Helppoja ruokia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä usein tehdään kaks lämmintä ruokaa, ja se minkä teen päivällä (lastenhoidon lomassa) pitäs olla helppo ja nopee. Kanasuikaleet ja kerma- tyylisiä ruokia siis haussa. Jos jollain vinkkejä, ni laittakaa!

nakkikeitto, jauhelihakastike, uunikala, peruna- tai bataattilaatikko, jauhelihamureke ja perunamuussi.. Nämä ovat mun mielestä helppoja ruokia ja tunnissa valmiit :)

Mä just heitin uuniin peruna-sipuliseoksen ja kanasuikaleita. :) Ensin paistoin suikaleet ja sitten sekoitin uunivuokaan nuo perunat ja suikaleet. Kermaa purkki ja uuniin pariks tunniks.

Ruskista ja mausta jauheliha ja sipuli, kuori ja viipaloi perunoita, laita uunivuokaan, (vähän suolaa, perunamaustetta, juustoraastetta) kerma päälle ja uuniin. Meillä kaikki tykkää tästä...

Keitot, juuri esim nakkikeitto, jauhelihakeitto jne tulevat nopeasti jos käytät perunoina perunasipuli sekoitusta. Kanakeittoon MINUN mielestä ei tarvitse perunaa ollenkaan, pelkkiä isoja keittovihanneksia. Keitä kanat kypsiksi maustetussa vedessä, n. 10 min kestää kanojen keittyessä. Sit sinne vaan kasvikset perään, keität että ovat kypsiä ja ruokakermaa perään. NAM! Herkkukanakeittoa :P Kiusaukset ovat myös nopeita ja helppoja. Pyttipannua. Kalapuikkoja...

Keitot, pataruuat ja laatikot, pasta ja kastike.
Vaihtelet vaan aineksia.

Hö, miksihän tää ei anna mun vastata, yritin linkittää vauvalla ollutta keskustelua. Löytyy kyllä kuukkelilla hakemalla "vuokaan ja uuniin". Siinä olis ohjeita joka lähtöön.

menee ohi aiheen, mutta olen oikeasti tässä miettinyt että mikä se on se vaikea ja haastava ruoka mitä ei kerkiä tekemään? aika usein on näitä aloituksia helpoista ruuista niin sillä kysyn.

Viipaloi tai kuutioi pestyt perunat, kuoritut porkkanapalat, muut haluamasi vihannekset (paprika, sipuli, valkosipuli, kesäkurpitsa, munakoiso, tms.), laita nämä öljyttyyn uunivuokaan. Sitten sopiva määrä basmatiriisiä raakana, ja itse maustamasi kanafileet (ei suikaleet). Riittävä maustaminen ja päälle 4 dl kookoskermaa, ja lisäksi vettä niin että kaikki peittyvät. Uuniin 175 astetta ja aamupäiväksi ulos.

Erittäin riittoisaa ja helppoa.

menee ohi aiheen, mutta olen oikeasti tässä miettinyt että mikä se on se vaikea ja haastava ruoka mitä ei kerkiä tekemään? aika usein on näitä aloituksia helpoista ruuista niin sillä kysyn.

Mä aattelen et se olis jotain missä on monta vaihetta (kuori, pilko, paista, laita uuniin), niin silon tekisin sen ruuan illalla kun mies voi katsoo lapsia. Päivisin tekisin noita "ainekset kasaan ja uuniin/kattilaan jne"

[QUOTE="kätilö";28189958]millasia teidän päivät lasten kans sit on, jos te ette oikeesti edes juureksia pysty kuorimaan kun mies on töissä??[/QUOTE]tätä mä oon kans miettiny, oon ollu nyt kahden sairaanmuksun kanssa pari päivää kotosalla ja hyvin olen kerennyt laittamaan ruuat alusta asti ja leivottukin on. plus kaikki muut kotihommat. + että olen hoitanut töitäkin kotoa käsin.
joko mä kuvittelen tekeväni paljon lapsista huolimatta tai sitten toisilla on paljon enemmän hommia.

Kyllähän ne pystyy kuoriin ka pilkkomaan kun mies töissä, mutta hermot siinä menee. Taapero menee juuri silloin painamaan tiskikpnetta päälle\syömään vettä vessanpöntöstä yms. Ja aina homma keskeytyy. Tai vauva haluaa syliin tai taapero menee tökkimään vauvaa silmään yms.

tänään teen nuudelia ja mandariini bälipalaksi, eilen tein ransskalaisia ja kalapuikkoja uunissa

Höyrytä kattilassa pakastevihanneksia esim. Kukkakaali, parsakaali, sipuli, porkkana, herneet, vihreät pitkät pavut. Kun ovat kypsiä, kaada kulhoon ja muusaa sauvasekoittimella. Lisää oliiviöljyä tai voita. Vihannesmuusi on valmis.

Linndströminpihvit uunissa on käsittämättömän helppo ruoka. Näitä sitten vihannesmuusin kanssa.

No jotkut lapset vaan vaativat enemmän. Ajattelisin, ettei siinä ole mitään pahaa jos kyselee uusia ideoita ruokiin joiden kanssa ei tarvitse hämmentää tuntikausia siellä lieden ääressä.
Ja noista uuniruoista löytyy niitä ihan terveellisiäkin, ettei tarvitse syödä pelkkiä ranskalaisia.
Mutta joo, otsasi hiessä ja mahdollisimman tehokkaasti pitää sinun kruunusi ansaita...

Jauheliha-fetakiusaus on helppo ja todella hyvää;
Ruskista&mausta jauheliha, sekoita peruna-sipulisekoitukseen, laita vuokaan puolet seoksesta, sitten päälle purkki fetaa(ja paprikaa)ja niiden päälle loput peruna-jauhelihaseoksesta ja 4dl kermaa päälle. uunissa n.40min.

Jauheliha-fetakiusaus on helppo ja todella hyvää;
Ruskista&mausta jauheliha, sekoita peruna-sipulisekoitukseen, laita vuokaan puolet seoksesta, sitten päälle purkki fetaa(ja paprikaa)ja niiden päälle loput peruna-jauhelihaseoksesta ja 4dl kermaa päälle. uunissa n.40min.
Hassua, yritin kiittää sua linkkaamisesta lainaamalla tuota linkkiviestiä, ja taaskaan ei vastaus näy tulevan, heittää vaan etusivulle:o Siis tänk juu:)

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Itse en tykkää hellan ääressä seisomisesta, joten uuniruoat ja keitot ovat vahvuuteni. Ymmärsin kuitenkin, että tahdot ruoan tulevan aika nopeasti, eli ei ole aikaa odotella 1,5 tuntia kun ruoka hautuu uunissa?

Keitot ovat kuitenkin nopeita, etenkin jos käyttää nopeasti kypsyviä ainesosia. Esim. wok-vihannekset ehtivät kypsiksi vartissakin, porkkanoita keittelisi kauemmin pehmeiksi. Meillä miesväki tykästyi tuorepastaan, jonka tein sekoittamalla kiehautetut vihreät pavut ja purkillisen pestoa kattilalliseen pinaattitagliatellea.

Kanasuikaleista saa nopean kanakeiton. Eksoottisempaa makua saa lorauttamalla sekaan hiven kookosmaitoa ja puolikas banaani paloiteltuna. :)

Yhteistyössä