Hemmetin pankki kun meni tänään ottamaan opintolainojen korot!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vihainen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vihainen"

Vieras
Mulla on kaksi opintolainaa joita en nyt lyhennä kun olen työtön ja kävin viime viikolla sopimassa, että nyt kesäkuun lopussa menevät korot otettaisiin vasta heinäkuun 10. päivä. No tänään tuli tilille vähän rahaa ja eiköhän siitäkin vähästä rahasta mennyt ne korot!

Toivottavasti saan pankin kanssa sovittua, että laittavat rahat takaisin tilille ja ottavat sitten 10. päivä kun mulla on oikeasti ne varaa maksaa. Nyt sitten ei ole rahaa maksaa koko vuokraa ja ruokarahaa ei jää senttiäkää jos vuokraa maksan sillä mitä on. :(

Miten iso se opintolainan korko voi sitten olla, jos sen takia nyt meni talous ihan sekaisin...? Meillä meni tänään asuntolainan lynennys tuplana ja sama jatkuu vielä 2 kk. Se jo vähän kirpaisee, mutta elellään sen mukaan.

[QUOTE="Nelli";30048129]Miten iso se opintolainan korko voi sitten olla, jos sen takia nyt meni talous ihan sekaisin...? Meillä meni tänään asuntolainan lynennys tuplana ja sama jatkuu vielä 2 kk. Se jo vähän kirpaisee, mutta elellään sen mukaan.[/QUOTE]

N. 150 euroa yhteensä kahdesta lainasta ja työttömälle yksinhuoltajalle se on iso summa! Pankki ei ole vielä auki joten en saanut sinne yhteyttä.

[QUOTE="a p";30048142]N. 150 euroa yhteensä kahdesta lainasta ja työttömälle yksinhuoltajalle se on iso summa! Pankki ei ole vielä auki joten en saanut sinne yhteyttä.[/QUOTE]

no paras ideahan tuli jo, soitat vuokranantajalle

[QUOTE="jaa";30048149]no paras ideahan tuli jo, soitat vuokranantajalle[/QUOTE]

No vaikka saisin asian sovittua vuokranantajan kanssa niin soitan silti pankkiin ja sanon, että ei mennyt nyt niin kuin sovittiin! Ja kun ei ole ensimmäinen kerta tämän pankin kanssa vaan ennenkin on pitänyt ottaa yhteyttä kun ei ole mennyt asiat kuten on sovittu.

Nyt sain pankkiin yhteyden ja siellä sanottiin heti, että rahat tulee takaisin tilille. Onneksi puhelimeen sattui vastaamaan sama jonka kanssa olin asiasta paikan päällä käynyt sopimassa. Sanoi, että olisi kyllä huomannut tuon itsekin kun olisi alkanut kalenterista tarkistamaan noita lainajuttuja.

Huh, kyllä helpotti suuresti! :)

Miten voi olla noin isot korot opintolainassa, härreguude! mulla meni 17€....

Oletko tietoinen että pienituloinen voi hakea kelasta avustusta noihin korkoihin, oliko se yht 4 perättäistä kertaa... vai oletko käyttänyt sen mahdollisuuden jo?

Miten voi olla noin isot korot opintolainassa, härreguude! mulla meni 17€....

Oletko tietoinen että pienituloinen voi hakea kelasta avustusta noihin korkoihin, oliko se yht 4 perättäistä kertaa... vai oletko käyttänyt sen mahdollisuuden jo?

Korot menee puolivuosittain niin siksi on noin paljon, ei kuukautta kohti ole noin paljon. En ole käyttänyt avustusta noihin lainoihin ja tuskin enää saisinkaan kun kyse vähän vanhemmista lainoista joita olen välillä jo lyhentänytkin. Menen kuitenkin pian töihin niin ei asialla ole enää merkitystä.

[QUOTE="a p";30048232]Korot menee puolivuosittain niin siksi on noin paljon, ei kuukautta kohti ole noin paljon. En ole käyttänyt avustusta noihin lainoihin ja tuskin enää saisinkaan kun kyse vähän vanhemmista lainoista joita olen välillä jo lyhentänytkin. Menen kuitenkin pian töihin niin ei asialla ole enää merkitystä.[/QUOTE]

Niin minullakin. 17€ kesäkuussa ja toinen 17€ joulukuussa. Mielestäni asiaan ei vaikuta lainan vanhuus taikka se että sitä on välissä maksettu. Mutta eihän se pakollista ole, aattelin vaan että jos on kovin tiukkaa niin ehkä kannattaisi hyödyntää...

Voiko jollain oikeesti olla 120000 euroa opintolainaa? En kysy pahalla, ihan uteliaisuuttani. Millaiset opinnot tuolla rahalla tänä päivänä saa, kauanko opiskelua ja millainen palkkaus alalla johon valmistui? Siis ihan yleisesti kysyn.

No eihän isoon opintolainaan tarvita kuin esim. neljän vuoden amk-opinnot niin laina on helposti yhteensä yli 10 000 euroa. Ei kaikki käy kolmen vuoden amista ja asu samaan aikaan kotona vanhempien ruokapatojen äärellä.

[QUOTE="miili";30048384]Joo, anteeks. Mä luin väärin, tuli yks nolla liikaa ????.[/QUOTE]

Mä taas en edes huomannut ylimääräistä nollaa vaan katsoin, että laitoit 12 000. :D