Help me!! Olen menossa naimisiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paineessa_ko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paineessa_ko?

Vieras
Olemme mieheni kanssa päättäneet mennä naimisiin.Kumpikaan ei virallisesti kosinut. Puhuimme pitkään suhteestamme, ja halusimme sen virallistaa.
Ja vihkiminen tapahtuu maistraatissa.
Jonka jälkeen siirrymme meille kotiin juhlistamaan liittoamme.
Paikalle kutsutaan molempien vanhemmat ja sisarukset perheineen.
sekä pari lähintä ystävä pariskuntaa.
Kahvittelua/ hyvää ruokaa ja kuplivaa.
Jutustelua jne. Meille ei tarvitse olla mitään sen kummempaa ohjelmaa.
Tämä päätettiin itse asiassa vasta eilen, ja aamulla mies sanoi vasta lähtiessään
että - ei ne isot häät edes olisi hänen makuunsa. Ja mikä totta, vielä vähemmän minun makuuni. Olemme siis samalla linjalla pienien kemujen kanssa..
Aluksi olimme menossa "massan" mukana ja suunnittelimme suullisesti suuria kirkkohäitä.
Jossain vaiheessa ruvettin molemmat miettiä että sinne tulisi vähintään se 120 henkilöä. Molemmilla erittäin laaja suku. Ja ei voi tehdä niin että kutsun yhden tädeistäni ja muut jätän kutsumatta (esimerkki). Se rupesi sitten ahdistamaan ja haluamme mahd.pienet pirskeet. Ehdimme asiasta jo hieman innostua kaasoni kanssa.
Yritin hänelle eilen vihjailla puhelimessa että häät ovat tod.näkösesti pienimutoiset.
Se karjui melkein kurkkusuorana että " mitä vit..., että ei kannata pitää mitään pieniä pileitä että tuut katumaan koko loppuelämäsi".. Minusta on ruvennu vaan tuntumaan että tää kaaso on itse enempi innoissaan juhlista kuin minä-morsian.?! Ja että jos ei tule suuria kirkko pileitä, niin se on hänelle maailmanloppu. Oli ihmeissään jo siitä, kun ilmoitin että vihkiminen ei tapahdu kirkossa vaan maistraatissa.

Ja nyt siis itse asiaan.. Mitä teen oikuttelevan kaason kanssa?
Miten kerron hänelle että häämme ovat pienet, piste.
Kaasoni on lapsuuden ystäväni, ihana ihminen ja minulle rakas. Mutta välillä liiankin oikutteleva luonteeltaan.. Miten ilmoitan nätisti etten hermostu jotta hän ymmärtää että
nämä on meidän juhlat ei hänen että me haluamme tällaiset?
Tottakai hän saa toimia kaasona maistraatissa, koska tulee olemaan miehensä kanssa todistajia. Mutta kuitenkin? Menee kohta hermo...totaalisesti. Kun olen ihminen joka sanoo asiat yleensä suoraan,mutta tässä pidättelen vielä hermoja. Voi olla että jos ei mene kaaliin niin tulee hieman tukevampaa tekstiä kaveriksi. Pakkohan se on jotain tehdä että ihminen ymmärtää heittää "määräilemästä". Kiitoksia nam.

Kerro että näin olette päättäneet ja toivot että hän saa järjestää ne "vuoden bileet" jollekin toiselle morsiammelle, joka nauttii suurista juhlista. Tai että pyydät apua jos järjestätte kesäjuhlia tms isompia tapahtumia

[QUOTE="vieras";24027343]Kerro että näin olette päättäneet ja toivot että hän saa järjestää ne "vuoden bileet" jollekin toiselle morsiammelle, joka nauttii suurista juhlista. Tai että pyydät apua jos järjestätte kesäjuhlia tms isompia tapahtumia[/QUOTE]

okei. Kiitos avusta :)

Ole hyvä vaan :flower:

Ei mikään maailman helpoin tilanne... Tai voit kysyä onko hän kiinnostunut auttamaan jos tarvitset tulevaisuudessa apua juhlien järjestämisessä :saint:

Kuulostaa hyvältä nuo pienet häät:)
Olitko ajatellut kuitenkin kutsua hänet? Jos, niin voisiko häntä pyytää luomaan jotain ihanaa häätunnelmaa kotiinne, ja jos hän kuitenkin voisi osallistua sun kanssa sun "morsiuspuvun", asusteiden yms. miettimiseen (ei varmaan ole perinteinen morsiuspuku).

Tuohan helpottaisi sinuakin, saisit vähän enemmän häätunnelmaa kuin ehkä olit alun perin ajatellut ja kaasolle voisi olla mukava yllätys kuinka mukavat häät pienemmässäkin mittakaavassa voi saada aikaiseksi.

Siis olette eilen illalla päättäneet mennä naimisiin ja sinulla on jo kaaso valmiina? Vai jäikö mulla jotain välistä?

Kyllä ne on teidän juhlat ja teidän päätökset, siihen ei kaasolla ole mitään sanomista. Eihän kaason tehtävä edes ole järjestää varsinaisesti mitään, vaan olla morsiamen apuna ja tukena järjestelyissä. Sano että ne vuosisadan bileet on paljon paremmat ilman turhia sukulaisia ja jää paremmin rahaa olennaiseen.

