Helsinkiin saapuvat maalaistollot HUOMIO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stadi on täynnä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon ainakin ottanut huomioon viikonloppuliikenteen. Suomessakin vois olla tietullit. 4 euroa osuus.
Saatavat tänne köyhälään. Lännen kalkaania, jota valkonaamat rahaksi kutsuvat.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";27200683]Tuliko mieleen, että kyseessä oli vahinko? Vai oletitko heti, että henkilö ihan tahallaan tönäisi sinua?[/QUOTE]

no ei se ollu vahinko, kun mun takana olevat huusi sen ihmisen perään, että voi ihan kunnolla mennä ohi eikä rynnimällä. Oli siis töninyt muitakin matkalla. Ja kun sitten mua vielä tönäs niin luokkakaverit huusi perään vielä kerran kun huomas, että mun paniikki vaan kasvo enemmän. Ihminen pysähty katsomaan taaksee ja sitten osasi vasta kävellä normaalisti.

[QUOTE="vieras";27200680]No jos sun elämäs on puolesta tunnista kiinni, niin se ei todellakaan ole kenenkään, ei edes sen maaliasen vika. Varsinkin kun ne stadin junat kuuluu olevan tämän tästä myöhässä, joten pitäs olla tiedossa ja siihen kannattas varautua, ettei tarvi nurista turhasta. Ja on se kumma, jos ei siellä liukuportaissa saa suutaan auki ja sano kohteliaasti, että anteeksi, pääsisikö ohi... Kome sanaa, eikä niitäkään hallitse, joten kuka se onkaan se tollo tässä ketjussa? Mutta jos mullekin tultas tolla asenteella ja haukkumasanoilla huutamaan, niin todellakin saisit seistä siellä takanani vaikka maailman tappiin asti. On se ihme ja kumma, kun stadilaiset pitää itseään jotenkin muita ylempänä ja fiksumpana, mutta käytöstavat on täydellisesti hukassa. Tulkaahan tänne maalle oppiin, niin loppuu se ylimielisyys!![/QUOTE]Pistäpä se piippu pois ja mieti hetki. Ylimielisiä ovat ne jotka eivät huomioi muita ihmisiä. Tässäkin ketjussa on jo monta tolloa ilmoittanut seisovansa "siellä missä huvittaa".

Ja mitä tuohon puoleen tuntiin tulee, se on pitkä aika jos kyse on jokapäiväisestä työmatkasta. Minä en halua varata ylimääräistä puolituntista joka päivä jokaiseen työmatkaan pelkästään sen takia että saatan muuten myöhästyä. Enkä usko että kovin moni muukaan haluaa.

[QUOTE="...";27200697]Siis mitä sinne maalle pitäisi tulla opettelemaan? Sitäkö, että tahallaan vaikeutetaan kanssaihmisten elämää?
Kiitos ei, saatte maalaiset ne huvinne pitää ihan itse. Huomaa kyllä, että mitä harvemmin ihmiset asuvat, sen vähemmän he osaavat ottaa huomioon muita ihmisiä.[/QUOTE]

kaupungeissakin asuneena olen lopusta täysin eri mieltä. Missään en ole kohdannut niin avuluaita ja ystäcällisiä ihmisiä kuin täällä perähikiällä.

Alkuperäinen kirjoittaja aaakkö;27200717:
no ei se ollu vahinko, kun mun takana olevat huusi sen ihmisen perään, että voi ihan kunnolla mennä ohi eikä rynnimällä. Oli siis töninyt muitakin matkalla. Ja kun sitten mua vielä tönäs niin luokkakaverit huusi perään vielä kerran kun huomas, että mun paniikki vaan kasvo enemmän. Ihminen pysähty katsomaan taaksee ja sitten osasi vasta kävellä normaalisti.

Ikävää, että olet joutunut tönityksi. Itse en ole, ja kuljen liukuportaissa lähes joka päivä, joten aika harvinaista tuollainen epäkohtelias käytös taitaa onneksi kuitenkin olla.

Se ero kyllä on helsinkiläisillä ja esimerkiksi lontoolaisilla tai roomalaisilla metromatkustajilla, että siinä kun kaksi viimemainittua osaavat asiallisesti pyytää tietä, on tyypillinen helsinkiläinen naama mutrussa ja pelkää sanoa toiselle ihmiselle yhtään mitään....

Onkohan sen paikan maasäteilyssä tai biorytmeissä joku perustavanlaatuinen vika?

