helsinkiläiset leuhkoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nöyrä Stadista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nöyrä Stadista

Vieras
kirjoitti tänään eräs rovaniemeläinen nainen Hesarin yleisönosastolla. Hän kehui käyneensä suuremmissakin kaupungeissa(ettei juntiksi luulla), mutta missään hän ei ollut nähnyt niin ylpeitä ihmisiä. Voi. voi! Harvemmin saa yhtä huonoa tekstiä lukea HS:n lukijan ääni- palstalta. Eipä tulisi mieleen kirjoittaa " Rovaniemen Sanomiin" rovaniemeläisistä. Rouva kertoi vielä, että oli nähnyt erään miehen ulostavan kadulle Helsingissä, eikä kukaan ollut sanonut mitään. Rovaniemellä varmaankin joku olisi analysoinut kakan koostumuksen tai sanonut iloisesti" kiva kakka, mutta korjaa kikkareesi".

Alkuperäinen kirjoittaja nöyrä Stadista:
kirjoitti tänään eräs rovaniemeläinen nainen Hesarin yleisönosastolla. Hän kehui käyneensä suuremmissakin kaupungeissa(ettei juntiksi luulla), mutta missään hän ei ollut nähnyt niin ylpeitä ihmisiä. Voi. voi! Harvemmin saa yhtä huonoa tekstiä lukea HS:n lukijan ääni- palstalta. Eipä tulisi mieleen kirjoittaa " Rovaniemen Sanomiin" rovaniemeläisistä. Rouva kertoi vielä, että oli nähnyt erään miehen ulostavan kadulle Helsingissä, eikä kukaan ollut sanonut mitään. Rovaniemellä varmaankin joku olisi analysoinut kakan koostumuksen tai sanonut iloisesti" kiva kakka, mutta korjaa kikkareesi".

:laugh:

Olipahan tosiaan kirjoitus. Kirjoittajaa ärsytti myös, kun hän oli ainoana jäänyt seisomaan liikennevalojen väliin, kun muilla oli niin kiire juosta tien yli yksillä valoilla. :o :D Olikohan vielä niin, että kirjoittajan mielestä suurin osahelsinkiläisistä on leuhkoja... :/

ainahan nuo lappalaiset väittävät tälläsiä lauhkajuttuja...kuulemma jo mä-sanan käyttö on niin leuhkaa....

Ja just kaikki lapista ja muualta kaukaa helsinkiin muuttaneet on just niitä leuhkoja "helsinkiläisiä"...ei niinkään ne jotka siellä on aina asunut, ei niiden mielestä se ole mitenkään erikoista, ne vaan sattuu asuu siellä...

Alkuperäinen kirjoittaja JeNNiNeN:
ainahan nuo lappalaiset väittävät tälläsiä lauhkajuttuja...kuulemma jo mä-sanan käyttö on niin leuhkaa....

Ja just kaikki lapista ja muualta kaukaa helsinkiin muuttaneet on just niitä leuhkoja "helsinkiläisiä"...ei niinkään ne jotka siellä on aina asunut, ei niiden mielestä se ole mitenkään erikoista, ne vaan sattuu asuu siellä...

Niin, ja siellä asuvista joistakin tyypeistä on niin hienoo, et joku asuu helsingissä ja alkaa matkia puhetapaa -> on leuhka rovaniemeläisten mielestä -> ne luulee et kaikki sillä tavalla puhuvat ovat leuhkoja.... :kieh:

niinpä...olen asunut kyllä korvessa, vaikken lapissa..näin se on....joktut ihannoi hirveesti sitä helsinkiä, ja sitkun joku muuttaakin sinne, niin se on niin ihmeellistä ja välillä tullaan sitten maalle leuhkailemaan sillä, että on hei niiku stadista ym. Ei ne oikeet helsinkiläiset siitä mitään numeroa tee, kun tulevat maalle lomailemaan=)

Me ollaan muutettu muualta tänne, mutta ei tää mun mielestä nyt niin erikoista ole, "satutaan vaan asumaan täällä" ja viihdytään hyvin. Ja sitä vartenhan kaikki tänne muuttaa, että saa leuhkia naapureille ja muille kylänmiehille olevansa "stadilainen". ;) :kieh:

me vielä muutettiin sinne korpeen pk-seudulta, niin ihmisillä oli kyllä kumma junttiasenne...olivat ihmeissään, kuinka etelän tyttö osaa hiihtää! :ashamed: :ashamed:

