Helsingin sanomien juttu asumistuen saajien leimaamisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tea"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Tea"

Vieras
http://www.hs.fi/paakirjoitus/artikk...0915SI1MA01jo9

Itse häkellyin aikalailla kun luin tuon "Asumistuen saajat aiotaan leimata" jutun. Rahat täytyisi saada oikeisiin osoitteisiin, jotta veromarkat eivät menisi hukkaan. Niin, ne eivät mene hukkaan kun maksetaan kansanedustjien ym. ylisuuria palkkoja? Tästä asiasta suivaantuneena tein adressin jonka toivoisin mahdollisimman monen allekirjoittavan, myös niiden jotka eivät asumistukea tarvitse. Jutussa suunnitellaan että kaikki asumistukea saavat ohjattaisiin tulevaisuudessa ns. sosiaalitapauksille rakennettuihin taloihin.
Olen joskus nähnyt jonkun ohjelman, jossa Ruotsissa oltiin mamut ohjattu tiettyihin paikkoihin, ja siitä muodostui mamujen slummi, jonne edes alkuperäisasukkaat eivät enää uskaltaneet. Tätäkö siis Suomeenkin toivotaan??
Me olemme 4-henkinen opiskelijaperhe, siksikö meillekkin leima otsaan?

Asumistuen saajien leimaaminen, emme hyväksy sitä! - Adressit.com

Kiitos jo etukäteen allekirjoituksestasi!

Voi vittu tuota kansanedustajien palkoista vinkumista. Ihan niinku se olis suurikin budjettireikä maassa jossa työttömyysprosentti mitataan pian kahdella numerolla. Kateellisia?

Minä saan asumistukea ja mun mielestä tuo suunnitelma kuulostaa ainoastaan järkevältä. Nykyään suurin osa vuokralaisista asuu yksityisiltä vuokratuissa taloissa, ja käytännössä homma menee niin että asumistuki menee yksityisille asuntosijoittajille. Kun vuokrakämppiä on liian vähän, hinnatkin ovat korkeat, ja asumistuen tarve lisääntyy. Kunnallisissa vuokrakämpissä hinnat ovat edullisemmat ja verovarat tavallaan palautuvat kunnille.

Opiskelija minäkin, mies tekee pätkätöitä, lapsi 1v7kk.

[QUOTE="vieras";22097186]Minä saan asumistukea ja mun mielestä tuo suunnitelma kuulostaa ainoastaan järkevältä. Nykyään suurin osa vuokralaisista asuu yksityisiltä vuokratuissa taloissa, ja käytännössä homma menee niin että asumistuki menee yksityisille asuntosijoittajille. Kun vuokrakämppiä on liian vähän, hinnatkin ovat korkeat, ja asumistuen tarve lisääntyy. Kunnallisissa vuokrakämpissä hinnat ovat edullisemmat ja verovarat tavallaan palautuvat kunnille.

Opiskelija minäkin, mies tekee pätkätöitä, lapsi 1v7kk.[/QUOTE]

Olet siis samaa mieltä valtioinvarainministeriön kanssa että teille kanssa leima otsaan, koska opiskelet ja mies tekee pätkätöitä? Itse en moista tahdo, näköjään ei olekkaan montaa tätä asiaa vastaan. Outoa. :O Ja kyllä mua ketuttaa että itse kouluttautuu ja saako koskaan samoja etuja ja palkkoja kuin kansanedustajat?? Kahden kauden jälkeen täyttä eläkettä yms? Kyllä sen eteen tarvii normi suomalaisen tehdä helvetisi töitä!

Meilläkin lapsia ja opiskellaan ja painetaan sen verran täysillä töitä, että yhtään noita tukia ei olla nostettu. Miksette tekin tee niin? Meist tuntuu hölmöltä, että kaiken ahkeran työn kukkuraks me joudutaan maksella verorahoilla toisten tukia.

Oon samaa mieltä tosta, että ÄLKÄÄ JAKSAKO SÖNKÖTTÄÄ NIISTÄ KANSANEDUSTAJIEN PALKOISTA! Jos tekin haluatte mitä ne saa, niin pyrkikää sitten itse eduskuntaan! Ei kukaan teitä ole estämässä. Sillä välin olkaa hiljaa ja lopettakaa valittamasta. Itse en tekis niiden homaa noilla palkoilla. :) Meil on kaikilla omat juttumme. Jotkut ei vaan tajuu, että kun ottaa tollaisen työn, niin loppuen lopuks todellakin suurin osa ihmisistä vihaa sua edes jollakin tasolla, koska mielipiteet harvoin menee yksi yhteen ja siinä sitä saa olla vihattuna jukisuuden keilassa ja yksityisyys on lopun elämäksi mennyttä. Kyllä siitä työstä musta sellaiset rahat ansaitsee, vaikken tykkääkään yhdestäkään niistä eritoten... Äänestän vaan sitä, joka osuu lähimpään. Antakaa siis jo olla niiden palkkajuttujen.

Meilläkin lapsia ja opiskellaan ja painetaan sen verran täysillä töitä, että yhtään noita tukia ei olla nostettu. Miksette tekin tee niin? Meist tuntuu hölmöltä, että kaiken ahkeran työn kukkuraks me joudutaan maksella verorahoilla toisten tukia.

