"helppo/vaivaton" raskaus -> synnytys???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SmileX
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SmileX

Aktiivinen jäsen
25.05.2004
1 600
0
36
Ei tosiaan eka kertalainen mutta aivan kahdesta ekasta raskaudesta poikennut raskaus ollut alusta alkaen ja nyt alkaa synnytys tosiaan lähestyä.
Mietityttää että millainenkohan lähtö sitä tulee kun ei juuri vaivoja ole?!

Ed. raskauden supisteli koko hiton ajan ja olin sairaslomalla alusta loppuun asti, paikat alko tosissaan aukeamaan rv +30 vko ja olikin auki muutaman viikon jopa 3 cm ennen synnytystä!

Nyt kysymys kuuluu:

millainen lähtö ja kuinka nopea synnytys teillä helppoja raskauksia eläneillä on ollut?
:)

rv 35, kovettelu suppareita on tietty päivittäin mut muuten "elämän veto" jatkuu. Edelliset synnytykset olleet nopeita, eka 3h ja toka 4h.

Mulla esikoisen odotus oli todella helppo. Mitään harjoitussupistuksiakaan ei ollut, että ekat supistukset oli sitten niitä, kun synnytys oli lähtenyt käyntiin. Synnytys kesti ekoista suppareista rääkäisyyn 7 tuntia, josta 10 minuuttia ponnistamista. En mä kyllä välttämättä usko, että raskauden helppous olisi tekemisissä synnytykseen.

Mulla oli "helppo" raskaus, ei ennakoivia supistuksia, ei verenpainetta, ei turvotusta, ei edes pahoinvointia alussa. Paino nousi huimat 4kg ja olin elämäni vedossa koko ajan. Rv 34+5 meni lapsivedet ja vauva synty siitä 2 vuorokauden päästä käynnistettynä. Ei mitään syytä ennenaikasuudelle löytynyt.

no kuule mulla ol imaailman helpin raskaus, ei liikaa kiloja, ei pahaa oloa, ei turvotusta ei särkyja eikä kipuja..koskaan ei loppuvaiheilla supistellut..joudun usein oikein miettimään että ollaankohan tässä raskaana...kunnes sitten viikko lasketun ajan yli alkoi supistelut ja heti tuhoavan kipeinä..mutta mitään ei tapahtunut ei vedet mennyt ei mitään..mutta sairaalaan lähdin koska kivut kovat 2päivää ja kaksi yötä niitä katteltiin ja olo oli tuskanen kunnes sitten sanoin että olen niin väsynyt etten jaksa enää mitään..jolloin he sitte synnärillä puhkasivat kalvot..ja synnytys oli kamala..en jaksanut ponnistaa likan sydänäänet laskivat ja lapsi otettiin imukupilla..sain kolmen asteen repeämät jtka onneksi parani ilman komplikaatioita..vielä välillä särkee leikkauskohtaan..toisin sanoen minut kursittiin kasaan..ei onneksi vaikuttanut seksielämään eikä paikat löystyneet ollenkaan..mutta empä koskaan synnytä enää alakautta..

Alkuperäinen kirjoittaja Hei!:
Mulla oli "helppo" raskaus, ei ennakoivia supistuksia, ei verenpainetta, ei turvotusta, ei edes pahoinvointia alussa. Paino nousi huimat 4kg ja olin elämäni vedossa koko ajan. Rv 34+5 meni lapsivedet ja vauva synty siitä 2 vuorokauden päästä käynnistettynä. Ei mitään syytä ennenaikasuudelle löytynyt.

:) ihan kun mun raskaus, tosin, mulle on tullut painoa tasan 8 kg tähän mennessä ,mutta edelliseen verrattuna sekin on ihmeellistä, tuolloin painoa kertyi huimat +23kg :ashamed:

Se on hassua, että kun menee hyvin, pelkää ettei sekään ole hyvä asia
:laugh:

Mulla kans raskaus oli suht helppo, vain lievästä turvotuksesta kärsin loppuvaiheessa. Missään vaiheessa ei oikeen tullut edes harj.suppareita, että sit kun alko supisteleen niin sit alko kans kunnolla. 37h kerkis supistella 1-10min välein ennen tyttären syntymää.21h oli yht. synnytyksen kesto :snotty:
Tytär syntyi rv 38+3...ja painoa kertyi 10kg raskausajalta

