Helppoja ruokia, joita myös vauva 9kk voi syödä..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielikuvitukseton kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielikuvitukseton kokki

Vieras
Tilanne nyt siis se,, että minä surkea paskamutsi olen syöttänyt lapselleni vain näitä surkeita purkkiruokia, mutta nyt haluaisin ryhdistäytyä ja alkaa tekemään sellaista ruokaa jota myös vauvakin voisi syödä. MUTTA, olen erittäin surkea kokki! Mielikuvitusta minulla ei ole ollenkaan, kaikki ruuat joita teen on aivan tylsiä. Kasviksia en käytä juuri koskaan. Yleensä teen jotain jauhelihasta tai kanasuikaleista, esim. Spagettia ja jauhelihakastiketta tai riisiä ja kanakastiketta. Niin kysymys kuuluukin, että teenkö nämä ruuat ilman suolaa, muussaan haarukalla ja syötän vauvalle? Mutta Mites noi kasvikset ? Nakkaanko mä sinne ruuan sekaan sit vaikka pikkuporkkanoita?? :O

Voi hitto että ihan hävettää, kun tunnen itseni nyt niin uusavuttomaksi, mutta on se hyvä että täältä voi nimettömänä kysellä tyhmiä :D

Keitot on ainakin helppoja. Perunaa, pakastepussillinen keittojuureksia, mahdollisesti lihaa/kanaa/kalaa, Vauvalle sen voi sitten haarukalla muussata mössöksi.

Makeana helppona smoothie. Hedelmiä tehosekoittimeen = voilá!

Laita suola (ja suolaa sisältävät mausteseokset, liemikuutiot ym) vasta ihan lopuksi, ja ota vauvan annos sivuun ennen sitä. Jos teet vaikka laatikkoruuan, voit tehdä vauvaa varten oman pienen laatikon erilliseen astiaan. Annoksia voi pakastaa. Joukkoon voit laittaa vaikka keitettyjä vihanneksia. On makuasia, muussaatko ruuan haarukalla, soseutatko sauvasekottimella vai pilkotko pieniksi paloiksi, jotka vauva voi laittaa sormin suuhunsa. Jos muussaat, joukkoon voi joutua lisäämään nestettä.

Kasviksia voi ostaa ihan yksitellen kokeiltavaksi, pilkkoa ja keittää sopivaksi tai lisätä perunamuusin joukkoon jotain (esim. pinaattia, porkkanaa tai vaikka palsternakkaa). Moni kasvis sopii wokattavaksi. Vauva voi syödä kaikkia muita mausteita paitsi suolaa, myöskään aromivahventeita en antaisi. 9kk voi jo syödä periaatteessa ihan kokonaisiakin makaroneja, perunanpaloja jne. varsinkin jos on hampaita.

Jos ihan helpoimmalla haluat aluksi päästä niin peruna&keittokasvispussi ja lohi/seitikuutioita ja mausteita kiehumaan ja tuo muussautuu ihan haarukalla. On varmaankin einestä tuokin jonkun mielestä.. Mutta enemmän kotiruokaa kun purkkiruoka.

Yhteistyössä