuraskausultra
Onko teillä muilla mietinnässä alkuraskausultra?

Oireiluja
Täälläkin kärsitty jo väsymyksestä ja normaalisti pystyn olemaan syömättä pitkäänkin iltapäivään mutta jostain syystä (en edes varma onko raskaus syynä) täytyy jotain pientä haukata aikaisemmin. Muutoin nippailuja urakalla.

Kuinka raskaus alkanut?
Onko teillä muilla raskaudet alkaneet luomusti? Täällä takana pistelyhoito ja inseminaatio. Entä kauan olette odotelleet plussaa tikkuun? Äiti Maa hieman tuota jo valoittikin mutta entä te muut?

LOVE & pieni masuasukki 3+5 (HUI kuinka aikaiset viikot)

Alkuraskauden ultra:Menisin mielelläni, mutta vähän turhan paljon maksaa mun pussilleni. : / Joten sinnittelen sinne rv12 kun on np-ultra. (Jos sinne asti pääsee). Näistä mein tytöistä olen kyllä päässyt molemmista ultraan joskus 8-9 viikoilla mutta niihin oli kyllä ihan syyt. Tällä kertaa ei syytä ole, niin ei auta kun odottaa.

Oireisiini voisin lisätä taas tämän tutun ruokahaluttomuuden. Edellisessä raskaudessa taisin laihtua alussa lähemmän 10kg. Ei vaan meinaa mikään maistua. Tulimme äsken kahvittelemasta tutuilta ja söin yhden korvapuustin ja voi kehveli kun tuntuu, että vatsa on taas täynnä kun turusen pyssy.. Ja se tunne pysyy pitkän aikaa.

Minkäs meillä muuten on ikähaarukka? Itse tänä keväänä tuli the 30v täyteen. :) Hassua kun ollaan vasta niin aikaisilla päivillä ettei väkeä ole vielä paljon, mutta eiköhän me saada mukava jengi kasaan :)

Äiti maa & Usko 4+2

No hei kaikki, meitä varmaan joka päivä putkahtelee tänne lisää!

Juuri heräsin päikkäreiltä. Eli siinä jo oiretta kerrakseen. :O Olen aivan tajuttoman väsynyt. Normaalisti en nuku käytännössä ikinä päivällä unia, mutta nyt on joutunut useanakin päivänä turvautumaan ja sitten illalla yhdeksän, kymmenen aikaan nukkumaan. Rinnat ovat olleet viikon verran kipeät, joinain öinä herään jopa "asettelemaan" parempaan asentoon, kun on niin kipeät.

Me ollaan miehen kanssa kumpikin 32v ja tosiaan tätä esikoista on odotettu reilu kolme vuotta. Kahden vuoden takaa km ja sitten mulla on 2 km:ää aiemmasta liitosta. Lapsia ei siis kummallakaan. Keskimmäisen km:n olen saanut 12+ viikoilla, joten saa nähdä, miten rauhallisin mielin tässä onnistuu olemaan. Mutta ihmeen tyyneltä olo tuntuu.

Lapsettomuuteen ei ole löytynyt mitään syytä ja ensimmäisestä inssistä nyt tärppäsi. Pistelyjä en tarvinnut, mutta clomit söin.

Tänään varasin alkuraskauden ultran 15.6. Viimeinen päivä, kun poli on auki ennen kesätaukoaan. Tosiaan tosta la:sta, että taisin laskea väärin, kun laitoin laskuriin hedelmöityspäiväksi inssipäivän ja hoitaja puhelimessa laski hedelmöityspäiväksi ilmeisesti kaksi päivää inssin jälkeen. Mutta eihän tuo nökönuukaa ole onko 1. vai 3.

Hei kaikki!

nappikeitto/2.lapsi/KYS/la 4.2.

Eli yli vuoden ajan toivottiin toista lasta, joka nyt on ehkä alkunsa saanut :). Teen vielä illasta uuden testin, aamulla oli hailakka plussa testiajan sisällä.

