Alkuperäinen kirjoittaja jk:
Alkuperäinen kirjoittaja 24+2:
höh, mä ainakin haluan, että mun vanhemmat ja mun sisarukset saa myös tulla katsomaan meitä synnärille. Eli toivottavasti ei oo tollaset natsisäännöt kättärillä voimassa. :O
Lue HS:n sivuilla oleva keskusteluketju. Melkein kaikki keskustelijat kannattavat siellä tiukkoja rajoituksia. Ei ongelma olekaan ne omat vieraat vaan niiden muiden neljän naisen vieraat jotka ovat siinä samassa huoneessa. könkkää siinä sitten niiden miesten silmien alla vertavaluvana vessaan, opeta vauvaa imemään rinnat ruvella jne.
Ei kiitos vapaille vierailuille.
miksi vieraita ei voi tavata yleisissä tiloissa? Miksi niiden on ängettävä niihin pikku huoneisiin?
Missä välissä synnyttäneiden äitien kuvitellaan lepäävän kun koko ajan käy huoneessa trafiikki, puhelimet piippaa ja soi, vieraat pölöttävät, kurkkivat verhojen välistä, kommentoivat jne.
Se, että melkein kaikki ajattelevat rajoitusten olevan hyvästä, ei tarkoita sitä, että munkin pitäisi sitä olla sitä mieltä. Mun mielestä ei pitäisi tolla tavalla määritellä ketkä saavat käydä, parempi olisi antaa joku raja, esim. 2 vierasta kerralla. Ajattelepa jos vaikka joku yh menee synnyttämään esikoistaan, hänellä ei ole miestä, eikä vauvan sisaruksia jotka saisivat tulla käymään. Ja jos on yksinäinen, ei välttämättä ole tukihenkilöäkään. Olisiko silloin oikein, ettei sitä yh:ta saisi kukaan mennä katsomaan?
Mä en myöskään ole kurdi tai vastaava, enkä edes lestadiolainen vaikka mulla onkin yhteensä 10 sisarusta. Musta on asiatonta alkaa parjaamaan just mua siitä, että huone on täynnä jotain (sukulais)miehiä vieraina, en mä sellaista ole suunnitellut. En myöskään sanonut, että kaikkien vieraiden pitäisi päästä sinne huoneeseen katsomaan sitä vauvaa, tietenkin mielestäni vierailutila on oikea paikka esitellä uutta tulokasta sukulaisille. Mä olen käynyt katsomassa mutsia jokaisen mun pikkusiskon ja veljen synnyttyä sairaalassa, ja aina ollaan oltu vierashuoneessa. Se, että on iso suku, ei väistämättä tarkoita sitä, että ei olisi käytöstapoja.
Itselleni oli ainakin tärkeää esikoiseni synnyttyä, että meitä kävi joka päivä joku tervehtimässä, sillä jouduimme viipymään sairaalassa yli viikon lapsen keltaisuuden takia. Olisin tullut hulluksi, jos sukulaiseni ja sisarukseni eivät olisi käyneet vierailemassa, sillä koko viikon aikana yksikään äiti koko osastolla ei puhunut mulle halaistua sanaakaan. Jos koko viikon olisin joutunut juttelemaan vain vauvalle ja hoitajille, olisin tullut hulluksi.
Jos sulle yksityisyys on noin kuoleman tärkeää, mikset vaadi päästä perhehuoneeseen, siellä ei ainakaan muiden vieraat häiritse. Jos meet samalla tahdilla mesoomaan osastolle saadaksesi sen perhehuoneen kuin nyt täällä hyökkäät mun kimppuun, niin varmasti sellaisen myös saat, ainakin mielenterveyteen vedoten.
Tällä palstalla huono puoli on se, että kaikilla on aina vain se oma mielipiteensä, eikä kukaan suostu ajattelemaan asioita muiden kannalta. Se, että vierailurajoitukset joitain hyödyttävät, ei poista sitä tosiasiaa, että joillekin ne ovat myös tosi tärkeitä.