Ja jotkut muualla asuvat oikeesti luulee, että täällä ei esim. oo luontoa lainkaan. :o

no työnperässähän sitä luonnollisesti muutetaan ;) Ja siinä ohessa voi tulla jostain juntturasta ns. leuhka...ainakin nuo junttejen esiteinit on niin leuhkaa...nää on vaan mun muistoja kouluajoilta... =) mua ei kyllä henk.koht. kiinnosta, mistä kukakin on peräsin ym...paitsi jos on sieltä korvesta, missä just asuttiin...siitä perslävestä riittäs juttua, mutta ollaan kuitenki hiljaa :snotty:

No niinhän mä olen...
Kadullekkin ulostan ihan päivittäin.
Enkä myöskään osaa ajaa autoa, talvi yllättää myös kesäisin..
Ai mikä lehmä? Lentääkö se?
Metsä? Tarkotatteko tota koivua tossa parkkiksen vieres?

Meen ajaa sporal spaddu huules...

Itse naureskelin, että olipa päässyt provo lipsahtamaan hesarin sivuille. :)
Kokemusta on sekä Rollosta että hesasta ja se täytyy sanoa että hyvää palvelua ja korpiluontoa löytyy Rovaniemeltä.
Helsingissä hörhöjen toilailuja saa seurata sen verran usein, ettei niihin tule kiinnittäneeksi samalla tavalla huomiota kuin muualla. Eikä uskallakaan.
Leuhkalta saattaa tuntua se itseenikin tarttunut asenne, ettei pikkuasioihin jaksa takertua vaan "menee virran mukana" ja on melkoisen näkymätön kaduntallaaja.

On siellä stadissa noita leuhkojakin mutta mitä ite tunnen sieltä porukkaa niin ihan mukavia ovat. Jokaisessa kaupungissa tai kunnassa asuu mukavia ja leuhkoja ihmisiä ei ainoastaan Hesassa että ei olisi sen rovaniemeläistädin pitänyt noin yleistää.

niinpä...olen asunut kyllä korvessa, vaikken lapissa..näin se on....joktut ihannoi hirveesti sitä helsinkiä, ja sitkun joku muuttaakin sinne, niin se on niin ihmeellistä ja välillä tullaan sitten maalle leuhkailemaan sillä, että on hei niiku stadista ym.
miksi?
Ei ne oikeet helsinkiläiset siitä mitään numeroa tee, kun tulevat maalle lomailemaan=)
oikeilla helsinkiläisillä on harvoin mitään syytä lähteä maalle lomailemaan.

No mutta eikös se mee vähän jokasen kaupungin kohdalla niin,että ulkopaikkakuntalaiset väittävät paikallisia leuhkoiksi tai tyhmiksi tai millon miksikin ja oman kylän porukka on sitä parasta a-ryhmää.

Joo ihme asenne että Helsinkiläiset olisi niin leuhkoja. Nuo juntit (ja tarkoitan vain noita kemmenttihaukkoja)on ainoita joiden mielestä Helsingissä asuminen on niiiiiiiiiiiin hienoa että kuvittelevat heidän olevan leuhkoja. Ja pukeutuminen saattaa olla kaupungissa enemmän korkkarityyliä jne, ja vaikuttaa leuhkalta...

Musta tässä ei ainakaan ole mitään ihmeellistä...että ihan leuhka asiasta olisin :o

Totta on, että sävyeroja löytyy eri puolilta Suomea. Itä-Suomessa on Suomen lupsakoimmat ihmiset. Turkulaiset ovat nirppanokkia. Pääkaupunkiseudulla elämänmeno on ruuhkaista ja hektistä, joka heijastuu myös ihmisten käyttäytymiseen ja se usein vaikuttaa kylmältä ja laskelmoivalta. Toisaalta pienissä peräkylissä ollaan erityisen ahdasmielisiä ja kateellisia ja harrastuksena on toisten seläntakana puhuminen ja mustamaalaaminen.

Nämä nyt kuitenkin ovat kaikki tällaisia yleistyksiä.

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Pääkaupunkiseudulla elämänmeno on ruuhkaista

ruuhkaista missä? kehätiellä? julkisissa tiloissa tai kulkuneuvoissa?

kehäteillä on ruuhkaa 7-17, muun ajan ne ovat tyhjiä. metroissa ja junissa on eniten ahdasta viikonloppuisin kun vuoroväli on harva ja junat lyhyitä. ruuhka-aikaan on varsin väljää ja mukavaa matkustaa.

Yhteistyössä