Helpompi olisi olla yhteiskunnan elättinä!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoo

Vieras
Ketuttaa noi äiteet, jotka tuntuu tekevän lapsia vaan sen tähden, että saavat olla kotona perse homeessa , eikä tarvi mennä töihin..
Sitten hoidattavat nuoremmat lapsensa niillä vanhemmilla, jotta saavat vaan olla ja valittaa suurperheen ongelmista.

En yleistä siis suurperheiden äitien laiskuutta, mutta muutaman äiteen tiedän.. vanhemmat lapset tekee enemmän kuin äidit ja heidän koulunkäyntinsäkkin siitä kärsii.
Tai sitten mies tekee suuren osan kotitöistä ym ja tämä opiskeleva "huippuäiti" saa kunnioitusta, kun on NIIN REIPAS JA AIKAANSAAVA :)
Vaikka todellisuudessa on jotain ihan muuta.

Kuinka monta lasta tällaiset koulua käymättömät, laiskurit (jotka kaihtavat työntekoa ja vastuuta) voivat tehdä, ennen kun sossu ym tahot vaativat laittamaan värkit kiinni?

Niin ja onko se oikein, että nämä äidit saavat olla aina vaan sen kolme vuotta kotona ja koska ovat sosiaalitoimiston vakkariasiakkaita, niin saavat sitten laittaa isommat lapset hoitoon ja viettää aikaa vauvan kanssa. Ja sosssu maksaa eli veronmaksajat!! Normaali työläisellä, ketä ei ole oikeutettu sossun apuihin, on todella piukkaa jos haluaisi saada lapsensa (vanhemman) päivähoitoon. Ja kuitenkin tämä äiti joka on työssäkäynyt, on ollut kokoajan hyödyksi myös yhteiskunnalle. Kyllä rehdistä työnteosta rangaistaan :(

Rahaakin he saavat vaatteisiin, ruokaan, huvituksiin.. kodinkoneisiin ym ym.
Helppoa elämää..

Joka paikasta tulee helvetin moinen lasku tekipä mitä tahansa, toiset saavat rahat soppalan luukusta vieläpä harrastuksiin. Mielelläni minäkin lapseni veisin harrastamaan vaikka joka päivä mut kun en ole sossun asiakan niin enpäs viekään.
Yhteikunta kyllä pitää huolen et ei tavan työllä rikastu

Enkä nyt sano et sossu on paska paikka vaan tarkoitan sitä että sieltä pitäisi pieni tuloisille tulla välttämätön elanto ei harrastus ja hurvittelu rahaa...

Älä viitsi. Itse olen pakon edestä sossun elätti ja ei tämä leipä nyt niin leveä ole kuin tietämättömät kuvittelevat. Perusosa on 342e, jolla maksetaan KAIKKI (vuokran omavastuuosuus, laskut, ruoka, vaatteet, extrat). Kodinkoneita ei saa, ainoastaan yli kolmen lapsen yh-vanhempi, jolla ei ole pyykkitupaa käytössään, ja silloinkin yleensä saa metsästää kirpparilta viidenkympin konetta. Rattaita lapselle ei ainakaan Helsingissä saa ollenkaan, vaan maksusitoumuksen vanhojen juoppojen ja työttömien narkkareiden tehtailemille, kunnostetuille rattaille (turvallisuusaspekti??), jolla ne rattaat saa LAINAKSI.

Vaaterahaa ei ole, lomarahaa ei tule. Tv-lupakin maksetaan itse (80-luvulla maksoivat sen, tämän olen kuullut monelta). Sähkölaskusta maksavat osan tai jopa kokonaan, mutta seuraavat kulutusta niin tarkkaan että yksikin euro saattaa vaikuttaa laskun korvattavuuteen. Apteekkiin saa maksusitoumuksen, mutta korvataan vain ehdottoman välttämättömät (= antibiootit), julkisen puolen lääkärin kirjoittamat lääkkeet. Bussilippu kustannetaan itse, harrastusrahaa ei ole (nuorempana minua tuettiin maksamalla seutulippu harkinnanvaraisesti koska poikaystäväni asui toisessa kunnassa, se etu poistui).

