"HELSINGISTÄ puuttuu yhä yli 50 prosenttia pätevistä varhaiskasvatuksen opettajista. Siis yli 1 300 ammattilaista."

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä ei ole valistunut arvaus, mutta mulla on sellainen kutina, että jos kysyttäisi päiväkodin porukalta niin saattaisivat olla samaa mieltä kuin peruskouluopetkin:
Pitäisikö siihen lasten hoitoon ja kasvatukseen varata enemmän aikaa jotta niitä hommia kykenee tehdä kunnolla?
Aidosti ammattilaiset eivät välttämättä katsele tuollaista kovin pitkään?🤷‍♀️

He jotka nyt ovat siellä eivät välttämättä ole ammattilaisia vaan ovat oppineet luovia/priorisoida paremmin?🤷‍♀️

Kun ei lasten kaitsemisesta, josta tässä oikeasti on kyse, ole varaa maksaa opettajan palkkaa. Ratkaisu ongelmaan on myöntää, että ei hommaan tarvita korkeakoulututkintoa ja kyseessä on matalapalkka-ala, jossa tärkeintä on halu ja into touhuta lasten kanssa.

• Haha
Reactions: Lispetti
Kun ei lasten kaitsemisesta, josta tässä oikeasti on kyse, ole varaa maksaa opettajan palkkaa. Ratkaisu ongelmaan on myöntää, että ei hommaan tarvita korkeakoulututkintoa ja kyseessä on matalapalkka-ala, jossa tärkeintä on halu ja into touhuta lasten kanssa.
Mutta nykyäänhän vanhemmat vaatii, että muut kasvattaa ja opettaa heidän lapsensa tavoille. Itse ei panna tikkua ristiin

Kuinka kauan hintoja voi vielä nostaa kasvattamatta palkkoja?
Maksaisitko esim. hyvin mielelläsi siitä pienestä eläkkeestäsi saturaisen tai pari yhdestä maitolitrasta?

Tämä ei ole valistunut arvaus, mutta mulla on sellainen kutina, että jos kysyttäisi päiväkodin porukalta niin saattaisivat olla samaa mieltä kuin peruskouluopetkin:
Pitäisikö siihen lasten hoitoon ja kasvatukseen varata enemmän aikaa jotta niitä hommia kykenee tehdä kunnolla?
Aidosti ammattilaiset eivät välttämättä katsele tuollaista kovin pitkään?🤷‍♀️

He jotka nyt ovat siellä eivät välttämättä ole ammattilaisia vaan ovat oppineet luovia/priorisoida paremmin?🤷‍♀️
Opetushallituksen porukat voisi jalkauttaa heleposti

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä