hemmetin kakara!!! voi juma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
aiemmin pistin viestiä tänne siitä että lahjoitan ton jonkun muun kasvatettavaksi. ja teen sen kohta oikeesti!! :(

tarina jatkuu(miten joku lapsi voi olla näin hirveä näin lyhyen ajan sisään?)

lapsen täti haki lapsen pariksi tunniksi ulkoilee, oli ostanut tälle namipussin(ei ois kyllä ansainnut eikä saisi edes namia syödä), no olivat sopineet että namit syödään iltaplan jälkeen jos äiti antaa luvan. hissiin mentäessä kakara painaa hälytysnappia mä kiellän ja otan pois (jutellaan tätin kanssa hetki), sit se painaa sen napin niin että se yhdistyy sinne hissipäivystykseen :headwall: mä otan namipussin pois kun kakara vaan nauraa kielloista huolimatta eikä usko etä ei paineta. muksu sitten alko itkea ja pamautti mua nyrkillä mahaan(oon raskaana), ja sisällä tuli vittu vielä nipistää mua poskesta!! meni karkkipussi ylähyllylle ja pysyy!! hirvee huuto ja itku! käy heittää mun kännykän lattialle. siinä vaiheessa mä totean että nyt heti nukkumaan! kävin sen tonne sängylle viemässä ja siellä se nyt nyyhkii. kohta alkaa kyllä rakkauden sijaan enemmän tuntea ärtymystä tota lasta kohtaan!! miten siitä taas tuli tuollainen? se on tässä välissä jo pari viikkoo ollut tosi nätisti ja pitkästä aikaan oli jopa kivaa että tuo on saman katon alla ja nyt tää on taas tällästä paskaa!

jos mä olisin tiennyt mitä elämä tuo lasten kanssa tullessaan olisi kyllä jääny lapset tekemättä. miten tässä pitäisi kyetä nauttimaan? se että tunnen melkein vihantunteita tuota lasta kohtaan tällä hetkellä saa mut tuntemaan itseni niin huonoksi ihmiseksi, että toista ei löydy!!

eipä muuten lapsi saanut sitten iltapalaakaan :( (ollaa tosin syöty 18maissa vimeksi mut silti), eikä kiinnosta tota tänne puolelle päästää tappelee ja lyömään yms. :(

kaiken lisäksi jo aiemmat jäähylleviennit aiheutti mulle kovat säryt ja stressaan ny täällä että lähteekö tää ny syntyy

Taidat käydä pikkusen liikaa ylikierroksilla.
Raskauden aikana hormonien takia mieliala on todella aaltoileva ja lapsi kyllä osaa vaistota sen. Ihan tahallaan se ärsyttää sinua, kun tietää saavansa 100-varmasti huomiota sinulta.
Yritä nyt vaan hillitä ittes ja käyttäytyä aikuisesti, kun kerta uusi vauvakin on tulossa.
Todella ärsyttävä neuvo varmasti, mutta niin se vaan menee.
Olet sitten kahta enemmän poikki ja rasittunut kun teille se vauvakin tulee.

Juu, ihan tutulta kuulostaa... Meillä poika lyö, hakkaa ja potkii. Olin tässä pimahtamassa, kunnes tajusin että sehän kaipaa huomioo ja on aika selviö että sitä ketä se rakastaa eniten niin sille se purkaa kiukkunsa pahiten. Joten tiedämme olevamme rakastettuja :)

Oon ottanut tavaksi painua toiseen huoneeseen laskeen kahteenkymmeneen ja palaamaan lapsen tykö ottaen hänet syliin omista tunteista huolimatta. Tietysti tämä edellyttää sitä että lapsi on rauhoittunut myös. Usein meillä rauhoitutaan siinä sylissä. Kerron siinä sitten että mitä lapsi teki väärin ja miksi äiti käyttäyty miten käyttäytyi (eli kuin lapsi. Puri hammasta huusi ja raivosi kun meni hermo). Näin siinä jutellessa tulee annettua lapselle täysi huomio mitä lapsi usein kaipaa tehdessään älyttömyyksiä.

Sen jälkeen jos vielä pystyy niin leikin hetken lapsen kanssa ilman kiirettä ja sen jälkeen otan oman ajan uudestaan. Meillä on 1v ja 3v lapset. Enkä ole täydellinen. Onpa tullut käveltyä prisman poikki kiljuva lapsi kainalossa jos jokunen kerta... :)