Että näin "leveästi" tässä elellään.

Helpompi ei tarkoita aina onnellisempaa. Oletko heille kateellinen vai millä tavalla he vievät onneasi? Minun mielestäni on täysin oikein että he saavat mitä saavat.

Niin ja vielä: viime kuussa sain jännittää 16 extrapäivää niitä tukia koska sossussa oli joku taas kerran mokannut ja jättänyt käsittelemättä hakemukseni. Kiva oli selitellä vuokranantajalle!

Sossun elätillä ei ole ihmisarvoa. Minä en juo, polta tai kuvittele että yhteiskunta on syyllinen mt-ongelmiini. Mutta jos olisin juoppo, ehkä apua saisi nopeammin ja enemmän? Sossun hakemuksessa on muuten kohta "haluan varata ajan sosiaalityöntekijälle" ja esimerkki-kohdassa lukee "tahdon keskustella alkoholiongelmastani" :D.

Alkuperäinen kirjoittaja oikeasti jo:
Niin ja vielä: viime kuussa sain jännittää 16 extrapäivää niitä tukia koska sossussa oli joku taas kerran mokannut ja jättänyt käsittelemättä hakemukseni. Kiva oli selitellä vuokranantajalle!

Sossun elätillä ei ole ihmisarvoa. Minä en juo, polta tai kuvittele että yhteiskunta on syyllinen mt-ongelmiini. Mutta jos olisin juoppo, ehkä apua saisi nopeammin ja enemmän? Sossun hakemuksessa on muuten kohta "haluan varata ajan sosiaalityöntekijälle" ja esimerkki-kohdassa lukee "tahdon keskustella alkoholiongelmastani" :D.

Resursseja on rajoitettu määrä, joten pitää auttaa eniten niitä jotka apua eniten tarvitsevat. Vaikka sitä apua tarvittaisiin sen vuoksi että avun saaja itse aiheuttaa ongelmansa. Mielestäni yhteiskunnalle pitäisi antaa enemmän valtaa auttaa niitä jotka apua eivät tarvitse. Alkoholismi on sairaus joka tarvitsisi pakkohoitoa. Nyt yksilön vapaudet ajavat yli ja voimme vain rajoittaa vahinkoja.

Yleensä suurperheissä on se mieskin, joka käy töissä. Eivät siis välttämättä saa sossusta mitään. Ja eihän välttämättä kyse ole laiskuudesta vaan siitä, että yksinkertaisesti rakastaa lastenhoitoa ja haluaa tehdä sitä. :heart:

Enemmän mua ketuttaa juopot, jotka saa kaiken sossusta :kieh:

Mulla loppuu vanhempainpäiväraha ensi kuussa ja alan tehdä hieman töitä, vauva pärjää isänsä kanssa kyllä kotona, syksyllä sitten päiväkotiin. Ei ole kivaa kun tulot tippuu 600? ja sossusta ei haluta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Helpompi ei tarkoita aina onnellisempaa. Oletko heille kateellinen vai millä tavalla he vievät onneasi? Minun mielestäni on täysin oikein että he saavat mitä saavat.

Eivät he vie onneani mitenkään... tai hmmm kylläpäs vievät.. olen mm. kummina yhdelle lapsista ja pyrin auttamaan, niin paljon kuin suinkin pystyn ja näen kokoajan vierestä miten lapsi kärsii perheensä tilanteesta.. siitä että joutuu asettumaan aikuisen rooliin, omien vanhempiensa laiskuuden vuoksi. Sosiaalitoimisto korvaa vastuunsa tarjoamalla rahaa, sen sijaan että tukisivat vanhempia, huoltajia löytämään töitä.
Huomatkaa nyt hyvät ihmiset, että kyse on muutamasta esimerkistä, jotka ketuttavat. Tiedän kyllä, että on oikeasti ihmisiä, ketkä tarvitsevat apua ja ovat sen ansainneet.

