Meillä on keväällä edessä muutto Helsinkiin miehen töiden takia. Ollaan kyllä asuttu Helsingissä ennenkin, mutta siitä on monta vuotta ja elämäntilanne oli silloin niin eri, että en tunne koko kaupungista enää juuri ketään. Omistetaan taka-töölöstä asunto jossa on ollut vuokralaisia, mutta nyt muutetaan siihen itse.
Olen vielä kotona pian 1v vauvan kanssa, ja mietinkin nyt että mitäs siellä sitten voisi päivät pitkät tehdä kun mies tekee tosi pitkää työpäivää? Myös muihin äiteihin olisi kiva tutustua, onko se keskustan leikkipuistoissa helppoa vai ovatko ne täynnä omia klikkejä sisäpiiriporukoita?
Täällä on vaikka mitä, mitä voi tehdä. Perhekahviloita, muskareita ym. Puistoissa voi varmasti tutustua muihin äiteihin! Muutamasta tapauksesta olen kuullut, että on ollut aika sisäsiittoista, ja on ollut vaikea tutustua, mutta en usko sen olevan kovinkaan yleistä. Rohkeasti vaan juttelemaan. Keskustassa jos haluaa liikkua, niin kamppikeskuksessa on sellainen lastenhoitohuone, jossa on helppo syöttää lapsi, vaihtaa vaippa ja siellä voi leikkiä. Siellä tulee myös juteltua muiden äitien kanssa. Kyllä sitä tekemistä löytyy jos vaan viitsii lähteä ja tehdä
Mä en pahemin keskustan puistoja tunne kun asutaan itse täällä Viikissä ja aiemmin Haagassa mutta tervetuloa Helsinkiin, kyllä se elämä on täällä aika samanlaista kuin muuallakin Itse tykkäsin viikolla ainakin kerran kierrellä kaupoilla lapsen kanssa vähän tuulettumassa ja aina teki jotain mielettömiä -70% ale löytöjä.
Ja ihan samanlaisia klikkejä täällä on kuin muuallakin, jos sattuu johonkin nyrppis porukkaan törmäämään niin kävelee ohi ja kyllä joku kiva porukkaa löytyy varmasti
Tullinpuomin leikkipuistoon. Jos taka-töölössä asut, niin liene pitkä matka. Siellä on (tai ainakin reilu vuosi takaperin oli) ti-to jotain perhekahvila toimintaa, aamupäivisin. Ke tais olla varattu vauvaikäisille, ti ja to "isommille" lapsille. Tuolloin ei ainakaan ollut mitään sisäpiirejä, vaan kaikki olivat tasa-arvoisia keskenään. Itse hengailin siellä 3 vuotta kahden lapsen kanssa.
[QUOTE="kipsukka";25520088]Tullinpuomin leikkipuistoon. Jos taka-töölössä asut, niin liene pitkä matka. Siellä on (tai ainakin reilu vuosi takaperin oli) ti-to jotain perhekahvila toimintaa, aamupäivisin. Ke tais olla varattu vauvaikäisille, ti ja to "isommille" lapsille. Tuolloin ei ainakaan ollut mitään sisäpiirejä, vaan kaikki olivat tasa-arvoisia keskenään. Itse hengailin siellä 3 vuotta kahden lapsen kanssa.[/QUOTE]
Mikäs siellä on ollessa, uimahalli vieressä, ja Seurasaari on aivan ihana ajanviettopaika. Kai niissäkin voi seuraa löytää . Sitten on vielä se leikkiluolakin jonne pääsee kätevästi julkisilla vaikka ei olekaan ihan vieressä.