Kaikille ei sovi ensin klo.8-17 koulua ja illalla töihin. Missä välissä teillä saa lapset aikaa teiltä? Enkä tarkoita mitenkään pahalla, ihmettelenpä vaan. Opiskeletteko täyspäiväisesti vai vaan sivussa? Meillä kun ei moinen paletti toimisi. Meillä ei ole lähiverkostoa joka voisi lapsia puolestamme hoitaa, eikä niin kuulukkaan, ainakin minusta pienten lasten kuuluu olla vanhempien hoidettavina!

Ei helvetti nimiä tollaiseen! Joutuisitte kunnallisiin lääviin asumaan ja multa lähtisi vuokrista iso osa pois. Jyrki Katainen lahjoittaisi rahat Kreikalle kutosen palikkamatikallaan.

Minusta on älytöntä, ettei omalla palkalla meinaa pärjätä. Käyn kokopäivätöissä, olen yh. En saa mitään tukia tms. ellei joku nyt sitten laske elatusmaksuja ja lapsilisiä sellaisiksi. Vuokran kanssa tekee tiukkaa. Emme asu isosti lasten kanssa, vajaat kuuskytä neliötä käytössä, pieni kolmio. Katsoin että saisin n. satasen asumistukea kelan laskurin mukaan. Ei vaan kiinnostaisi paperirumba, mutta pakko kai se on. jotenkin ärsyttävää, että koulutuksen hankkinut ja töissäkäyvä ihminen ei voi pärjätä tässä yhteiskunnassa ellei ole pomoasemassa. Tuntuisi myös vaikealta muuttaa jonnekin maalle, kun ei ole ajokorttiakaan, että miten sitä sitten pärjäisi ja olisiko töitäkään... :(

Koulua on yleensä 8-15/16. Jos koulu loppuu kolmelta, niin kotipaikkakunnalla olen n. 20 vaille 4. Sitten on lapsi jonka kanssa pitää myös olla. Kerros missä välissä mä sitten tekisin vielä töitä niin, ettei tarvisi asumistukea?

Musta tuntuu hölmöltä, että ei tajuta ettei kaikilla ole mahdollisuutta tehdä töitä vaikka kuinka paljon koulun ohessa. Joka paikassa ei niitä töitä ole edes niin vain tarjolla ja niistä vähäisistä töistä joutuu kilpailemaan toisten hakijoitten kanssa.

Ei helvetti nimiä tollaiseen! Joutuisitte kunnallisiin lääviin asumaan ja multa lähtisi vuokrista iso osa pois. Jyrki Katainen lahjoittaisi rahat Kreikalle kutosen palikkamatikallaan.

Miksi jotkut luulee, että joka paikassa kunnat asunnot on lääviä? Me ollaan nyt muuttamassa kunnan asuntoon ja kyllä se on paremmassa kunnossa kuin tämä yksityisen omistama asunto missä nyt vielä ollaan.

Kunnan asunnoissa on kyllä täällä aika kovat vuokrata verrattuna siihen kuinka pieni paikkakunta tämä on. Joka vuosi kunta vain nostaa vuokria.

Ihmettelen mistä monelle on tuollainen kynnys tullut ottaa sosiaalietuutta vastaan joka teille kuuluu?
Omat isovanhempanneko teille on saarnan pitänyt,
ei saa kerjätä ei saa hakea tukia jotka sinulle kuuluu.
Kuinkas te yh-äidit voitte ottaa yhteiskunnan tarjoaman yh- korotuksen vastaan,
antakaa sekin pois,
antakaa samalla pois äitiyspv. raha ilmainen neuvola ja kaikki jos niihin lapsiin ei muuten ole varaa kuin ilmaisilla palveluilla niin antakaa lapsenne pois.
Ei ihme jos Suomessa mamuja hyysätään sossussa kun suomalaiset ei halua ottaa etuuksi
tai vaadi etuuksia jotka heille kuuluu,
tokihan ne sitten näille niin ihanille ulkomaalaisille annetaan jotka saa sitten tehdä maassamme mitä haluaa ja lusmuilla.
Mielummin minä verorahani annan normaalin suomalaisen lapsiperheen sosiaalietuuksiin kuin jollekin ählämille.
Ja lopuksi,
itse emme nosta mitään muuta yhteiskunnan etuutta kuin lapsilisä mutta pyydetään sekin ottamaan pois jooko?
Koska onhan sekin yhteiskunnan tuki lapsiperheelle jolla taataan jokaiselle lapselle edes pieni helpotus kalliissa maassamme saavan lämpöisen katon ja vaatteet sekä ruuan eteensä.
Unohdin ihan terveyskeskukset,
ne ehdottomasti pois, jos ei varaa yksityiselle niin joudat kyllä kuolemaankin.
Ja nuoret miehet, kun inttiin menette ei teille kuuluisi mitään maksaa menetetystä ajastanne. Olikohan tuossa nyt kaikki tuet yhteiskunnassamme, lisätkää jos ei ollut.

[QUOTE="Tea";22097305]Ja kyllä mua ketuttaa että itse kouluttautuu ja saako koskaan samoja etuja ja palkkoja kuin kansanedustajat?? Kahden kauden jälkeen täyttä eläkettä yms? Kyllä sen eteen tarvii normi suomalaisen tehdä helvetisi töitä![/QUOTE]

Suomessa saa vapaasti liittyä puolueisiin. Jos se ei kiinnosta, voi perustaa vaikka oman. Sitten vain vaalityötä tekemään ja ehdolle vaaleihin. Se on sinullekin mahdollinen rikastumisreitti.

Yhteistyössä