Kuinka täällä palstalla tulevat pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa vastustavat mielipiteet näin näkyvästi esille, vaikka kuitenkin elämme demokratiassa jossa hyvinvointiyhteiskunta on totta. Myönnän kyllä että sitä on supistettu viime aikoina, ehkä juuri kapitalistien vuoksi. Itse olen liberaali joka haluaa turvata jokaisen perustoimeentulon.

Alkuperäinen kirjoittaja An79:
Yleensä suurperheissä on se mieskin, joka käy töissä. Eivät siis välttämättä saa sossusta mitään. Ja eihän välttämättä kyse ole laiskuudesta vaan siitä, että yksinkertaisesti rakastaa lastenhoitoa ja haluaa tehdä sitä. :heart:

Enemmän mua ketuttaa juopot, jotka saa kaiken sossusta :kieh:

Näissä tapauksissa myös miehet ovat kotona..

Alkuperäinen kirjoittaja hoo:

Eivät he vie onneani mitenkään... tai hmmm kylläpäs vievät.. olen mm. kummina yhdelle lapsista ja pyrin auttamaan, niin paljon kuin suinkin pystyn ja näen kokoajan vierestä miten lapsi kärsii perheensä tilanteesta.. siitä että joutuu asettumaan aikuisen rooliin, omien vanhempiensa laiskuuden vuoksi. Sosiaalitoimisto korvaa vastuunsa tarjoamalla rahaa, sen sijaan että tukisivat vanhempia, huoltajia löytämään töitä.
Huomatkaa nyt hyvät ihmiset, että kyse on muutamasta esimerkistä, jotka ketuttavat. Tiedän kyllä, että on oikeasti ihmisiä, ketkä tarvitsevat apua ja ovat sen ansainneet.

Hyvä että tiedät, mutta voisitko olla yleistämättä? Ikävää aina korjata näitä väärinkäsityksiä.

Mullakin on ystävä, joka kolmannen lapsen jälkeen mulle ihan rehellisesti sanoikin, että on kaksi tapaa pysyä leivän syrjässä kiinni: käydä töissä tai hankkia lisää lapsia. Lopulta niitä lapsia oli 7. Joskus ajattelin, että on se vaan hänellä helppoa rahaa, mutta kun silloin tällöin olin viikonlopun niitä lapsia hoitamassa, tulin erittäin toisiin aatoksiin :D

Kuinka täällä palstalla tulevat pohjoismaista hyvinvointiyhteiskuntaa vastustavat mielipiteet näin näkyvästi esille, vaikka kuitenkin elämme demokratiassa jossa hyvinvointiyhteiskunta on totta. Myönnän kyllä että sitä on supistettu viime aikoina, ehkä juuri kapitalistien vuoksi. Itse olen liberaali joka haluaa turvata jokaisen perustoimeentulon.

lässyn sässyn

Alkuperäinen kirjoittaja :

lässyn sässyn

Se voi olla lässyä. Yleensä hyvät asiat ovat lassyjä.

mä en tunne yhtään katkeruutta tai kateutta kuvailemiasi ihmisiä kohtaan, saan olla onnellinen siitä, että pysyn itse elättämään perheeni, viemään ite lapset omalla autolla päiväkotiin ja harrastuksiin ja jos pesukone hajoaa, ostan uuden :)
shoppailemaan pääsen pari kertaa kuussa, omilla rahoillani palkkapäivä on etukäteen tiedossa ja levollinen olo taloudesta, kun tietää millloin ja kuinka paljon rahaa tulee..toistahan se taitaa sossun luukulla asioivien olla, kun on epävarmuus esim. kesälomien aikaan, että koska rahat tulee tilille ja onko pärjättävä koko heinäkuu esimerkiksi 5eurolla.

Kuumimmat

Yhteistyössä