Oireita mulla on ollut aivan eri tavalla kuin muissa kierroissa: juilinnat vatsassa vrt. menkkakrampit, armoton väsymys, kurkkukipu, nälkä parin tunnin päästä syömisestä, likainen suu -oireyhtymä :-), nenän tukkoisuus, rinnat arat, välillä hurjankin kipeät...

Alkuraskauden ultra kiinnostaisi kovasti, mutta rahanmenoja on tällä hetkellä riittämiin :). Meillä on 2,5-vuotias tytär ja itse olen 23, mies 27.

Raskaus on alkanut ihan ekasta kierrosta kun jätettiin ehkäsy pois. Oltiin molemmat miehen kanssa ihan sanattomia kun plussa pärähti heti testiin. Esikoista tehtiin vajaa puol vuotta ja kakkosta melkeen kaks vuotta.

Alkuraskausultra ois aivan ihana, mietinnässä jos toi isäntä suostuis kun tosiaan on melko kallis. Aikaisemmin ei olla oltu, mutta mulla oli kakkosesta keskenmeno epäily alkuraskaudessa ja silloin ultrattiin ja todettiin että kaikki olikin ok.

Miehen kanssa täytetään molemmat tänä vuonna 29-v.

Pahoinvointia on taas iltasella ollut oikeen kunnolla. Oon huomannu että se alkaa iltapäivällä ja jatkuu kunnes nukahdan. Aamusti oon energinen, energisempi kun normaalisti :laugh:.

Huomenta :)

Ensimmäinen aamu, kun ei meinannut kahvi maistua. Olen niin tottunut käynnistään päiväni kahdella kupposella mutta eipä mennyt alas. Ja tuntuu se pahoinvointikin jo pikku hiljaa nostavan päätään.. Mulla se just alkaa pikku hiljaa, ei niin, että yhtenä päivänä vaan olisi.

Oletteko ajatellu koettaa pahoinvointiranneketta? Tms. muita apukonsteja? Jotenkin se ranneke omasta mielestä tuntuu ihan huuhaalta, mutta empä kyllä testannutkaan ole, joten ihan on vain ennakkoluuloja täälä :) Että jos oikein pahaksi yltyy niin varmasti tulee testattua :D

Ihanan aurinkoista aamua joka kolkkaan :heart:

Äiti maa & Usko 4+3

:wave:

Mulla sama juttu nyt aamusti ettei menny kun muutama kulaus kahvi alas. Ennen on päivässä menny pannullinen ja aamusti kaks isoa kuppia. Aamupuuron jälkeen ei muutenkaan tehnyt mieli mitään muuta, oli ihan täysnäinen olo.

Pahoinvointiranneketta en oo kyl aatellu, mulla ei aikasemmissa raskauksissa oo ollu niin pahaa oloa että ois pitäny oksentaa. Tasainen etova olo ainoastaan. Mietin tuossa miehen kanssa että koko kesä menee pahoinvoiden :laugh:.

Onko joku jo kertonut muille raskaudesta?
Meillä tietää yks kaveri kun hälle oon tästä yritämisestä jutellu ja ollaan vauvakuumeesta paljon puhuttu aikasemminki. Muuten mietittiin että ei kerrottais kun np-ultran jälkeen. Saapi nähä pystytäänkö olla kertomatta.

Selis: Mulla on ollu tytöistä kunnon oksentelua ja pojasta pysyi kaikki sisällä. Äsken käväs semmonen aalto, et apua. Melkein tarvi jo lähteä pönttöä halaamaan :laugh:

Sama meillä tuosta kertomisesta. Yks mun ystäväni tietää, et plussa tuli :) Muille kerrotaan vasta np:n jälkeen. Saa nähdä sitten tosiaan, mun äiti on aika hyvä "haistamaan" nämä ja toisaalta mä olen kauhean huono keksimään valkoisia valheita, melkein naamasta näkyy kyllä. Ja äiti tietää, et yritystä on ja sen km:nkin tietää. Voi olla, et hän saa tietää ennen ultraa. Muut kyllä ei :saint:
Varasin just ajankin nlaan. Toivottavasti mie en nyt hosu. Tosin nyt on kyllä olo ihan varma raskaudesta, siitä ei voi kiistellä. Mutta siitä kestävyydestä kun ei koskaan tiedä : /
Meillä kuopuksen juhlapäivä tänään, iso tyttö jo :heart:

Äiti Maa
Olisiko teillä sitten toinen tyttö tulossa jos tuosta pahoinvoinnista voi mitään päätellä :p Onnea teidän kuopus tytölle!!

