Helsinkiläiset ja päiväkoti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
kuinka kauan olette pk hakemuksen jättämisestä odottaneet kunnes olette saaneet päiväkoti paikan ja nimenomaan Helsingin alueella. Laki sanoo että 4kk jälkeen on tarjottava pk paikkaa mutta onko teillä mennyt aina tuo 4kk odotus.

Riippuen alueesta menee aika varmasti toi neljä kuukautta että saat paikan. Tietyissä paikoissa on päiväkodit ihan täynnä joten tarjottava paikka ei välttämättä edes ole niiden joukossa joihin olet hakenut.
En tietenkään voi varmasti sanoa, koska riippuu alueesi päiväkodeista. Toivottavasti saat sellaisen päiväkotipaikan kuin haluat. :)

Saas nähä miten meillä. Hain pk-paikkaa 1.5 alkaen. Hakemuksen tosin laitoin siten, ettei tota 4 kuukautta ehdi tulla. Jotta 4kk täyttyy niin kaipa pojan pitäisi saada paikka 1.6 alkaen. Odotellaan. :) Toivottavasti saa sen jostain näistä kolmesta mihin haettiin. :)

Mä oon laittanu hakemuksen aina ajoissa, joten olen saanut silloin paikan kun olen sen tarvinnut ja siitä päiväkodista josta halusin. Riippuu varmaan vähän alueesta, ainakin Kontulan alueella on pitkät jonot päivähoitoon eikä kaikki lapset saa syksyllä paikkaa. Ne lapset, joiden vanhempoi menee töihin tai opiskelemaan koitetaan saada mahtumaan, mutta jos akuuttia tarvetta päivähoidolle ei ole, niin ei välttämättä saa paikkaa ja tarjotaan sitten kerhopaikkaa tms.

Yhteistyössä