Helsingin konala?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pata-ässä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei asuta Konalassa vaan Reimarlassa/Pitäjänmäessä, eli parin kilometrin päässä ja mun mielestä toi Konala on aivan normaalia asuinaluetta. Tosin joku täällä palstalla on ollu sitä mieltä et mekin asutaan kauheen levottomalla alueella... on asunu tällä alueella jotain 6 vuotta ja mitään levotonta meininkiä mä en ole nähny.

Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
En asu Konalassa, mutta eikö se ole levotonta seutua? Maahanmuuttajia, puukkoväkeä ja sosiaalisia ongelmia? En ainakaan lapsen kanssa ensisijaisesti muuttaisi! Ainut + on varmaan toimiva julkinen liikenne, että sieltä pääsee pois.

ettet sekoita kontulaan? Sori, konala ei sano mulle mtn, kulkuyhteyksiä kattelin, että muutamalla bussilla näyttää sieltä pois pääsevän (ja nekin lähikylien juna-asemille)

En asu Konalassa, mutta eikö se ole levotonta seutua? Maahanmuuttajia, puukkoväkeä ja sosiaalisia ongelmia? En ainakaan lapsen kanssa ensisijaisesti muuttaisi! Ainut + on varmaan toimiva julkinen liikenne, että sieltä pääsee pois.

mistä ihmeestä saanu käsityksen et konala rauhatonta? me asuttiin konalassa hilapellontiellä ja me ainakin viihdyttiin tosi hyvin. se on kiva alue lasten kanssa, mm. hyvät ulkoilualueet. ainoa miinus oli mun mielestä et ei ole kauppaa ym. lähellä. välillä tuntu liiankin rauhalliselta enkä ikinä mitään tappelua tai puukotuksia ole siellä nähnyt. maahanmuuttajia ei todellakaan asunut paljoa. meidän taloissa asui muutamia virolaisia komennusmiehiä joista ei ollut mitään haittaa. nyt asutaan kannelmäessä ja on kyllä paljon levottomampi paikka.

Niin asunto sijaitsisisi aika lähellä konalan teollisuusaluetta (paljon autoliikkeitä sun muita) mietiskelen täs et kuinkakohan vilkas liikenne sil vihdintiellä on,että kuuluuko kuinkakin hyvin liikenteenäänet sisälle taloon,joka aika lähellä siis..

Alkuperäinen kirjoittaja pata-ässä:

ettet sekoita kontulaan? Sori, konala ei sano mulle mtn, kulkuyhteyksiä kattelin, että muutamalla bussilla näyttää sieltä pois pääsevän (ja nekin lähikylien juna-asemille)

Konalasta pääsee kyllä busilla ihan kaupunkiin asti, ei ainoastaan juna-asemille :) Kauppa on lähellä ja uusi kauppakeskus avautuu lähiaikoina.
Iso K-market, S-market sekä Lidli on jo.

Mitä sen vanhan K-kaupan tiloissa nykyään on? Oi, kun muistan miten aikoinaan kävin äitin pyynnöstä sieltä ostamassa jotain, mikä puuttui... Sillai, että hyvä kun nenä yletti kassapöydän yli. Mikähän se oli... Oisko ollu K-market Tikka?

Lopetti vissiin noin 1990...

Ja espoon puolella oli se... Vainikainen!! Lopetti jo 80-luvulla. Se aukes puoli ysi, ku mentiin kouluun fillarilla käytiin ostamassa siitä joku nami matkalla.. Vieres oli posti. Oioioi, kyllä mulla on vaan hyviä muistoja!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:

ainoa miinus oli mun mielestä et ei ole kauppaa ym. lähellä.

Ihan äskettäin avattiin Hartwallin halliin K-kauppa ja sinne tulee jonkunsortin kauppakeskus kun ne ehtii rakentaa kaiken valmiiks ja ihan vieressä on Lidl. Eikä S-markettiinkaan kovin pitkä matka ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä:

ainoa miinus oli mun mielestä et ei ole kauppaa ym. lähellä.

Ihan äskettäin avattiin Hartwallin halliin K-kauppa ja sinne tulee jonkunsortin kauppakeskus kun ne ehtii rakentaa kaiken valmiiks ja ihan vieressä on Lidl. Eikä S-markettiinkaan kovin pitkä matka ole.

niin on kauppoja joo kohtuulisen matkan päässä mut meiltä oli pari kilsaa kuitenkin ni ois ollu kiva jos olis ollu hiukan lähempänäkin.

Konala on ihan kivaa aluetta, asutaan siinä lähellä. Rauhalliselta vaikuttaa, kun siellä lenkkeilee lapsen ja koiran kanssa, vaikka onkin kaupungin kerrostaloja myös. Siellä asuu tosi paljon lapsia. Alueen keskellä oleva iso nurmialue/puisto on kesällä aivan mahtava paikka auringonottoon tai vaikka piknikille.

Tosiaan palvelut on aika hyvät nyt, kun on auennut monta uutta kauppaa. Ja lisää tulee.

Vihdintiellä on vilkas liikenne, mutta ei siinä ihan vieressä taloja ole.

Konala on loistava paikka asua. En myöskään ymmärrä kuka sanoo, että levotonta olisi. 24 vuotta olen Konalassa asunut, ja rauhallisempaa aluetta saa etsiä, tämä näkyy mm Hesarin artikkelisssa missä tutkailtiin Helsingin kaupungin osien rikollisuutta. Palvelut on hyvät, ja vaan paranee, urheilumahdollisuudet hyvät, ulkoilumahdollisuudet hyvät, paljon vihreää Keskustaankin pääsee 20min, tai fillarilla Pitäjänmäen juna-asemalle ja 13min keskustaan. Espoon Leppävaara on kivenheiton päässä ja siellä iso ostoskeskus Sello.

Ei täällä mitään häiriötä ole. "Aika kuollutta", nyt toi Ristikko toi kivasti palveluita lähemmäs. Mutta loistavasti olen viihtynyt, ei mitään valittamista.

Ostoksillakin tulee käytyä nykyjään pääasiassa Sellossa tai Myyrmannissa, joihin tästä pääsee kyllä erittäin hyvin.

Yhteistyössä