helppivä..vaunujen oston suhteen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja järkensä justiinsa menettävä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

järkensä justiinsa menettävä

Vieras
Kun noita vaihtoehtoja on miljoonia niin josko täältä vähän apua sais? yhdistelmä tai kuomut haluan. Varmaan mieluiten Briot tai emmaljungat olis mieluisat, mutta hinta korkeintaan 500e.Saako niitä edes siihen rahaan?? :O vaatimuksina: isot pyörät, ei ilmarenkaat, heittoaisa, jousitus..siinäpä ne tärkeimmät varmaan oli.. ehdotuksia otetaan vastaa, kiitos!

Mä ostin 2005 Emmaljungan yhdistelmävaunut. Vaunujen varsinaista nimeä en muista, mutta niissä on kunnon vaunukoppa ja erillinen "ratasistuin", jonka olen esimerkiksi juuri vaihtanut kopan tilalle. Pienin lapseni nyt 10 kk. Vaunut ostin tuolloin elokuussa ja olivat edellisen vuoden mallistoa (koski varmaan enimmäkseen väriä). Hinta alennuksessa oli 620 euroa, normaalihinta tuolloin oli ollut 780e. Päivääkään en ole katunut vaunujen ostoa. On olleet todella hyvät ja edelleen kuin uudet ja nyt olivat jo neljännellä lapsellani. Jokainen lapsi nukkunut päiväunensa ulkona näissä vaunuissa vauva-aikansa ja vähän isompanakin. Toki vaunut on säilytetty kuivissa sisätiloissa. Kannattaa katsoa käytettyjä, koska uusia et tuolla 500 e:lla varmaan löydä, tämän merkkisiä. Varmaan on toki muitakin merkkivaihtoehtoja. Ja kannattaa käydä toki katsomassa usein lastentarvikeliikkeitä ja sinne tulleita käytettyjä versioita. Joskus olen törmännyt lähes käyttämättömiin tai hyvin vähällä käytöllä olleisiin, jotka sitten on saanut tuollakin hintaa. Kirpputoritapahtumissa saatat tehdä todellisia löytöjä ja saada toki vielä halvemmella.

Rohkeesti kauppaan kyselemään ja vertailemaan!
Itse valitsin aikoinaan Brio Novat (liekö myydään enää?) koska olivat tukevat ja puskivat hangessakin hyvin. Huono puoli oli iso koko ja paino, olen itse pieni ihminen. Hankalat nostella.

Tärkeintä on miettiä MISSÄ kuljette niillä; asvaltilla keskustassa (hanki pienet, kevyet, tiukasti kääntyvät) vai soratiellä taajamassa/maaseudulla (räntää, sohjoa, pakkasta, sadetta, isot renkaat)
Käytättekö autoa/ onko talossanne iso/pieni hissi/ omakotitalo/rivari/ missä säilytätte niitä?

Yhdistelmässä on se etu, että pärjäätte ehkä yksillä vaunuilla tai jotku rimpula-sateenvarjo-rattaat riittää kaveriksi.

Et saa uusia Brioja tai Emmaljungia mistään 500 euroon. Kyllä niiden hinnat lähemmäs tonnissa liikkuu. Käytettyinä voit toki saada. Itse suosittelen esim. Gessleineja, löytyy kaikki nuo haluamasi ominaisuudet, ja hintakin on maltillisempi kuin Briossa tai Emmaljungassa. Tosin kyllä nekin uutena yli tuon 500 taitaa maksaa... Olethan ottanut huomioon, että sekä Briot että Emmaljungat ovat ihan JÄRKYTTÄVÄN ison kokoisia! Eli varsinkin kasattuina ei välttämättä mahdu muihin kuin farkkumallisiin autoihin... ja myös kokonaisina ovat varsinaiset hyökkäysvaunut. Tsemppiä vaunuviidakkoon :-)

Terve, ostin esikoisellemme aikanaan Teutonia Mistral Sportit. Kävimme katsomassa liikkeessä Emmaljungan huippuvaunuja, mutta iso koko arvelutti. Meillä oli silloin tavallinen henkilöauto ja vaunut olivat niin massiiviset että ainoastaan ratasosa mahtui takakonttiin (auto isohko Volvo)!! Takapenkille olisi sitten pitänyt se iso koppa laittaa, mihis vauva olisi mahtunut kun kaksi aikuista oli mukana myös. Eli tämä testi voi auttaa päätöksessä ;) Teutoniat valitsin pienen koon ja muiden hyvien ominaisuuksien takia, mm. matala painopiste ettei kaadu niin helposti. Huonona puolena pienehkö pehmeä koppa tai kantokassi, mikä sen nimi nyt on, siihen ei enää toisena talvena tahdo mahtua lapsi.

kannattaa harkita myös vaihtoehtona käytettyjä. siinä vaan on se ongelma, että jotkut ovat hyväkuntoisia ja toiset taas ihan hajoamispisteissä. itsellä on nyt vuoden 2003 gessleinin vaunut. pientä vikaa on, mutta muuten olen ollut tosi tyytyväinen. niissä on kylläkin ilmakumirenkaat, mutta renkaathan voi aina vaihtaa täyskumiin?

Kuomurattaat ja kantokoppa on myös oiva vaihtoehto. Valitse silloin sellaiset joissa selkänoja menee makuuasentoon ja on isot pyörät ...... heittoaisaa ei meillä 2:lla lapsella ole kyllä tarvittu. Siis menee pienempään tilaan ja ketterämmät, vaunut on tosi lyhytaikaiset ja kömpelöt pakata autoon ja liikkua esim. bussissa/kaupassa.

Joo, edelliseeni vielä lisää, että mullakin oli farmariauto, Toyota corolla. Farmarimallistaan huolimatta takaosa kuitenkin niin pieni ja sen mallinen, että Emmaljungan vaunut, alaosa ja koppa, täyttivät tavaratilan täysin eikä auton peilistä edes nähnyt taakse, joten tilaa vaunut kyllä vievät. Toki osa normaalien henkilöautojen tavaratiloista on tilavampi kuin silloisen oman farmarini tavaratila. Nyt on auto vaihtunut, lasten lukumäärän kasvaessa eikä vaunujen kuljetus tällä hetkellä ole ongelma.

meillä on emmaljunga cerox rattaat erillisellä kantokassilla. Muistaakseni maksoin noista rattaista 2009 vuonna 460e. ihan uutena ostin kaupasta, mut oli alennuksella. siinä on nuo kaikki sinun toivomat asiat rattaissa. Todella hyvät.päivääkään en ole katunut niiden ostoa. kohta luovutaan niistäkin ku lapsi ei enää tykkää kulkea rattaissa

Todellakin. Älä osta mitään möhköjä yhdistelmiä. Kohta olet taas palstalla valittamassa matkarattaiden tarvetta, kun et jaksa noiden kanssa mihinkään lähteä. Kuomurattaat tai KEVYET ja ketterät yhdistelmät, esim. Britax.

Yhteistyössä