Helmikuun Helmet 2014 *joulukuussa*

Katrinainen ei oo ollu enää, ku sanottiin kans, että ku kasvaa omalla käyrällään ni kaikki on hyvin. Viimesimmässä ultrassa oli vielä viikkoa pienempi, mutta ei siitä kukaan ollu huolestunut. Mun sf-mitta kasvaa myös ihan keskikäyrällä tai inasen yli ni ei syytä huoleen :)

Mulle ku tuli kelan päätös ni siinä oli kyl vuoden eteenpäin kaikki maksut näkyvissä. Aattelin aluks että no mullehan tulee hyvin rahaa, kunnes mun kaveri sano, että niistä menee sit 20% veroo. Kyllä sitä siltikin tulee ihan ok pärjäämään, mut mietityttää vaan se että ku kaveri sai mätkyjä äitiysrahojen ja vanhempainrahojen jälkeen. Kiva jos itelle käy samoin.

Juu voi tehdä uuden verokortin,mutta kannatta muistaa että aina se veroprosentti ei välttämättä ole pienempi....:( Itse lasketutin uuden ja sain veroprosentiksi 22,5....Yleensä noita etuuksia verotetaan aika rankasti. Mikä on tyhmää,kun äitiys tai työttömyysraha on muutenkin pienempi yleensä kun palkka.

Muistakaa sitte että äitiyspäivärahan jälkeen pitää toimittaa Kelaan se jälkitarkastus-todistus että saa sitte sitä vanhempainrahaa tms...

Mun perätila-vauva vaan jatkaa perätilailua. Voi että mun olo on niin epämukava! Eilen illalla oli vasen kylki jotenkin tosi kipeä ja tuntui sängyssäkin että ei helvata tuu mistään mitään kun kylkeä pisteli ja jomotti ja ahdisti. Nytkin se on jotenkin arka kun kaveri lykkii itseään koko aika tuota vasenta kylkeä vasten :x Nukuin kyllä muutoin viime yönä ihan hyvin kun sain unen päästä kiinni, mutta tosi inhottavaa kun istuakaan ei pysty muuta kuin täysin selkä suorassa, tai muuten tuntuu että henkeä ahdistaa ja kylkiluut pusertuu. Ja tuossahan tuo selkäranka tuntuu taas vasemmalla kyljessä ja pää olla möllöttää oikealla..

33+0, poks..

Tänään tuli minullekin päätökset postissa, sekä äitiysrahasta että vanhempainrahasta. Oli kyllä ihan tarkat summat aina ensi marraskuulle asti. Veroprosentti täytyy kyllä tarkistaa kuitenkin varulta.

Ja tänään alkoi ÄITIYSLOMA :D Joudun olemaan työni takia "tavoitettavissa" tarvittaessa ensi kevään aikana, joten sovittiin esimiehen kanssa että jään nyt sen vuoksi aikaisemmin pois töistä. Mikä ei tällä hetkellä haittaa kyllä yhtään. Ihanaa päästä lepäilemään hetkeksi, ennen kuin se varsinainen rumba alkaa.

Hassua, olen huomannut että monesti kun itse syön, niin vauva saa hikan.. Siellä se hytkyy aina ruokailun jälkeen aikansa.

Oikein ihanaa joulunaikaa kaikille!! :xmas:

RIKS RAKS POKS 33+0!!

Täällä vointi hyvä, huomaa että turvottaa tosi herkästi, sormissa varsinkin. Pitää olla tarkkana mitä suuhunsa pistää. OI voi kaikkia joulu herkkuja.. Tämä onki meillä viimenen joulu ihan kahestaa :)

Onko joku fb ryhmässä? Onko sillä puolella tietoa onko joku jakaantunut jo?

Mukavaa joulunodotusta kaikille odottajille!

• Tykkää
Reactions: Inkku90
Ite en oo naamakirjassa ollu vuosiin enkä meinaa liittyä uudelleen :)
Täällä piti äsken paistella lättyjä, tietysti päälle kermavaahtoa ja omenahilloa. Namii...

33+2

Täällä 30+4 :)

Täällä sairauslomalla, ja aion olla kunnes äitiysloma alkaa, lannerangankipu. Olen ollut ahkera kaappien kanssa (kodinhoitohuone) pessyt vaatteita ja ostanut tarvikkeita vauvalle ja laittanut ne sitten kivasti kaapin hyllyille, joita myös asensin lisää :D

Lapsi tuntuu nostavan välillä kylkiluita, pää on alhaalla.