[QUOTE="vieras";27200727]Ikävää, että olet joutunut tönityksi. Itse en ole, ja kuljen liukuportaissa lähes joka päivä, joten aika harvinaista tuollainen epäkohtelias käytös taitaa onneksi kuitenkin olla.[/QUOTE]

Nii, eihän sitä sais yleistää, että jos joku tönii niin kaikki tönii :D

Mutta tälle ihmiselle iso kiitos, elinikäiset traumat jäi. En enää koskaan suostu menemään niitä liukuportaita.

[QUOTE="vieras";27200701]Kuka tässä ketjussa on kertonut huutavansa ja haukkuvansa portaissa väärin seisovalle? Aivan, ei kukaan, joten äläpä vedä omia johtopäätöksiäsi. ;)[/QUOTE]

Taisi olla ihan itse aloittaja... ;) Juu, ei tunnustanut, että tekee sen siellä paikan päällä, mutta netissähän onkin sitten helpompi hoitaa asia. Eli uskon kyllä ap:n tuolla asenteella tekeävn tuon ihan irl:kin ja ihan oma moka sekin jos metsä vastaa niin kun sille huudetaan...

Ap kiltti, älä pilaa kaikkien pk-seudulla asuvien mainetta idioottimaisella käytökselläsi. Puhu ystävällisesti ja asiallisesti niin homma toimii paljon paremmin. Et sinäkään osaa kaikkea mitä tässä maassa tarvitsee osata ja todennäköisesti itsekin olet turisti jossain vaiheessa elämääsi. Ja vaikka ehkä kuvittelet tietäväsi turistina toisen kaupungin tavat niin tuskin huomaat aina kaikkea mahdollista. Sillä sinäkin olet vain ihminen, kuten me muutkin (älä nyt tipahda liian korkealta).

Ja kyllä, kuljen portaissa aina oikealla jotta vasemmalta pääsee ohitse, mutta osaan myös kohteliaasti pyytää tietä, jos joku ei tätä sääntöä vielä tiedä ja seisookin vasemmalla.

[QUOTE="vieras";27200734]MUKAKIIRE.
Turhimpia ilmiöitä nykymaailmassa,oikein vuoden turhake.

Hirveä kiire ja vauhti päällä,mutta mitään ei tapahdu ja mitään hyötyä ei siitä ole.[/QUOTE]Anna kun arvaan, elät yhteiskunnan turvaverkon varassa ja toimit yhteiskuntakriitikkona nojatuolista käsin?

Töissäkäyvällä ihmisellä on joskus kiire töihin. Se ei tarkoita että ollaan sliipattuja ja ylimielisiä maailmanluokan liituraitabisnesmiehiä vaan ihan tavallisia työssäkäyviä tallaajia.

Alkuperäinen kirjoittaja tätönen;27200732:
Se ero kyllä on helsinkiläisillä ja esimerkiksi lontoolaisilla tai roomalaisilla metromatkustajilla, että siinä kun kaksi viimemainittua osaavat asiallisesti pyytää tietä, on tyypillinen helsinkiläinen naama mutrussa ja pelkää sanoa toiselle ihmiselle yhtään mitään....

Onkohan sen paikan maasäteilyssä tai biorytmeissä joku perustavanlaatuinen vika?

On toinenkin ero, nimittäin se, että kun kohteliaasti pyydetään tietä, niin siihen naama norsunvitulla pitää lohkaista jotain typerää. En tajua, mikä suomalaisia ihmisiä vaivaa, kun toiset ihmiset ärsyttävät niin kovin. Itsellenikin juuri viime viikolla joku papparainen kieltäytyi antamasta tietä (tosin jalkakäytävällä, missä oli rakennustelineet ja ahdas käytävä). Yritin päästä tämän papparaisen ja hänen kaverinsa ohi ja pyysin, josko antaisivat tietä (kävelivät vierekkäin), niin pappa tokaisi vain, että "no ei tässä kellään nyt niin kiire voi olla".
Ja samaan ilmiöön olen törmännyt myös noissa rullaportaissa. Nuoret osaavat kyllä väistää, mutta keski-ikäiset naiset ja vanhemmat miehet jostain syystä vittuuntuvat aina suunnattomasti, kun joku yrittää ohittaa heitä.

