Äidin sydämestä riipaisi ja syvältä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no kuuleppas tiedätkö miltä tuntuu olla ulko puolinen? Tiedätkö sanontaa minkä vanha oppii sen nuorena taitaa. Kyl musta jo lapsena pitää oppia ottaa kaikki peliin niin sitte aikuisenaki ei vain sylje katu juoppojen ja muitten syrjittyjen päälle vaan ojentaa auttavan kätensä. [/quote]

kiusattiin ekaluokasta lähtien 9luokkaan asti kunnes koulu loppu. hyvin tiedän miltä tuntuu kun aina jätettiin yksin ja hyljeksittiin. siltikin olen sitä mieltä että lasillakin on oikeus valita kaverit

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Kuulin että 5pojan luokasta oma poika oli jäänyt vaille synttärikutsua. Syyttä suotta. Ekaluokkalaisista kyse. Kaikki muut oli saanu kutsun ja oma poika jäi ilman, miten joku kehtaa ja miten vanhemmat antaa tehdä näin?? Kyse ei ole mistään riidasta, vihasta, välinpitämättömyydestä tms. poikien välillä, kutsutta jäi silti. Kutsut oli vielä annettu koulussa niin että kaikille tuli selväksi kuka jäi ilman. Kyllä lapset (ja vanhemmat) on kylmiä! Harmittaa kun itse painottaa elämässään sitä että ketään ei ulkopuolelle jätetä :(
Teillä on ehkä paska auto, pojalla kummalliset kuteet tai se on muuten vaan paskamainen tyyppi.

no kuuleppas tiedätkö miltä tuntuu olla ulko puolinen? Tiedätkö sanontaa minkä vanha oppii sen nuorena taitaa. Kyl musta jo lapsena pitää oppia ottaa kaikki peliin niin sitte aikuisenaki ei vain sylje katu juoppojen ja muitten syrjittyjen päälle vaan ojentaa auttavan kätensä.

kiusattiin ekaluokasta lähtien 9luokkaan asti kunnes koulu loppu. hyvin tiedän miltä tuntuu kun aina jätettiin yksin ja hyljeksittiin. siltikin olen sitä mieltä että lasillakin on oikeus valita kaverit[/quote]

Ulosannistasi päätellen olet vaan niin tyhmä, että muut eivät jaksaneet sua.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En minä ainakaan lapsena mitään ajatellut, jos joillekin synttäreille pääsin ja joillekin en. Nää on taas jotain aikuisten tasaväkisyysjuttuja.
Sama juttu. Ja siihen maailman aikaan ajateltiin, että lapselle on vaan hyväksi oppia kestämään pettymyksiä. Kaikkea ei tarvinnut saada mitä muut sai.

minusta ajat ovat muuttuneet. esim jos jàrjestàà kutsun melekin koko 28 lapsen tarhaluokalle, yhden tai kahden lapsen poisjàttàminen on tahditonta. tuskimpa ne 26 ovat kaikki sydànystàvià ja tuskinpa ne kaksi lisànà painaisivat esim budjetissa.

Alkuperäinen kirjoittaja :/:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En minä ainakaan lapsena mitään ajatellut, jos joillekin synttäreille pääsin ja joillekin en. Nää on taas jotain aikuisten tasaväkisyysjuttuja.
Sama juttu. Ja siihen maailman aikaan ajateltiin, että lapselle on vaan hyväksi oppia kestämään pettymyksiä. Kaikkea ei tarvinnut saada mitä muut sai.

Mielestäni tätä pitäisi vielä tänäkin päivänä käyttää (eli oppia kestämään pettymykset) eikä hyysätä liikaa.

En minäkään moisia miettinyt enkä ihmetellyt.
Ja meillä poika itse päättää kutsutut.
Eli taidan olla täysi p-pää,kun en pakota kaikkia kutsumaan.(eskarilainen)

Alkuperäinen kirjoittaja S:
no kuuleppas tiedätkö miltä tuntuu olla ulko puolinen? Tiedätkö sanontaa minkä vanha oppii sen nuorena taitaa. Kyl musta jo lapsena pitää oppia ottaa kaikki peliin niin sitte aikuisenaki ei vain sylje katu juoppojen ja muitten syrjittyjen päälle vaan ojentaa auttavan kätensä.

kiusattiin ekaluokasta lähtien 9luokkaan asti kunnes koulu loppu. hyvin tiedän miltä tuntuu kun aina jätettiin yksin ja hyljeksittiin. siltikin olen sitä mieltä että lasillakin on oikeus valita kaverit

[/quote]

Fiksua käytöstä aikuiselta (?). Tuliko hyä mieli nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja S:

[/quote]

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
minusta ajat ovat muuttuneet. esim jos jàrjestàà kutsun melekin koko 28 lapsen tarhaluokalle, yhden tai kahden lapsen poisjàttàminen on tahditonta. tuskimpa ne 26 ovat kaikki sydànystàvià ja tuskinpa ne kaksi lisànà painaisivat esim budjetissa.
Eikös ap puhunut viidestä eikä 28:sta?

kysyisin alustavasti myös opettajan/koulun kannan asiaan. Ruotsissa ja monessa muussakin maassa on niin, ette kutsuja välitetä koulun kautta jos se ei koske a) koko yhteisöä tai B) kaikkia tyttöjä tai kaikkia poikia.
Suomi on junttila tässä(kin) asiassa valitettavasti. Virtuaalihalaus pikkuiselle! Koittakaa viettää mukava viikonloppu kaikesta huolimatta.