Ä-polilla käyty ja vauva on raivotarjonnassa :D En tiedä ovatko neuvolassa sitten väärin luulleet että on perätila, tai sitten kaveri on kääntynyt :) Painoa hänellä tällä hetkellä 2390g ja lääkäri naureskeli että kovin on aktiivinen kaveri. Pää heilui puolelta toiselle ja teki hengitysharjoituksia. Naamaa en päässyt näkemään mikä vähän harmitti, mutta tuon käynnin tarkoitushan nyt olikin lähinnä tuo kohdunsuun tilanteen tarkistaminen .

Vielä oli hieman pehmeä, mutta muuten ok, kiinni ja mittaa noin 2.6cm. Kuitenkin parin viikon päästä tarkastetaan taas ilmeisesti tilanne.

Kohtu on kaiketi vain jotenkin takana kun tämä synnytyslääkärikään ei meinannut käsipelillä ylettää tutkailemaan tilannetta, mutta ultralla ainakin onnistui.

33+3

• Tykkää
Reactions: Iitu1810 ja Inkku90
Yölliset jumppahetket meijän maha-asukki on alkanut yö jumppaa ihan kunnolla, eka erä otetaan kun meen nukkumaaan, toinen kahdeltatoista ja sit kahdesta kolmeen viimenen yöjumppa. Aamulla sit seuraava kasilta. Viime yönä ois tehny mieli itkeä väsymystä mut olin siihenkin jo liian väsynyt. Nyt muutama yö mennyt näin, toivottavasti on ohimenevä vaihe... On kyl niin väsy olo et huh huh.

Tuleva isi saa tänään isyyspakkauksen, kovin jännää mitä se siitä tykkää, minusta siitä tuli tooosi hieno.

Saa nähä millaset lukemat saa vaakaan kun jouluherkuttelu on täällä ainaki jo alotettu. Nyt riisipuuro tulossa, nam.

Hyvää joulua!

Rumpali 33+2

• Tykkää
Reactions: Inkku90
Oikein hyvää joulua kaikille!

Missy: ihana, että vauva oli rt:ssä. Nyt voit huokaista helpotuksesta. Meillähän neiti on edelleen kyljellään. Ja ei kauheasti kääntöyritys tai sektio innosta. Eli toivon joululahjaksi, että tyttö kiepsahtaa rt:hen.

Täällä lähdetään kohta joulukirkon kautta (esikoinen laulaa kuorossa ja mennään kuuntelemaan :) ) anoppilaan viettämään joulua.

32+3

Rauhaisaa joulua kaikille!
Pakko oli tulla kyselemään jos joku täällä kaksplussassa sattuu pyörimään nyt joulun alla, että onko kellään ollut nenän limakalvojen turvotusta? Eilen illalla huomasin toisessa sieraimessa ton "keskiseinämän" pullistuneen tohon hengitystien eteen, ei ihan umpeen asti ole mennyt, mutta sen verran oli jo tiellä että hengittäessä huomasi. Ja toi seinämä ei mulla ainakaan normaalisti näy ollenkaan vaikka kuinka koittaisi kurkkia. Toi turvonnut kohta ei oo kipeä, punoittaa vain ja on semmoinen pehmeä että painettaessa antaa periksi. Koitin googletella kaikkea, mutta eipä tuntunut löytyvän mitään. En oo kuittenkaan ollut flunssassa, josta vois aiheutua turvousta. Jossain taas kerrottiin raskauden aiheuttamasta limakalvojen turvotuksesa, niin onkohan tämä nyt sitten sitä? Ei oo koskaan ollut tällaista niin siksi ihmetyttää.. :confused:

Papustin, mulle tulis mieleen ihonalainen finni, paise tms. Tuskin raskauteen liittyvää. Seurailisin.

Nam kohta taas jouluruokaa, melkeen ehtinyt suklaansyömiseltä nälkä tulla :D noh, namiherkuttelua jatkan vielä tänään hyvällä omatunnolla. Huomaa et on tullut syötyä tavallista suolasempaa ruokaa, kertyy tota nestettä.

Isyyspakkaus oli menestys, saatiin anopilta toivottu itkuhälytin :)

Mä tässä hokasin et ollaan viimesillään raskaana, huurjaaa!!!!!