[QUOTE="vieras";27200743]Taisi olla ihan itse aloittaja... ;) Juu, ei tunnustanut, että tekee sen siellä paikan päällä, mutta netissähän onkin sitten helpompi hoitaa asia. Eli uskon kyllä ap:n tuolla asenteella tekeävn tuon ihan irl:kin ja ihan oma moka sekin jos metsä vastaa niin kun sille huudetaan...[/QUOTE]

Minä taas uskon, että netissä on helppo kärjistää. Tuskinpa ap huutaa maalaisille, ja tuskinpa nämä ketjussa vouhkaavat maalaisetkaan tositilanteen tultua kehtaavat olla väistämättä, kun väistämään pyydetään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja tätönen;27200732:

Peesi.
Helsingissäkään ei uskalleta avata suuta ja pyytää tietä, neuvoa nätisti.

Meiltä puuttuu yleensäkin se kohteliaisuussana, jolla pyydetään tietä (en tiedä oikeaa nimitystä),excuse me tai jotain.

Usein sanon "anteeksi" kun yritän mennä pienestä välistä ja usein siihen saa vastauksen ettei tarvitse anteeksi pyydellä.En mä pyytänytkään vaan yritin tyhjätä väylää.
Ja ei siinä tilanteessa sovi jokaiselle sano pitkää litaniaa: "sorimuntäytyynyt yrittäämennätästäpienestävälistä.."

[QUOTE="vieras";27200734]MUKAKIIRE.
Turhimpia ilmiöitä nykymaailmassa,oikein vuoden turhake.

Hirveä kiire ja vauhti päällä,mutta mitään ei tapahdu ja mitään hyötyä ei siitä ole.[/QUOTE]

Kyllä meillä ainakin tapahtuu, ja paljon. Kannattaisi joskus mennä oikeisiin töihin, niin tietäisit, mitä kiire on.

Alkuperäinen kirjoittaja Stadi on täynnä;27200753:
Anna kun arvaan, elät yhteiskunnan turvaverkon varassa ja toimit yhteiskuntakriitikkona nojatuolista käsin?

Töissäkäyvällä ihmisellä on joskus kiire töihin. Se ei tarkoita että ollaan sliipattuja ja ylimielisiä maailmanluokan liituraitabisnesmiehiä vaan ihan tavallisia työssäkäyviä tallaajia.

No mutta eikö teillä niitä metroja mene siellä minuutin välein?! Miten voi olla niin, että jos yhdestä myöhästyy, niin samantien myöhästyy puoli tuntia? Taitaa taas joku levitellyt perättömiä väitteitä toisessa ketjussa Helsingin sujuvasta joukkoliikenteestä, sitten ihmetellään miksi kukaan ei jaksa uskoa helsinkiläisiä...

Alkuperäinen kirjoittaja mä...;27200751:
Ap kiltti, älä pilaa kaikkien pk-seudulla asuvien mainetta idioottimaisella käytökselläsi. Puhu ystävällisesti ja asiallisesti niin homma toimii paljon paremmin. Et sinäkään osaa kaikkea mitä tässä maassa tarvitsee osata ja todennäköisesti itsekin olet turisti jossain vaiheessa elämääsi. Ja vaikka ehkä kuvittelet tietäväsi turistina toisen kaupungin tavat niin tuskin huomaat aina kaikkea mahdollista. Sillä sinäkin olet vain ihminen, kuten me muutkin (älä nyt tipahda liian korkealta).

Ja kyllä, kuljen portaissa aina oikealla jotta vasemmalta pääsee ohitse, mutta osaan myös kohteliaasti pyytää tietä, jos joku ei tätä sääntöä vielä tiedä ja seisookin vasemmalla.
Tarkoitus sillä on lähinnä herättää huomiota ja keskustelua. Kyllä niitä tolloja ja urpoja on ihan paljasjalkaisissa stadilaisissa yhtä lailla mutta kokemukseni mukaan heillä on keskimääräistä parempi käsitys siitä miten suurissa ihmisjoukoissa käyttäydytään jo ihan luonnollisestikin.

Ei kannata antaa pienen provon mennä ihon alle. Minä en pidä itseäni muita parempana tai fiksumpana. Sen kuitenkin tiedän että minulla on aika hyvä käsitys siitä miten eri tilanteissa tulee käyttäytyä muut ihmiset huomioonottaen.

[QUOTE="vieras";27200770]No mutta eikö teillä niitä metroja mene siellä minuutin välein?! Miten voi olla niin, että jos yhdestä myöhästyy, niin samantien myöhästyy puoli tuntia? Taitaa taas joku levitellyt perättömiä väitteitä toisessa ketjussa Helsingin sujuvasta joukkoliikenteestä, sitten ihmetellään miksi kukaan ei jaksa uskoa helsinkiläisiä...[/QUOTE]
No ei niitä minuutin välein mene. Viisi minuuttia myöhästymistä voi aiheuttaa sen, että myöhästyt bussista, joka taas aiheuttaa yhteensä puolentunnin myöhästymisen.