Niin... elämä on... minusta lapset pitää opettaa myös siihen, että aina ei saa haluamaansa ja kaikkeen joukkoon ei välttämättä pääse. Minä ainakaan ala lapsiani pakottamaan kutsumaan synttäreille sellaista sakkia jota eivät halua. Tosin opettajat voisivat sanoa, että kutsut jaetaan sitten muuten kuin kouluajalla...

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
Eikös ap puhunut viidestä eikä 28:sta?

kyllà puhui, mutta huomasin kuinka juttu rònsyilee ja rònsyilytin itse lisàà. :) làhinnà minun pointti on se ettà jos johonkin kutsutaan yksi ryhmà kokonaisuutena eikà muita ja yksi jàtetààn ryhmàstà pois, ei kuulosta hyvàltà. mutta ei pelkàstààn lapsien jutuissa vaan myòs meidàn aikuisten.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En tiedä sähköpostiosoitetta mutta mietin otanko asian puheeksi ensi viikolla vanhempainillassa. Kyse on kuitenkin vain 5 lapsen luokasta jossa ei ole vihamiehiä keskenään.
Mä harkitsisin hyvin tarkkaan tuota. Oletko varma, että haluat pojastasi sen, joka on jatkossa PAKKO kutsua jokaisille synttäreille, jotta sinä et "ala vaahtoamaan asiasta"?

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
kysyisin alustavasti myös opettajan/koulun kannan asiaan. Ruotsissa ja monessa muussakin maassa on niin, ette kutsuja välitetä koulun kautta jos se ei koske a) koko yhteisöä tai B) kaikkia tyttöjä tai kaikkia poikia.
Suomi on junttila tässä(kin) asiassa valitettavasti. Virtuaalihalaus pikkuiselle! Koittakaa viettää mukava viikonloppu kaikesta huolimatta.
Toi on mun mielestä ihan kohtuullista, että niitä kutsuja ei jaeta koulussa vaan koulupäivän jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Suomi on junttila tässä(kin) asiassa valitettavasti.

Ja mikähän Suomesta tekee juntin tuossa asiassa?

Koulua ei käytetä foorumina antaa kutsuja vain osalle lapsista! Ei kukaan työpaikan kahvipöydässäkään jaa vain osalle kutsuja kotiinsa jne.
On se nyt minusta outoa, että esim. ruotsalaiset ovat ymmärtäneet, ettei se ole oikeasti tahdikasta.
Siihen en ota kantaa onko ok jättää kutsumatta jotain ihmistä. Otin kantaa kutsujen välittämisestä koulussa. Kutsut VOI postittaa!

Koulua ei käytetä foorumina antaa kutsuja vain osalle lapsista! Ei kukaan työpaikan kahvipöydässäkään jaa vain osalle kutsuja kotiinsa jne.
On se nyt minusta outoa, että esim. ruotsalaiset ovat ymmärtäneet, ettei se ole oikeasti tahdikasta.
Siihen en ota kantaa onko ok jättää kutsumatta jotain ihmistä. Otin kantaa kutsujen välittämisestä koulussa. Kutsut VOI postittaa!

Mielestäni tuo on lähinnä typerää hyysäämistä. Joulukortit yms pitää myös jatkossa antaa koulupäivän jälkeen ettei aiheuta kellekkään mielipahaa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
[ Kyse on kuitenkin vain 5 lapsen luokasta jossa ei ole vihamiehiä keskenään.

Siis onko luokalla 5 lasta joista yhtä ei kutsuttu?
Siinä tapauksessa on kyllä erittäin omituista.
Ikävä sanoa, mutta kyllä tässä jotain kummallista on takana...

No minä olen sen verran juntti ja itsekäs,että työpaikan kahvipöydässä annan sen kutsun just ja ainoastaan sille kutsutulle.
Enkä jakele niitä missään piilossa tai koko porukalle.

kyllä lapset saa itse päättää kenen kanssa haluavat olla kavereita. ei aikuisetkaan ole esim. työpaikalla kaikkien kanssa hyviä kavereita. jotku on läheisempiä kun toiset. niin on lapsillakin. ja näin sen pitää mennäkin. ei vapaalla tarvi olla kaikkien luokka kamujen kaveri.

Nykypäivän lapsilla on niin heikko pettymystensietokyky, että kannatan myös kutsukorttien postittamista. Synttärisankari voi koulussa pyytää kavereiltaan heidän osoitetietonsa korttien lähettämistä varten.

Kyllä aikuiset ovat tyhmiä, ei voi muuta sanoa! Jo 6-vuotias osaa tajuta, että jos viidestä lapsesta yhden jättää kutsumatta, niin se ei ole reilua! En ymmärrä, mikä älynväläys tuossa on ollut. Varsinkaan maaseudulla ei ole tapana toimia noin. Synttärisankarin vanhemmat varmasti tietävät, montako lasta luokalla on. Jotenkin tulee mieleen, että olisiko jotain seläntakana panettelua ap:n perhettä kohtaan. Minä kyllä tuossa tilanteessa marssisin synttärisankarin äidin oven taakse, ja kysyisin suoraan, että mistä kenkä puristaa. Suurissa kaupungeissa tuollaista voi tapahtua, mutta ei alueella, jossa on pienet luokat ja kaikki tuntee toisensa.

Yhteistyössä