Helppoja kakunkoristus vinkkejä tumpelolle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tumpelokokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tumpelokokki

Vieras
Tarttis ensi viikolla koristella ja tehdä 2-vuotiaalle kakku. Karseet paineet, kun on niin tumpelo eikä oo mitään esteettistä silmää. :( Ja olis kiva olla komee kakku pojalle enkä mitään valmiskakkua halua ostaa. Kadena katon kun toiset on niin näppäriä...

Olisko kellään helppoa vinkkejä kakunkoristeluun? Kuviakin saa mieluusti laittaa! :) Ja jos on etenkin pojalle sopivaa!

Niin joo, mikä olis yksinkertaista tarjottavaa kakun ja kahvin lisäksi synttäreillä tarjottavaksi?!

aina hyvä ja helppo kakunkoristelu kikka on ollut mun mielestä ihan vaan päälle kermavaahtoa,päälle tasaisesti ja reunoille pursottimelle nätiksi. koristeeksi ei tarvitse mielestäni enää mitään muuta kun kynttilät ja tavallisia noparelleja ja tada! kakku is valmis.. B)

Kannattaa kokeilla tätä. Jätä kerma hieman lysemmäksi kuin pursottaessa. Ei muuta ku "heittää" sen siihen kakun päälle lusikalla. Jälki on siis sellanen epätasainen. Sit joku hieno koristus päälle. Esim. karkkia. KKyllä on nätti ja helppo. Omissa häissäni oli sellaiset ja paljon kehuttiin!

Alkuperäinen kirjoittaja millanen:
aina hyvä ja helppo kakunkoristelu kikka on ollut mun mielestä ihan vaan päälle kermavaahtoa,päälle tasaisesti ja reunoille pursottimelle nätiksi. koristeeksi ei tarvitse mielestäni enää mitään muuta kun kynttilät ja tavallisia noparelleja ja tada! kakku is valmis.. B)

Just näin. Paitsi ei tarvii edes nomparelleja välttämättä ja kermavaahdon/osan siitä voi vaikka värjätä pikkasen elintarvikevärillä.

Sulata suklaata ja tee siitä kuvioita leivinpaperin päälle vaikka lapsen nimi ja ikä + sitten jotain muuta. Kun on jäähtyny asettele kakun päälle.
Tee vaikka kakun pääliosa sileäksi kermavaahdolla ja pursota reunat

Kääretorttupohjasta voi taiteilla vaikka mitä. Täytetty pohja muotoillaan suurin piirtein haluttuun malliin ja sitten vain peitetään kermalla ja koristeeksi vaikkapa karkkeja. Olen tehnyt joskus tällä konseptilla nallen, johon laitoin riisimuroja turkiksi ja makeisia kasvoihin ja kynsiin. Autokin on helppo tehdä. Lakunauha on on oiva ikkunoiden muotoiluun ja kekseistä voi tehdä renkaat. Lava-autoon voi laittaa vaikkapa namikipon kuormaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Sulata suklaata ja tee siitä kuvioita leivinpaperin päälle vaikka lapsen nimi ja ikä + sitten jotain muuta. Kun on jäähtyny asettele kakun päälle.

Kuinka helppo sulaneesta suklaasta on muotoilla?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kääretorttupohjasta voi taiteilla vaikka mitä. Täytetty pohja muotoillaan suurin piirtein haluttuun malliin ja sitten vain peitetään kermalla ja koristeeksi vaikkapa karkkeja. Olen tehnyt joskus tällä konseptilla nallen, johon laitoin riisimuroja turkiksi ja makeisia kasvoihin ja kynsiin. Autokin on helppo tehdä. Lakunauha on on oiva ikkunoiden muotoiluun ja kekseistä voi tehdä renkaat. Lava-autoon voi laittaa vaikkapa namikipon kuormaksi.

Auto olis kiva kyllä, sitä oon miettinyt, kun poika on ihan autofriikki... Täytyy miettiä, että onnistuisko. Sit jos meneeki ihan pieleen eikä oo varasuunnitelmaa!!

