Hemmetin omatunto!

Marsupilami--

Aktiivinen jäsen
24.03.2008
1 433
0
36
Vuodatusta.. Kiitos jos joku jaksaa lukea..

Meillehän tuli äkkisyöksy loppu kesästä, kun mies jäi työttömäksi. Se oli ihan kamala shokki, ja meni aikaa, että saatiin joten kuten talous pyörimään. Tiukilla ollaan oltu, mutta nälkää ei olla nähty.
Lapsille ( isoimmille ) ollaan tilanne selitetty, ja hyvin ovat sopeutuneet, lienee sekin auttanut, etteivät mihinkään yltäkylläisyyteen olla heitä totutettu.
Siitä hyvä kuitenkin, ettei ole isoa velkaa päällä, muuten ei selvittäisi.

Noh, nyt tämä hemmetin Joulu tulee. Muistan kun omat vanhemmat oli yrittäjiä, ja konkurssi tuli. Meillä oli silloin tosi synkkää aikaa, ja joulu oli arsesta.
Minun vanhemmat hoiti paniikkiaan viinalla.

Siis, olin päättänyt, ettei minun lapset tule kärsimään koskaan mitään sellaista, mitä itse sain kokea. Ja että vanhemmat ei koskaan ikinä milloinkaan tule alkoholilla pilaamaan yhtään iltaa.
Ja tänään laskujen jälkeen, kun jäi vain vähän rahaa, menin ja ostin siiderin itselle.
Siis vain yhden..
Ja sen lisäksi, kun löysin kirpparilta yhelle lapsista hyvät ja lämpimät talvi rukkaset, sorruin ostamaan kirjan itselle.

Ja morkkishan niistä tuli. Senkin 5e mikä meni, oisin voinut laittaa lasten joululahjaan..
Hemmetti!!!

Järki sanoo että ei tarvihtis potea huonoa omaatuntoa, ja että se yksi siideri ei millään lailla vaikuttanu mihinkään, vaikka sen omaan huonoon oloon ostin.. Lapset ei varmasti tajua, että juon sen tölkin suruuni, mutta sydän itkee,
ja nyt itken taas minäkin.. :headwall:

Ihan jokainen perheenjäsenenne tarvitsee nyt välillä jonkin pienen piristyksen; nyt oli äidin vuoro. :hug: Palauta tölkki kauppaan ja myy kirja lukemisen jälkeen eteenpäin jos se helpottaisi. Ja ole armollinen itselles.

Ei sinun tartte pote huonoa omaatuntoa :) joskus saa ajatella itseäänkin ja varmasti lapsetkin sen ymmärtävät. Ja se että se jäi vain siihen yhteen on hyvä juttu :) Ei siihen maailma kaadu. Eikä kannata stressata, sopii vaikka lasten kanssa että ostaa nyt jotain ihan pientä joululahjaksi ja sitten kun tilanne parenpi niin sitten jotain isonpaa :) Lapset on todella sopeutuvaisia :) tsemppiä

Voi kuule, tuo on normi reaktio monella. Ei yks vielä sinusta tee äitiäsi. Jokainen kaipaa hermoilleen lomaa, siideri on yksi tapa saada sitä. Juo se, nautiskele ja ole vain :)

Muutes! Jotain pientä löysin.. Ilmoittelen huomenna, kun katselen ne tarkemmin läpi

Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
Voi kuule, tuo on normi reaktio monella. Ei yks vielä sinusta tee äitiäsi. Jokainen kaipaa hermoilleen lomaa, siideri on yksi tapa saada sitä. Juo se, nautiskele ja ole vain :)

Muutes! Jotain pientä löysin.. Ilmoittelen huomenna, kun katselen ne tarkemmin läpi

Ihana olet :heart:

Yhteistyössä