Helppo raskaus, ei pahoinvointia, ei mitään vaivoja. Synnytys käynnistettiin 39+6 ( tai 5, en muista tarkkaan ) ja loppujen lopuksi päädyttiin sektioon. Mieluummin olisin kyllä voinut jonkin aikaa pahoin ja synnyttänyt ns. normaalisti

Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Helppo raskaus, ei pahoinvointia, ei mitään vaivoja. Synnytys käynnistettiin 39+6 ( tai 5, en muista tarkkaan ) ja loppujen lopuksi päädyttiin sektioon. Mieluummin olisin kyllä voinut jonkin aikaa pahoin ja synnyttänyt ns. normaalisti

sama homma

Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
voi ei :| suurinosa on kärsinyt sit näköjään jotenkin hankalasta synnytyksestä saatuaan ekaks helpon raskauden...

Mulla esikoinen syntyi rv 42, kuopus rv 40+5.

Mutta sitten olen ainakin minä yhtenä poikkeuksena, kun synnytyskin meni helposti :)

Esikoisen odotus oli helppoa ja koskaan en oo ollut niin hyvässä kunnossa ja synnytys kesti yli 16h ja ihan täyttä helvettiä ja imukupilla jouduttiin vetään sekin yhdesti irtos :) Kuopusta odottaessa voin kans ihan suht mukavasti, masu vaan niin helvetin iso ja synnytys kesti about 8h ja ihan tuskaa ku jouduttiin käynnistää, mut ponnistus vaihe kesti tasan 2min ja prinsessa ulkona :)

Mulla eka odotus oli "raskas" ja synnytyskin h.elvettiä, toinen raskaus oli kevyempi kaikilta osin ja synnytys myös helppo ja nopea.
Eka synnytyksessä minut kursittiin reilulla 30 tikillä kasaan ja tapahtuma kesti reilut 16 h.
Toisessa synnytyksessä ei tikin tikkiä ja synnytyksen kestokin puolittui.

Toivotan Sinulle leppoisaa ja turhista huolista vapaata loppuraskautta. Sekä tietysti hyvin sujuvaa synnytystä =)

mulla ei ollu koko raskauden aikana yhtään supistusta...
muita "vaivoja" kyllä... eli pahoinvointia,ummetusta,närästystä,väsymystä,hikoilua... synnytys olikin sitten perseestä...
supparit alkoi silleen että eka tuli n. 15 seuraava klo. 17 sitte klo. 18 jälkeen tuli 20min välein.. ja oli ihan siedettäviä... klo.23 tuli 5 min välein ja klo.00.10 kun oltiin sairaalassa niin tuli 3min. välein ja olis 7 cm auki... suoraan saliin ja odottelemaan anestesia lääkäriä... eipä ehtinyt... poika synty 1.53 ja ihan luomuna sen jouduin synnyttämään... melko perseestä.. |O
istukka ei sitten irronnutkaan... 1,5h sitä irrotettiin painelemalla ja lopuksi laitettiin napasuoneen jotain mömmöä että irtos... verta meni 1600ml synnytyksessä... ja sitä verta tulikin sitten sen jälkeen reilusti...aamulla pyörryin vessaan n 8 aikaan.. ottivat sitten hempan ja se oli 58
sitten pääsinkin ultraan jossa todettiin että istukasta oli jäänyt roippeita kohtuun... sain 5 yksikköä punasoluja, 3 yksikköä jääplasmaa ja jouduin kaavintaan... sitten nous kuume ja crp 117 ja sain antibiootit suoraan suoneen...viikko meni sairaalassa... oli melkoinen ensisynnytys... lieviä traumoja jäi... mutta lähinnä vaan siitä kivusta... ja häpeä siitä miten hysteeriseksi tulin kun en saanutkaan mitään puudutteita... en sitte tiiä oliko synnytys helppo... kait se suju melko nopeesti ja "helposti.."

Mulla on ollut kaikki odotukset fyysisesti helppoja, samoin synnytykset. Jopa tuplaraskaus oli helppo. Synnytykset ovat kestaneet 6 h - 3h. Ponnistusvaihe on ollut aina todella nopea.Ekassa sain epiduraalin, tokassa ei keretty antamaan mitaan ja tuplilla sain taas epiduraalin. Painoa on tullut enimmillaan 8 kg , tuplien kanssa ainoastaan 1/2 kg. Palautuminen synnytyksesta on ollut kaikilla nopeaa. Odotuksen ja synnytyksen puolesta olisin aina voinut olla raskaana.