Onko niin ettei kakun koristelua voi kovin paljon aikaisemmin voi tehdä? :ashamed:

Koko kakkuun myös teunoille ohut kermavaahto pinta sileäksi, onnistuu esim. leveällä voiveitsellä (tai joku muu ohut ja leveä "työkalu"). Reunoille pursottimella ylös-alas-ylös-alas systeemillä kermavaahtoa. Ja kakun päälle useasti ripottelen ihan täyteen reunoille asti suklaalevýstä hienoksi leikattua murusta (jos suklaa sopii ko kakkuun). Ja suklaa kannattaa ripotella pinnalle ennen reunojen pursotusta.

Osta/tilaa nettiliikkeestä sellainen valmis kakun päälle laitettava kuva. Siinä ei tarvi kuin levittää kermat alle ja kiva kakku on valmis.

Tai iha perusmarketeistakin saa niitä valmiita koristeita, esim. kukkasia tytölle tai jalkapalloja pojalle. Nimi vain joko tuolla sulatetulla suklaalla tai valmiilla koristelugeeleillä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Kuinka helppo sulaneesta suklaasta on muotoilla?

Mä oon tehny simppeleitä kuvioita niin että piirtäny leivinpaperiin kuvan ja valuttanun siihen, sitten kun on vähän jähmettynyt voi piirrellä viivoja päälle ja muotoilla paremmin . sellaista ristikkoa on aika helppo tehdä.

jos menee pipariksi, niin varasuunnitelma, lisää kermaa päälle, osta karkkeja valmiiksi ja anna lapsen koristella ihan. On varmasti iloinen kaksivuotias ja vieraat tykkää hienosta pojan itse koristelemasta kakusta :p

Alkuperäinen kirjoittaja H-E-P-P-U-L-I:
jos menee pipariksi, niin varasuunnitelma, lisää kermaa päälle, osta karkkeja valmiiksi ja anna lapsen koristella ihan. On varmasti iloinen kaksivuotias ja vieraat tykkää hienosta pojan itse koristelemasta kakusta :p

:D Hyvä idea!

www.kinuskikissa.fi sieltä löytyy PALJON vinkkejä :) mielestäni sokerimassa on marsipaania parempaa, ja siitähän voi vaikka piparimuoteilla ottaa jotain sydän kuvioita koristeeksi. Jos hyvän kakkutäytteen haluat nii mun lemppari on valkosuklaakerma+vadelma+persikkatäyte :P eli floravispi vatkattuna+1 levy pandan valk.suklaata sulatettuna ja sitten toiseen kerrokseen vadelmat upotetaan kermaan ja toiseen persikat paloina ja oon siis tehny kaakaokakkupohjan (tai kääretortun)

ja sit päällys: päälle kaulitsin sokerimassaa (löytyy ullanunelmien sivuilta, elintarvikekohdasta..) ja sivuille kermaa..tai sitten jos oikein haluaa hienoa ja lapsen mielestäkin mahtavaa nii tuo on kanssa hyvä idea! = http://www.ullanunelma.fi/product_catalog.php?c=86

Yksinkertaista ja hyvää tarjottavaa lisäksi voisi olla joku suolainen piiras, pieniksi paloiksi leikattuna tai sitten pienet pasteijat tai kinkku-paprikarullat http://www.myllynparas.fi/portal/suomi/kuluttajat/reseptit/suolaiset_leivonnaiset/pikkusuolaiset/kinkkuhyrrat/ tai maun mukaan täyte tietenkin =) tai useampi makuvaihtoehto, tietty jotain keksejähän voi tarjolle laittaa kanssa :)

stemppiä synttäreitten järkkäilyyn ja kakun tekemiseen! =) kakkupohjanhan voi tehdä vaikka 4 päivää ennen täyttöä tms. kun käärit sen tiivisti kelmuun ja jätät huoneenlämpöön. Kostutus kannattaa tehdä vaniljamaidolla eli vaniljasokeria 1 tl+ maitoa 1,25 dl..:) nam :P

Yhteistyössä