Helppo mustikkapiirakka???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jauhopeukalo keskellä kämmentä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jauhopeukalo keskellä kämmentä

Vieras
Mä olen yrittänyt googletaa, katsoa Sunnuntain sivuilta ym. mutta ei jotenkin löydy mitään järkevää.
Siis eihän sitä pullapohjalla ole pakko tehdä? Ei kuulosta sellaiselta piirakalta mitä oon joskus jossain syönyt.
Pirkalla ja Sunnuntaillahan on valmiita pohjia, niin haluaisin sellaiseen tehdä, mutta mitä täytteeksi??
Joissakin ohjeissa on perunajauhoja, joissakin ei. Joissakin tuorejuustoa. Mut toimisko esim. Flora vanilla ja maitorahka??
Kiitän etukäteen, jos joku mestarileipuri mua tässä neuvois ?:)

1,5 desiä sokeria, 3 dl vehnäjauhoja ja ruokasoodaa sekaisin kipossa. Lisää 1, 5 desiä leivontamargariiniä sulana sekä 1,5 desiä piimää tai joghurttia. Kaikki sekaisin, vuokaan ja päälle mustikoita tms.
Uunissa 175 astetta 25 minsaa (uunista riippuen).
Helpoin resepti ikinä ja hyvää on.

Osta sellanen kauramuropiirakkapohja, päälle mustikoita ja purkki kermaviiliä, kemaviilin sekaan yksi kananmuna ja sokeria maun mukaan, seos päälle ja uuniin.

3dl sokeri
4 munaa
6dl vehnäjauhoja
2dl rasvaa sulana
2dl maitoa
2tl leivinjauhetta
2tl vaniljasokeria

sekoita munat ja sokeri käsin sekaisin, lisää sularasva, maito ja kuivataineet. sekoita tasaiseksi. kaada uunipellille ja päälle voi lisätä ihan mitä haluaa, marjoja hedelmiä, rahkaa, kermaviiliä...

200 astetta 20-30 min
ihan menettelevä peruspohja ja nopea tehdä

[QUOTE="vieras";25962572]Osta sellanen kauramuropiirakkapohja, päälle mustikoita ja purkki kermaviiliä, kemaviilin sekaan yksi kananmuna ja sokeria maun mukaan, seos päälle ja uuniin.[/QUOTE]

Siis kermaviiliä?? Jotenkin kuvittelin että maitorahkaa pitäis laittaa mut enpä mä näistä tiedä :) Kiitos, just noin simppeliä ohjetta kaipasinkin :)

[QUOTE="jep";25962610]Joo tolla kermaviili, yksi muna, puoil desiä sokeria, vaniljasokeria ja mustikoita tulee hyvä.:)[/QUOTE]

Jee kiitos vinkeistä :) Ihanan helpolta kuulostaa, toivottavasti maistuukin hyvälle, nyt kauppaan hakemaan tarvikkeet :)

Yhteistyössä