Selis
Teillähän nappasi nopeasti kolmonen!! Mahtoi olla mukava yllätys molemmille ettei tarvinnut kauaa odotella. Aloititteko raskautumisyrityksen sillä että voisi mennä kauemminkin? Kuinka mies otti nopean raskautumisen? Kyllä ne kaksi aikaisempaa synnytystä voisi olla hyvinkin syynä että kolmonen tuli nopeasti!! Naisen kroppa on kyllä ihmeellinen! :heart:

Piia-Liisa
Siirsin sinun la 3.2. Eipä sillä että sillä niin väliä mutta onpa tieto sama kuin raskauskortissasi. Tehtiinkö teillä inssi yksityisellä vai julkisella? Hienoa että helpoin apu auttoi heti!! Meillä kans ensimmäinen inssi tuotti tulosta mutta mukana oli nuo pistokset ja irroituspiikki. Mulla lasketaan LA inssipäivästä kun kaksi päivää aikaisemmin pistin tuon irroituspiikin joten ovulaatio oli suurella todennäköisyydellä juuri inssipäivänä. Ihana kun sait ultra-ajan, se on kuitenkin jo pian!! Mulla viikon päästä tuosta, juuri ennen juhannuksen viettoon lähtöä.

Kertomisesta
Meillä ei tiedä vielä kukaan muu kuin minä ja mies. Jotenkin tuo keskeytynyt keskenmeno tekee tämän salailun. Tuosta aikaisemmasta raskaudesta kerkesin jo joillekin kertomaan ja tuntui kurjalle että sitten jouduin itkukurkussa soittelemaan huonot uutiset ja tiesin että nyt kytätään mahdollista seuraavaa raskautumista. Onneksi kävi heti toteen toinen raskaus niin ei tarvinnut ärsyyntyä. Äitille olen aina heti kertonut plussauksen jälkeen, jostain syystä nyt olen siinäkin varovainen. Viimeistään juhannuksena äitini ja veljeni perhe huomaa kun en juo vaikka normaalisti otan kyllä juhannuksena auringonotto siiderinkin päivällä :laugh:

Pahoinvointiranneke
Käytin ekassa raskaudessa huonoon oloon Raskauskeijusta ostettua ranneketta ja helpotti ainakin tuohon etomiseen. En kanssa odottanut siitä mitään mutta yllätti kuinka nuo akupunktiopisteet voivat helpottaa. kannattaa rannekkeita kokeilla jos menee olo huonompaan, aina kannattaa yrittää helpottaa!!

Raskaustestin vahvuus
Onko teillä muilla testi vielä yhtä vahva kuin kontrolliviiva? Itselläni hyvin selkeä viiva mutta tosiaan hieman hailakka. Ei tarvitse siristellä mutta ei vielä kyllä läheskään yhtä vahva. Oviksesta tänään 13 päivää.

Oireet
Itsellä eilen kunnon mahakipua, ohimenevää mutta kuitenkin. Onko teillä muilla ollut menkkaoireisiin viittaavaa tms kipuilua. Mietin alkuun että olenko päivällä kunnolla syönyt ja olin ettei voi nälästäkään kipuilla. Vuotoja tms ei ole, joten toistaiseksi kaikki siis kunnossa!

LOVE 3+6

Viimeksi muokattu:
Hei kaikki!

L.O.V.E, mulla oli tänään todella vahva plussa, ovulaatio oli kai 14.päivä, eli tänään olisi dpo15. Eilen illalla tuskin sain kahta viivaa näkyviin, mutta sähläsin kyllä testin kanssa :). Oltiin vähän huolissamme tuloksesta, mutta tänään molempia hymyilytti viivan vahvuus. Sen verran on tullut negoja testailtuja, ettei toivottavasti koskaan enää...

