Helppo raskaus = helppo synnytys ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rv40
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rv40

Vieras
Mulla on ollut todella helppo ja huoleton raskaus, harjoitussupistuksiakaan ei ole tähän menessä tullut yhtään ja maha on alkanut vasta nyt ihan loppuvaiheessa olemaan "tiellä", oli pitkään "pieni ja söpö". Terveys on ollut mainio koko raskauden ajan, oikeastaan parempikin kuin ennen raskautta, ainakin rauta- . verenpaine- yms. arvojen ja mittausten mukaan. Neuvolan terkka lupaili helpohkoa synnytystä, koska lapsi on ihan normaalikokoinenkin, mutta voiko tuollaiseen "lupaukseen" luottaa ja onko sillä ylipäätään mitään korrelaatiota, että niillä joilla olisi ollut helpot raskaudet, olisi myös keskimäärin ollut helpot synnytykset?

Mulla oli ns. helppo raskaus mutta helvetillinen synnytys. Kyllähän ne neuvolassa osaa vähätellä - näyttivät valmennuksessa synnytysfilmin jossa äiti ei päästänyt ääntäkään ja kaikki tapahtui nopeasti. Kuulemma "normaali" synnytys. Mutta toivotaan että synnytyksesi olisi helppo tai edes siedettävä!

Raskauksia ja synnytyksiä ei voi verrata. Ja on hyvin suhteellista, miten kukin kokee synnytykset. Mikä on helppo synnytys kenellekkin....
Synnytys on luonnollinen tapahtuma, ei kannata turhaa stressata etukäteen. Kukaan ei tiedä millaiseksi se kehkeytyy, jokainen synnytys on omanlaisensa.

Sovitaan, että terkan sanaan kannattaa luottaa. Ei sinänsä, en tiedä onko noilla kahdella asialla mitään tekemistä keskenään, mutta sinulla on mukavampi loppuraskaus, kun et hermoile synnytyksestä.

Itsekin uskoin helppoon synnytykseen, ties mistä syystä. Ei ollut, mutta kivempi, että uskoin. Eipähän tullut hermoiltua. Ei sille kuitenkaan enää mitään voi eikä sitä aina voi ennustaakaan.

Joten me lupaamme: Sulla on helppo synnytys.

Mulla oli myös helppo raskaus, mutta viikkoa ennen laskettua aikaa tuli yllättäen raskausmyrkytys vaikeimmasta päästä. Lopulta jouduin kiireelliseen sektioon ja olin teholla tarkkailussa kuten vauva myös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sovitaan, että terkan sanaan kannattaa luottaa. Ei sinänsä, en tiedä onko noilla kahdella asialla mitään tekemistä keskenään, mutta sinulla on mukavampi loppuraskaus, kun et hermoile synnytyksestä.

Joten me lupaamme: Sulla on helppo synnytys.

Näinhän se on. Kiitos :)

eli mulla oli raskaudessa todella pahoja ongelmia, ja lopulta mun odotus oli vain, että säilyisin itse hengissä ja vauva syntyisi elävänä. synnytys oli kuitenkin helpompi kuin aiemmat synnytykseni joita oli edeltänyt normaali raskaus. sain tällä kertaa myös bonuksena mukavan kätilön :)

Helppo raskaus, ehkä helppo synnytys, ihan kaamee ja kitisevä koliikkilapsi, etkä saa nukkua koskaan ja päälle tulee synnytyksen jälkeinen masennus. Näin se menee.

Mulla tosi vaikee raskaus, helppo synnytys, lapsi kuin enkeli. Siis alusta asti oon nukkunut yöt hyvin.

Mulla oli todella helppo raskaus, ei muita oireita tai vaivoja kun närästys. Synnytys oli myös todella helppo, ilokaasun voimalla parissa tunnissa ohi. Myös vauva oli todella helppo eikä itkeskellyt oikeastaan koskaan.

Tuli tossa mieleen, että yhellä miun siskolla on kumpikin raskaus ollu vaikeita, pahoinvointiakin melkein alusta loppuun. Ja synnytykset on ollu helppoja tyyliin "kävin sairaalassa pierasemassa ja vauva tuli"...

Mulla ekassa helppo raskaus ja helppo synnytys.
Tokassa normaali raskaus (paitsi supisteli jatkuvasti) ja normaali synnytys.
Kolmannessa järkyttävä raskaus (ongelmia ongelmien perään) ja järkyttävä synnytys (vältyin juuri ja juuri hätäsektiolta lopulta).
Nyt neljäs ollut järkyttävä raskaus (ei aivan yhtä paha kuin edellinen) ja mielenkiinnolla ja pelolla odotan synnytystä..

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Mulla ekassa helppo raskaus ja helppo synnytys.
Tokassa normaali raskaus (paitsi supisteli jatkuvasti) ja normaali synnytys.
Kolmannessa järkyttävä raskaus (ongelmia ongelmien perään) ja järkyttävä synnytys (vältyin juuri ja juuri hätäsektiolta lopulta).
Nyt neljäs ollut järkyttävä raskaus (ei aivan yhtä paha kuin edellinen) ja mielenkiinnolla ja pelolla odotan synnytystä..

Niin ja vauvat ovat olleet kamalia :) Koliikkia ja sairastelu kierteet tehohoitoineen.

taas oli raskaus suoraan helvetistä. Eka 10 viikkoa pelkkää oksentamista, sit hirveet liitoskivut ja saikkua. toksemian uhka leijui päällä vikat 10 viikkoa. Aivan kamalaa. Synnytys sujui kuin unelma, 5h ja lapsi oli sylissä. Ei voine yleistää!

Eka raskaus suht ok, helppo mutta vaarallinen synnytys. Vauvalla koliikki, oli yhtä helvettiä. Toinen raskaus oli helvetillinen, synnytys erittäin helppo ja vauva helppo.

Mulla oli esikoisesta helppo raskaus ja helppo synnytys. Nyt kuopusta odottaessa on ollut selkeesti enemmän vaivoja, mutta elättelen silti toivetta että synnytys menisi yhtä mallikkaasti ;)

Yhteistyössä