Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
bejpi: Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja neuvolasta soitettiin iltapäivällä, että lääkärin mielestä Thyroxin-annosta pitäisi nostaa 25 mikrogrammaa (näin muistelen). Yllätys olikin se, kun hän ei ollut kuitenkaan kirjoittanut siitä reseptiä, joten eipä onnistunutkaan nosto! Huomenna uusi yritys!Verikoe otetaan joskus kuukauden päästä ja katsotaan onko taso ok.
Nostin myös sen 25mikrog annosta, hetken sai laskeskella et mites paljon niitä tabletteja nyt sit ottaakaan, mulla ei ole nyt kuin 100mikrog:n tablettaja käytössä. Mä vaan muokkasin päiväannoksiani kun ensin laskin viikon milligrammat ja sen mukaan otan lääkäriin asti, jos tarvii niin sit pyydän myös niitä pieniä tabletteja, just hain uuden purkin niin pärjää sillä.![]()
Thyroxinissa on jakoura ja se on merkki siitä että sen saa jakaa myös neljään osaan.bejbi: Minulla Thyroxin menee 100 mikrogrammaa päivässä, mutta en uskalla alkaa murtamaan tablettia ja ottaa siitä sitä 1/4 käyttöön. Muistaakseni tabletissa ei ole jakouria (ainakaan kahta), joten pelkään että annokset menee sekaisin, varsinkin kun mulla ths on otettu viimeksi vuosi sitten. Huomenna soittelen uudestaan neuvolaan, että resepti uupui, niin saan nostettua sitten turvallisin mielin annoksen 125 mikrogrammaan.
Ai miten niin hysteerinen?! Jännä juttu, kun plussasin niin iski heti paniikki kaikesta mitä voi syödä ym. Missä mun maalaisjärki on?!![]()
Thyroxinissa on jakoura ja se on merkki siitä että sen saa jakaa myös neljään osaan.![]()
"Tavallisen tabletin voi yleensä puolittaa (etenkin, jos siinä on jakouurre) tai murskata. Siihen voi käyttää esimerkiksi keittiöistä löytyvää huhmarta (morttelia). Apteekeista saa myös ostaa tablettien jakamiseen tai murskaamiseen tarkoitettuja apuvälineitä." Lähde: Terveyskirjasto (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01083)Vaik yksi jakoura eli ei saa jakaa 1/4.Mulla oli aiemmin 4x1,5tbl ja 3x1tbl, nyt laskin viikko annoksen suht tasan et joka päivä 1,5tbl ja maanantaille 1/4, en usko että kerran viikossa 1/4 sotkee vaikka ei olekaan jakouraa. Mut juu jos jatkuu tuollaiseni 25mikrog annoksia niin pyydän uuden reseptin.
![]()
"Tavallisen tabletin voi yleensä puolittaa (etenkin, jos siinä on jakouurre) tai murskata. Siihen voi käyttää esimerkiksi keittiöistä löytyvää huhmarta (morttelia). Apteekeista saa myös ostaa tablettien jakamiseen tai murskaamiseen tarkoitettuja apuvälineitä." Lähde: Terveyskirjasto (http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01083)
Jos lääkkeen voi murskata, niin silloin sen voi jakaa myös neljään osaan. Valmiit jakouurteet helpottaa jakamista, mutta se ei määrää mihin suuntaan lääkkeen halkaisee. Toki onhan lääke paljon helpompaa ottaa vain kokonaisena tai puolikkaana.
Muoks. Lisäsin linkin
Ilmoittaudun mukaan keskusteluun! LA taitaa olla 5.2. ja ensimmäinen raskaus kyseessä, joten oon ainaki näistä keskusteluryhmän kuvioista ihan pihalla (ja vähän muustakin...). Pitääkö tuota ensimmäistä viestiä jotenkin itse muokata?
Jee! Sama LA ja miullakin esikoinen.Ilmoittaudun mukaan keskusteluun! LA taitaa olla 5.2. ja ensimmäinen raskaus kyseessä, joten oon ainaki näistä keskusteluryhmän kuvioista ihan pihalla (ja vähän muustakin...). Pitääkö tuota ensimmäistä viestiä jotenkin itse muokata?