Kertoa aiomme vasta np-ultran jälkeen, tosin siskoni tietää jo sillä hän tiesi jo yrityksestämme muutenkin. En tosin tiedä, pystynkö säilyttämään salaisuutta kovinkaan pitkään, pari kaveriakin kun tietää vauvakuumeestani :).

Minulla on tänään ollut vatsakipuja vain yskiessä, aivastellessa tai nopeasti noustessa. Eli hyvältä vaikuttaa! L.O.V.E, nuo mahakivut on tosi yleisiä, varsinkin silloin kun menkkojen kuuluisi muuten alkaa.

Rinnat on yhä arat, muttei yhtä arat kuin eilen. Nälkä on koko ajan seuranani! Ajattelin kyllä kokeilla noita rannekkeita, jos pahoinvointi sitä vaatisi, kuulostavat hyvältä! Ekassa raskaudessa en oksentanut kertaakaan, mutta muuten oli hyvinkin etova olo muutaman ekan kuukauden.

L.O.V.E: Kiitos, pikku neiti kiittää :). Niin, saapa nähdä sitten. On kyllä sillai ollu erilaiset raskaudet. Pojasta vatsa oli muutenkin paljon isompi ja koristeena linea negra. Tytöistä kummastakaan sitä ei tullut. Hauskaa päästä seuraavaan ja veikkaamaan, vaikka empä silti uskalla uskoa, että samalla kaavalla menisi :)

testin vahvuus:Mä tein vielä kp29 haamun. Kp30 ihan selvä viiva mutta ei kontrollin veroinen. Muistan ettei kuopuksestakaan ollut kyllä, eihän se kaikilla edes tummene kovin tummaksi :)

Täytyy varmaan tuota ranneketta harkita kyllä vakavissani.

(.) Mun on rintoja särkeny ihan urakalla tänään. En muista, että aiemmista olisi näin (kauheaa vertailua :D ) mutta siis ihan koko ajan ja kipeästi. Ja kyllä välillä vihloo vatsaakin kyllä, mutta nla:sta on aina sanottu, et pieni vaan "poraa" tilaa itselleen. :) Toivotaan näin.

Testin vahvuus Mähän tein ensimmäisen testin hätähousuna jo 10 päivää inssin jälkeen ja silloin oli jo selkeä, joskin haalea viiva. Kutsuisin sitä mieluummin viivaksi kuin haamuksi. Sitten kolme päivää myöhemmin oli jo lähes kontrolliviivan vahvuinen. Sen jälkeen en ole testejä tehnytkään.

Ehdin syödä kahteen kiertoon clomeja ja en tiedä johtuiko niistä vai sairasteluista vai mistä, että molemmat kierrot venyivät tavallista pidemmiksi (inssi tehtiin siis kp. 18 ja ovis siis laskettu sinne kp. 20, normikiertoni kun on 30-32 päivää) ja limat ja muut oviksen tuntomerkit olivat tavallista epäselvempiä. Tässä kolmen vuoden kyttäyksen aikana oma kroppa on tullut aika tutuksi. :P

Oireista Pahoinvointia ei (vielä) ole, eihän sitä ole pakko tullakaan. :laugh: Rintojen kipu on vähän hellittänyt, kipeät edelleen, mutta ei ole tarvinnut niiden takia hereillä. Päiväunet otin tänäänkin.

Muille kertomisesta Meillä tietää vähän turhankin iso joukko, kun tässä talven mittaan avauduin kipeistä hoitoasioista ystäville. Toki kerroin, että inssiä on tulossa ja toki he kysyvät, että miten inssi meni. Eli minun siskoni ja kaksi ystävää jo tietää. Varmaan kolme, neljä ystävää kyselee asiaa ihan näinä viikkoina ja heillekin kerron. Ja onhan miehelläkin ystäviä, joiden kanssa on asiasta jutellut. Mutta sukulaisille ja muille kavereille vasta aikaisintaan sitten siellä heinäkuun lopulla. Meillä on yhteensä kolme sisarusta miehen kanssa ja kaikilla on pari lasta, joten isovanhemmille juttu ei enää niin valtava ole. Ja töissä sitten, kun vatsa kasvaa ja alkavat kysellä.