[QUOTE="vieras";24027398]Siis olette eilen illalla päättäneet mennä naimisiin ja sinulla on jo kaaso valmiina? Vai jäikö mulla jotain välistä?

Kyllä ne on teidän juhlat ja teidän päätökset, siihen ei kaasolla ole mitään sanomista. Eihän kaason tehtävä edes ole järjestää varsinaisesti mitään, vaan olla morsiamen apuna ja tukena järjestelyissä. Sano että ne vuosisadan bileet on paljon paremmat ilman turhia sukulaisia ja jää paremmin rahaa olennaiseen.[/QUOTE]

ehei.. kun ollaan puhuttu jo pari kuukautta naimisiin menosta. Mutta itse suunnittelua on ollut suullisella tasolla ja hieman peperille rustailtuna muutamia viikkoja, oisko joku 6 viikkoa. Nyt lähipäivinä ollaan puhuttu että ois kiva pitää sittenkin ne pienet häät. Rahasta se ei ole kiinni vaan haluamme vain pienet häät. :) Ja asiahan on näin että jos kaaso suuttuu, niin sitten suuuttuu. Minä menen naimisiin, ei hän. Piste..
Kuulostaa vaan siltä että tää kaaso on todellaki enempi innoissan ko minä itse.
Se jo kattelee netistä vaatteita itelleen ja kertoi mitkä koristeet olisi hänen mielestään hyviä.
Hääkutsut teen itse vaikka vieraita olisikin ollu reippaasti yli 100. Niin niitäkin hän oli jo suunnittelut tekevänsä vaikkei edes ole kysynyt mielipidettäni. Mua jotenki vaan ihmetyttää että miten vuosia tuntemani ihminen muuttuu häämonsteriksi kun saa kunnian toimia ns.kaasona? Missä on menny pieleen että järki juoksee niinku sika metrin lumihangessa?
Oon yrittäny sanoa joka väliin että -me halutaan pienemmät, ei mitään isoa. Niin aina sama motkotus.. mulla on kohta ottaa pakkokeinot käyttöön.. ei oo muuta vaihtoehtoa. Ja just tuo että se puhuu sävyyn että "kadut koko loppuelämäsi jos et pietä isoja häitä".. silleen mistä helevetistä se tietää minun ajatusmaailman ja sen että jokanen ihminen tykkäää eriasioista? Ei kaikilla tarvii olla jumalattomia kirkkohäitä kermakkakku pukuineen jne, jos me halutaa pienet niin ne on pienet ja just meidän näköiset.. pitää vissiin ruveta printtaan sille sähköpostilla tätä tekstiä hääohjeiden muodossa että se ymmärtää jotain. Tai sitten ei ymmärrä. HUOH!

Laita linkki tähän ketjuun :whistle:

Meillä oli vihkiminen kotona kahden todistajan kanssa, enkä kadu YHTÄÄN! Meistäkään kumpikaan ei halunnut olla ison huomion kohde, vanhemmat kahvitettiin seuraavalla viikolla ja parhaille kavereille pidettiin vapaamuotoiset illanistujaiset parin viikon päästä. No big deal. Mutta ihan meidän oloiset kekkerit kaikkineen :heart:

Kurja tilanne. Mäkin ehdotan, että teette vaikka kaason kanssa yhdessä kutsut (vai haluatko tehdä ihan itse?), otat kaason mukaan valitsemaan kukkia ja koristeita jne... Miksi muuten vihkiminen maistraatissa, jos aluksi suunnittelitte isoja kirkkohäitä? Kirkkohäätkin voi olla pienet kahden todistajan häät...

Kurja tilanne. Mäkin ehdotan, että teette vaikka kaason kanssa yhdessä kutsut (vai haluatko tehdä ihan itse?), otat kaason mukaan valitsemaan kukkia ja koristeita jne... Miksi muuten vihkiminen maistraatissa, jos aluksi suunnittelitte isoja kirkkohäitä? Kirkkohäätkin voi olla pienet kahden todistajan häät...

emme vain halua kirkkoon sittenkään :) kuulumme kirkkoon ja molemmat on konfirmoitu. Emme ole uskovaisia ja minusta se vaan ei tunnu oikealta se kirkko systeemi.
Kaaso saa osallistua mutta mua rupeaa nakertaan se että se yrittää pompottaa..on tosi outo ihminen koska luulin tunteneeni sen vuosia yli 20 vuotta.. mutta en vissiin tunnekkaan? Se ei ole koskaan ollut tollainen.. Nyt ilmoitin asiasta rehellisesti, niin huomasi äänensävystä että oli pettynyt kun sanoin että emme halua niitä kirkkohäitä isoine kekkereineen. Sitten kirjoitteli vielä facebookissa oikein tylyyn sävyyn. Noh. Olokoot.. jois ei ala ääni kellossa muuttumaan tässä muutaman viikon aikana, niin ei oo kaasoa sitten ollenkaan. Periaatteessa kaasoa en edes tarvitsisi mutta sen pestin olen hälle luvannu jo pienenä joten sanani häätyisi pitää.. ellei neiti sitten rupea kukkoilemaan jolloin todellaki joudun sanomaan että saletisti natsaa, let`s go!

Yhteistyössä