Tsemppia viimeisiin viikkoihin :wave:

Helppo oli raskaus (eka ja ainoa), ei ollut supisteluja ei mitään. Helppo raskaus päättyi lähes lapsen päkistämiseen olkkarin matolle, koska luulin synnytyssupistuksia joiksikin enteileviksi harjoitussuppareiksi kunnes alkoi tuntua että kohta sieltä tulee jotain läpi :)

Liekö tekosensa helppouteen sillä että kun säästyin niiltä liitoskivuilta ja turvotuksilta ja muulta niin liikuin ihan loppuun asti (kävelylenkeillä). Niitä "harjoitussupistuksianikin" podin hiihtelemällä ympäri kämppää kun tympi "eikö tää vauva synny ikinä" :D

Minäkin synnytin lapseni olkkariin keskellä yötä, kun en osannut päättää oliko tihkuva neste lapsivettä vai mitä.. 5 minuuttia kyydin soittamisen jälkeen vauva tuli maailmaan. Onneksi ei ollut ensimmäinen.

en kokenut mitenkään kamalana liitoskipuja, vaikka ne meinais viedä multa järjen mennessään..Liitoskivut alkoivat vasta rv 30+ ja ajttelin,että enää 10 viikkoa jäljellä, joten ei tässä hätää..

..säännölliset supparit (10min välein) kestivät sitten perjantaista tiistaihin, jolloin neiti syntyi..Koko sen ajan marjastin ja kulutin ihanaa kesäaikaa ystäviäni ja miestäni seuraillen..vain yön hämärät tunnit saivat mielen matalaksi,kun jouduin kipuilemaan yksinäni..Synnytyksen jälkeen tiesin tasan tarkkaan miltä voi tuntua maratonin jälkeen..mulla ei ollut edes energiaa itkeä,kun näin tyttäreni..

Esikoisen raskausaika oli hyvin helppo ja kivuton, ainut mikä vaivasi oli satunnainen närästys.
Paino ei noussut (2kg), oli pirteä ja jaksava, en edes tiennyt mikä on harjoitussupistus.
Supistukset alkoi kovina ja säännöllisinä 40+1, synnytys kesti niistä laskettuna 16h. Mutta kalvot kun puhkaistiin, meni enään 5h.
Kuulostaa kamalalta synnytykseltä, kun pitkä oli, niin ihan helppo se silti oli (ei repeämiä yms)

esikoisesta: helppo raskausaika, pahoinvointia, närästystä ja uudelleenpuhjennut astma mutta luen ne vielä pieniksi vaivoiksi. Synnytys käynnistettu 17pvää yliaikasena, virhetarjonta, imukuppi ja lopulta hätäsektio.

kuopuksesta: suht.helppo raskausaika, pahoinvointi ja närästystä taas, samoin tuo astma vaivas, vähän selkäkipuja. Spontaanisti vkoa enne LA:ta käynnistyi suppareilla, perätilan takia kiireellinen sektio.

Mulla oli helppo raskaus ja vauva syntyi 41+4, synnytyksen kesto vedenmenosta rääkäisyyn 2 h, josta ponnistamista 20 min. Kivunlievitystä en ehtinyt saada, mutta aika oli niin lyhyt, että sen kesti. Koko jutussa oli pahinta nuo lasketun ajan jälkeiset kitupäivät, nekin siis henkiseltä kannalta. Ja kaiken tuon jälkeen sain vielä niin helpon vauvan, että ei uskoisi. Eli kaikki VOI todellakin mennä myös putkeen. :)

Täällähän on muitakin saman kokeineita, synnytin toisen lapseni olkkarissa aamuyöllä, kun en osannut sanoa oliko lorahtelu lapsivettä vai mitä... onneksi 35 -viikkoinen kaveri jaksoi hengittää itse, pikkuveli syntyi 37 -viikolla ja joutui hengityskoneeseen... vaikka kortisonit laitettiin viikolla 30. Niin, tämän keskimmäisen lapseni raskaus oli helpoin ja synnytys nopein.

Minulla oli kaikinpuolin helppo raskaus. En kärsinyt lainkaan mistään! Fyysisestikin olin kunnossa. Lapsivedet meni kuitenkin rv 34 ja hätäsektiolla synnytin lapsen joka joutui heti leikkaukseen.

Yhteistyössä