Teille muille kun tämä on jo tutumpaa, niin osaatte varmasti neuvoa. Mitkä kaikki kuuluvat noihin lain määrittämiin tutkimuksiin: Raskaana olevalla työntekijällä on lisäksi oikeus ilman palkanmenetystä käydä synnytystä edeltävissä lääketieteellisissä tutkimuksissa työaikana, mikäli tutkimukset on suoritettava työaikana. Eli kuuluuko jo esim alkuraskauden ultra noihin? Neuvolat?

nappikeitto
Muistelinkin esikoisesta että tuolloin pp15 pitäisi olla jo jonkin sortin vahvempi viiva, itselläni on nyt pp13 joten tuo kaksikin päivää tekee vielä selvän eron. Odottelen siis maltillisesti vielä :) Taitaa testeissäkin olla eroja, jotkut näyttävät viivan vahvempana kuin toiset joten senkin vuoksi on paha lähteä vielä vertailemaan ja Äiti maa taisi sen sanoakin hyvin että nuo raskaushormoonimäärät ovat hyvin yksilöllisiä -pääasia että viivavahvistuu muutaman päivän sisällä edellisestä testistä. Hienoa että sieläkin ollaan päästy miehen kanssa nauttimaan kahden viivan näkemisestä yhdessä :heart:

Äiti maa
Eipä nuo edelliset raskaudet usein kerro kauheasti sukupuolesta. Monilla kun taitaa olla samanlaiset raskaudet ja silti eri sukupuolta. Sinulla kuitenkin tuo linea negra johon verrata, saa ainakin hieman arvailla ;)

Piia-Liisa
Sinulla ainakin tuota raskaushormoonia on kertynyt. Tuo pp13 saatu tasavahva viiva on jo suuri saavutus, itselläni nyt pp13 ja viiva on hyvin selkeä mutta matkaa on muutaman päivän verran vielä tasavahvaan. Esikoisesta taisin saada sellaisen joskus pp16 tms. Onko teillä tuplavaaraa? :p

Neuvolakäynnit työajalla
Meillä ainakin sai käydä kunnallisella puolella kun olen töissä neuvolassa työajan puitteissa. Meidän neuvolassa ei enää klo 16 jälkeen edes aikoja ollut. Otin yleensä neuvolan johonkin klo 15 aikaan niin pääsin töistä lähtemään jo ajoissa. Työnantaja oli hyvin ymmärtäväinen ja toivon että sinullakin sitten kun päätät kertoa raskaudestasi hänelle! Monenmoisia kauhutarinoita olen kuullut mutta itsellä ei lähipiirissä yhtään tapausta etteikö työnantaja olisi ollut iloinen ja ymmärtäväinen. Uskon että näin tapahtuu myös kohdallasi!!

(.)
Täällä menkkamaista juilimista ja olen muutamaan otteeseen käynyt vessareissullakin tarkistamassa onko vuotoa tullut. Hassutunne joka valtaa. Toistaiseksi valtakunnassa kaikki hyvin!

LOVE 3+6

Esikoisen odotuksen aikaan olin eräällä tehtaalla töissä ja siellä sovittiin, että saa tietysti mennä, mutta tarvii tehdä se aika sitten takasin.. Taisi kyllä aikapaljon jäädä tekemättä :ashamed:.

Nyt kaupungilla pph:n sijaisena. Enkä oikeastaan edes tiedä, että verotetaanko se aika palkasta:snotty: (mitään en kans tiiä!). Mutta täälä kans nla ja sairaalan synnärin poli puoli on klo.15 asti auki joten työajalla on mentävä, mullakin harvemmin päivät on siihenkään mennessä ohi. Se on kans aika sählinkin, kun täytyy aina aika varata miehen iltavuoroviikolle, et voi olla omien kanssa ja hoitolapset siksi aikaa toiselle hoitajalle. Mutta ei auta valittaa, kyllä kaikki on sen arvoista. :)