[QUOTE="vieras";27200770]No mutta eikö teillä niitä metroja mene siellä minuutin välein?! Miten voi olla niin, että jos yhdestä myöhästyy, niin samantien myöhästyy puoli tuntia? Taitaa taas joku levitellyt perättömiä väitteitä toisessa ketjussa Helsingin sujuvasta joukkoliikenteestä, sitten ihmetellään miksi kukaan ei jaksa uskoa helsinkiläisiä...[/QUOTE]

Ei mene minuutin välein. Metroja menee muistaakseni viiden tai kymmenen minuutin välein.

Junia menee parhaimmillaan 10 minuutin välein. Joitakin juna taas menee esim. 3 tunnin välein. Riippuu katsos ihan kulkuvälineestä ja määränpäästä se, miten usein julkisia kulkee. Kai sinä tämän ymmärrät?

Alkuperäinen kirjoittaja Stadi on täynnä;27200720:
Pistäpä se piippu pois ja mieti hetki. Ylimielisiä ovat ne jotka eivät huomioi muita ihmisiä. Tässäkin ketjussa on jo monta tolloa ilmoittanut seisovansa "siellä missä huvittaa".

Ja mitä tuohon puoleen tuntiin tulee, se on pitkä aika jos kyse on jokapäiväisestä työmatkasta. Minä en halua varata ylimääräistä puolituntista joka päivä jokaiseen työmatkaan pelkästään sen takia että saatan muuten myöhästyä. Enkä usko että kovin moni muukaan haluaa.

Kuulepas - ihan ITSE olette paikkanne valinneet ja kiireisen elämäntapanne. Eli edelleenkään se ei ole kenenkään muun vika, jos sieltä töistä myöhästytte. Ja ketjussa ei muuten tullut missään kohtaa ilmi, että ap olisi slevittänyt, että teko oli todellakin tahallinen. Pelkkää oletusta ja yleistämistä siis häenekin kohdaltaan. Ja ei, täällä maalla teille ei opeteta ihmisten elämän vaikeuttamista, vaan pudotetaan teidät sieltä pilvilinnoistanne maan kamaralle ja karistetaan tuo turhanpäiväinen ylimielisyys toisia ihmisiä kohtaan!!

[QUOTE="vieras";27200765]Peesi.
Helsingissäkään ei uskalleta avata suuta ja pyytää tietä, neuvoa nätisti.

Meiltä puuttuu yleensäkin se kohteliaisuussana, jolla pyydetään tietä (en tiedä oikeaa nimitystä),excuse me tai jotain.

Usein sanon "anteeksi" kun yritän mennä pienestä välistä ja usein siihen saa vastauksen ettei tarvitse anteeksi pyydellä.En mä pyytänytkään vaan yritin tyhjätä väylää.
Ja ei siinä tilanteessa sovi jokaiselle sano pitkää litaniaa: "sorimuntäytyynyt yrittäämennätästäpienestävälistä.."[/QUOTE]

Anteeksi mäki sanon jos mun pitää päästä ohitte. En mä ainakaa oo keksiny siihen sopivampaa sanaa.

Niin ja asun maalla. :D

[QUOTE="...";27200728]Oletko sinä sitten se poikkeus, joka vahvistaa säännön, vai miksi tahallasi vaikeutat toisten ihmisten elämää?[/QUOTE]

seison oikeassa reunassa, koska se on mulle opetettu, ikävä tuottaa pettymys. En koskaan tietoisesti hankaloita kenenkään elämää. Minusta sen sijasn on todella huonoa käytöstä haukku ihmisiä paksuperseisiksi maalaistolloiksi sen vuoksi,että he eivät osaa käyttäytyä jonkun kirjoittamttoman normin mukaan.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Rehellisesti sanottuna en oo käyny Helsingissä kuin yhden kerran lapsena, mutta silti mulle on itsestäänselvää, että liukuportaissa jätetään toinen kaista vapaaksi, jotta pääsee ohi. Olen itsekin usein kiireinen, tai ainakin muka-kiireinen, ja mielelläni kipitän ohi liukuportaissa. Ja kyllä, täällä keskisuuressa suomalaisessa sisämaan kaupungissa niin osataankin pääsääntöisesti toimia. Lähinnä jotkut nuorisoporukat tukkivat aika-ajoin liukuportaita.

Miksi tämä siis muka olisi joku pk-seudun oivallus?

Yhteistyössä