Rumpali 33+3

31 viikkoa! Ihmettelen pientä mahaani, toivottavasti tämä muksu kasvaa, olen menossa kasvukontrolliultraan.

Seksiä jouluaattona ja limakalvot sanoi ai :mad: muilla samaa? Turvotustakin on alkanut olemaan, käsivarret välillä "lihavat" mutta toisinaan ihan laiheliinit. Liittynee syömiseen (suolaan), puntarilla olen huomannut vaikutuksen painoon.

31 viikkoa! Ihmettelen pientä mahaani, toivottavasti tämä muksu kasvaa, olen menossa kasvukontrolliultraan.

Ei mullakaan mikään erityisen iso maha ole ja olen samoilla viikoilla kanssasi :) Ajattelin, että mulla on tässä vaiheessa jo mega iso maha ku tuota ylipainoakin on kertynyt ja usein monilla pyöreillä on iso maha :D Hoikemmilla on sitten monesti niin sievä ja pieni, että ei uskoisi edes lasketun ajan olevan lähellä :) Eikä siis ole tarkoitettu mitenkään kettuiluna kellekkään hoikalle. Itselläkin kokoarvio ultra tammikuussa, koska on tämä radi ja sitten muutenkin lääkäri halusi tarkistaa sydämen tarkemmin kun rakenneultrassa oli niin vaikeassa asennossa... Uskon, että pieni mahasi ei kerro koko totuutta lapsen koosta :) Kyllä se siellä kasvaa omalla käyrällään :heart:

Kiitos vastauksista. Vaikea kyllä ajatella että olisi finni kun siinä ei ole mitään paisetta tai kohoumaa vaan koko nenän väliseinä on työntynyt tohon eteen. No mutta seurailen tilannetta, jospa se häviää tosta itsekseen..
On tullut minunkin syötyä nyt joulun aikaan, kiva mennä 3. päivä neuvolaan punnittavaksi. Ennen joulua painoa oli tullut 8 kiloa mutta varmaan yli kymmenen kohta jos ei jo ole :D
Onko muilla tullut jotain hajumieltymyksiä? Ollaan nyt sukulaisissa ja mummollani tuoksuu ihana pesuaineen tuoksu kodinhoitohuoneessa. Sitä vois vaan jäädä haistelemaan sinne. :D Ja ostin taas nivean fresh -deodorantin, joka tuoksui viime raskaudessakin ihanalle. Sitäkin voisi syödä :D Kaikki tollanen puhtaan pesuaineen tuoksu tuntuu tuoksuvan erityisen hyvälle.

Mullahan tuo sf-mitta on pieni, mutta vauva kasvaa omalla käyrällään. Lyhyehkö selkä ja eteenpäin kasvava maha pitää sf-mitan alakäyrällä, mutta silti musta tuntuu, että maha on täynnä vauvaa. Vauvan peppu on palleassa ja aiheuttaa varsin tuskaisen närästyksen, josta olen nyt useamman viikon kärsinyt ja pahemmaksi vain menee, mitä enemmän vauva valtaa tilaa mahassa.

Yöt on ihan kamalia. Närästää, ihan sama missä asennossa yritän nukkua. Sitten kun nukahdan, torkahtelen tunnin pätkissä ja ravaan vuoroin pissalla vuoroin napsimassa Rennietä.
Kummasti tässä alkaa olla jo valmis toivottamaan Ension mahani tälle puolen! :D

Äippäloma alkaa olla jo tooooosi lähellä. Huomenna töihin, sitten vielä ensi ma ja ti töitä, keskiviikkona mammalomalle vihdoin ja viimein. :)

Kuivista limakalvoista, meillä ainakin joutuu aina käyttää liukkaria, ja sitten mulla on vielä tuota ceridal-öljyä jota laitan monesti alapesun jälkeen niin pysyy kutinat, kirvelyt ja kuivuus pois.

Ja voihan viime yö..tää lenssu hankaloittaa nukkumista muutenkin niin viime yönä huomasin pyöriväni hereillä vielä joskus klo 3. Vessassa kävin varmaan 5 kertaa viime yönä ja heräilin vähän väliä...Alkaa jo rassaamaan tää unettomuus. Ja päikkäreitähän ei sais ottaa, sitten ainakaan ei saa yöllä nukuttua.

33+6

Yhteistyössä