Juu, tuo negra voisi kyllä jotain ehkä kertoakkin, tai sitten ei :laugh:

Juukelis jotta väsyttää, taidan heittää kemälleni sohvalle jahka pikkukakkonen alkaa. Siivoilen kyllä sitten vasta :saint:
Nyt iltaruoka alulle :wave:

heippa hei helmi äitylit <3

Täällä myös yksi NÖRTTI joka ei osaa laittaa punaisella..
mutta minulla 5 lapsi/K-SKS

lapset tyttö -99, tyttö -01, poika -04, tyttö -09

Olen 31vuotias suurperheellienen (niin kai voi jo sanoa).
Minulle tämä on jo 7raskaus eli pari km takana päin. edellinen oli erityisen rankka kun alkuraskauden ultrassa vain todettiin että pikkusen syke oli poissa. lääkkeellinen keskeytys tehtiin rv 9+. Aikanaan eka keskenmenoni oli hyvin varhaisilla viikoilla 4+
Nyt lippu korkealla taas ja pienokaista odotetaan hyvin innoissaan. neuvolan varasin eilen joka on 12.6 ja gynepraxikseen alkuraskauden ultran varasin juhannuksen jälkeiselle viikolle.
alkuraskauden oireet on jo saapuneet...oujee, väsymys, rintojen arkuus, suussa maistuu pahalle..jos vanhan merkit paikkaansa pitää niin pahaa oloa odotellaan :/ yöks!
LA on kuukautisten mukaan 1.2 ja rv nyt 4+4

L.O.V.E Aika hauska, että mainitsit noista tuplista. Koko ajatus alkoi ihan vitsinä yli vuosi sitten, että kun näin kauan tuhdataan tätä yhtä (pientä tyttöä), niin eiköhän niitä tule sitten kolme isoa poikaa kerralla. :D Sitten olen kauheasti vaan miettinyt kaksosia ja puhunut niistä (että millaista perheissä on kaksosten kanssa jne). Meillä on itseasiassa nimiäkin kaksin kappalein. Sitten kun lekuri kertoi hoitoihin hakeutuessa, että riskinähän on mahdollinen tuplaraskaus ja sukurasitettakin vähän on, niin olen miettinyt kaksosia paljon. Ultrassa ennen inssiä oli kaksi suunnilleen samankokoista follia. Minähän olen melkein pettynyt, jos siellä ei kahta vauvaa ole! :laugh:

Pitää kysyä tuolta meidän palkkiksesta, mikä käytäntö täällä on. Enhän minä takaisin tee minuuttiakaan jos ei ole pakko. :D Tuota ekaa ultra-aikaa ei paljoa tarvinnut miettiä, mihin ottaa, kun oli otettava se aika, mitä tarjotaan (viimeinen päivä ennen heidän kesätaukoaan). Olen töissä melkoisen isossa talossa ja täällä ei napista sairauslomista eikä äitiysvapaista tai sairaan lapsen hoitamisesta.

Tuo vessassa ramppaaminen ja vuodon tarkistelu on kyllä rasittavaa. : / Toivotaan, että kaikki pysyvät matkassa.

Tervetuloa jengiin mukaan onnellinen31 :) Teillä kanssa hieno sakki siellä kasassa :)

Piia-Liisa: Pidetäämpä peukkuja sitten niille tuplille :heart:. No hyvä, et työpaikalla on asenne kohdillaan pakollisille poissaoloille :)

(.) Täälä lapset on jo tunnin verran ollu unten mailla ja itsellä rauhaisa ilta, mieskin tulee vasta tunnin päästä. Tuikkasin saunan valkeeseen ja koetan pysyä hereillä sen aikaa, että sinne pääsee löylytteleen. :D
Tuli siellä saunan lattialla vedettyä ne "ruusunpunaiset lasit" silmille ja haaveilin tulevaisuudesta. Kuinka helppoa tulisi olemaan, kun tytöillä olisi tietyt päivät omina kerhopäivinä, esikoinen eskarissa, ehtisi rauhassa olla vauvan kanssa ja samalla keskittyä siihen yhteen isompaankin lapseen. Meillä kun tosiaan on esikoisen ja kakkosen välillä 1v5kk ja keskimmäisen ja nuorimman välillä 1v9kk niin tää melkein 4v tuntuu lähes luksukselta. Tosin meillä ei sitä mustasukkaisuutta ole ollut, mutta 4v jo sitten osaakin kyseenalaistaa ajankäytön ja oman huomioimisensa.. Et saa nähdä kuinka mun pinkit lasini särkyy. Ei vaines, kun on selvitty koliikkivauvan ja isoveljen kanssa ja korvakierrevauvan ja 2 pikkusen isomman niin kaippa tästäkin selviää. :saint: Hope so ainakin.

onnellinen31 :wave: tervetuloa.

L.O.V.E, ihan samanlaisia menkkakipuja oon huomannu itelläni. Usein juilii eniten iltasella. Ja on munkin mielestä melko yleistä.

Neuvolaan meinasin tänään soittaa kun kesällä on lomia tiedossa ja haluun kyllä mun vakkari neuvolatädille mennä. Np-ultra osuu heinäkuuhun ja samoin eka lääkäri (haluisin että lääkärikin ois sama kun yleensä ennenkin).

Tänään aamuna tein vielä clearbluen digitestin. Miehen kanssa sitä ihailtiin kun siinä luki raskaana 2-3 viikkoa:heart:. Pitänee ottaa vielä kuva siitä muistoks. Samoin ois aika keksiä työnimi uudelle tulokkaalle.

Heippa mammat,

onnellinen31
Tervetuloa joukkoon mukaan ja onnea uudesta plussasta! Kuulostaa ihanalta suurperheen arjelta ja uskon että me äidit pystymme antamaan rakkautta ja tukea usealle pienelle, ei epäilystäkään siitä! Oliko sinulla kuinka pitkä aika tuosta kkm:stä?

Piia-Liisa
Täälläkin peukutellaan sinulle tuplia, mikäs sen ihanempaa olisikaan kuin saada ainakin yksi tuplaraskaus joukkoomme! Itsellä oli ennen inseminaatiota kaksi isoa follikkelia, toinen yli 20mm ja toinen 17mm. En kuitenkaan usko että tuo 17mm olisi irronnut edes, inssissä nähtiin että 20mm oli kohta irtoamassa. Viiva ei myöskään ole mitenkään erityisen tumma joka viittaisi tupla hormoonin eritykseen. Peukut siis sinulle pystyssä :heart:

Äiti Maa
Teillä onkin pienellä ikäerolla pikkuiset! Itsekin ajattelin että jos Luoja suo niin tekisimme pienet pienellä erolla. Jotenkaan ei ole oma juttuni enää tehdä iltatähtiä. Mutta aina tämä ei ole mahdollista, olemme saaneet miehen kanssa huomata ettei näitä asioita kannata turhan vakavissaan suunnitella koska suunnitelmilla on tapana aina muuttua. Nämä asiat kun ei aina ole omasta tahdosta kiinni! Valitettavasti!
Onko sielä etominen vielä kohtuuden rajoissa?

Selis
ONNEA upeasta "2-3" lukemasta!!! Me like! Onko sinulla siis kuinka kauan nyt mahdollisesta ovulaatiosta kun sait tuon tekstin? Ajattelin että koska itsellä tuo "1-2" voisi olla muuttunut.

OmaaNapaa
Testi vahvistuu -ihanaa :heart:
Eilen illalla sain jo mukavan vahvuisen viivan ja tänään oli pysynyt. Ei ainakaan takapakkia havaittavissa. Aina nämä liian aikaiset testailut pelottaa kun monilla haamu ei vahvistu tietyn ajan jälkeen vaan kuukautiset alkavat ja testi haalenee. Nyt näyttäisi että viiva ainakin vahvistuu. Sitten enää varhaisultrassa täytyy saada tuulimunariski pois sekä nähtyä sydämensykkeet. Kuinka monesta tekijästä tämä onkaan kiinni :O Mutta nyt ei auta kuin nauttia ja toivoa että kaikki sujuu hyvin!

LOVE 4+0

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä