Hemmetin sossu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kati"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kati"

Vieras
Odotan sieltä harkinnavaraista tukea josta vein hakemuksen viime viikon tiistaina. Ei vain näy rahaa tilillä! Olisi kiva ostaa ruokaa, mutta kun ei. Jotakin vielä saan kaavittua kasaan, mutta raha olisi jo tarpeen!

Aivan turha louskuttaa suuta, että mene töihin. Mä teen osa-aikaista työtä, mutta ei siitä paljoa tienaa ja lapsi on ruokittava.

[QUOTE="vieras";25555418]kyllä se palkka käytetään niin, että lapsella on ruoka ja katto pään päällä. sitten vasta muut menot.[/QUOTE]

Hei haloo!!! Palkka on niin pieni, että se+työmarkkinatuki+asumituki+elarit+lapsilisä on niin vähän, että saadaan ihan perustoimeentulotukeakin. Nyt piti hankkia eräs juttu johon sitten saadaan kuittia vastaan harkinnanvaraista lisäksi.

Pidä pääsi kiinni jos et tiedä todellisuutta.

[QUOTE="a p";25555445]Hei haloo!!! Palkka on niin pieni, että se+työmarkkinatuki+asumituki+elarit+lapsilisä on niin vähän, että saadaan ihan perustoimeentulotukeakin. Nyt piti hankkia eräs juttu johon sitten saadaan kuittia vastaan harkinnanvaraista lisäksi.

Pidä pääsi kiinni jos et tiedä todellisuutta.[/QUOTE]

Hmm, työmarkkinatuki 650 e + elarit 150 e + lapsilisä 100 e, tekevät jo noin 900 euroa yhteensä, sen lisäks vielä asumistuki ja palkka... Luulis noilla nyt asumiskulut ja ruoat saavan hankittua, jotenkin tuntuu siltä.

• Tykkää
Reactions: erinys
Mä taas laitoin kelaan 3vk sitten kht hakemuksen+hain takautuvasti 6kk hoitolisää. Huomenna olisi tämän kuun maksupäivä ei vieläkään päätöstä joten aikaisintaan helmikuun viimeinen arkipäivä tulee rahaa. Juu ei naurata, tonnin öljylasku odottaa, samoin pienempiä laskuja 500e edestä.

Se siitä "kiireellisestä" hakemuksesta, ei ne siellä näytä kiirehtivän. Kaikki turha ja jotain tarpeellistakin myyty pois, esim. koitetaan ilman tuplia sinnitellä kuukauden verran ostetaan uudet sitte ensi kuun lopulla kun rahaa tulee, tai toivottavasti tulee..

Joten tiedän tunteen, kuukauden verran jo syöty mitä vaan halvalla saa, ja itse tehty sämpylää yms.. jotta edes hiukan säästäisi.
Miehen viime palkkakin kokonaan laskuihin, jäi siitä vissiin 100e, lapsilisistä meni 150e laskuihin jne..

[QUOTE="nuuh";25555468]Mikä on niin tärkeä eräs juttu että menee lapsen ja itsensä ruokkimisen edelle?[/QUOTE]

Missä mä kirjoitin, että meillä ei ole yhtään ruokaa?

Tilillä on 24 senttiä ja olisi kiva saada sinne se 85€ mitä maksoin käytetystä pyykinpesukoneesta.

Ja tiedoksi tuolle yhdelle, että se on plusmiinusnolla kun saa palkkaa ja työmarkkinatukea yhtä aikaa. Ei siinä paljoa enempää saa kuin pelkällä työmarkkinatuella. Palkka vähennetään työmarkkinatuesta jos et sitä tiennyt.

[QUOTE="a p";25555493]Missä mä kirjoitin, että meillä ei ole yhtään ruokaa?

Tilillä on 24 senttiä ja olisi kiva saada sinne se 85€ mitä maksoin käytetystä pyykinpesukoneesta.

Ja tiedoksi tuolle yhdelle, että se on plusmiinusnolla kun saa palkkaa ja työmarkkinatukea yhtä aikaa. Ei siinä paljoa enempää saa kuin pelkällä työmarkkinatuella. Palkka vähennetään työmarkkinatuesta jos et sitä tiennyt.[/QUOTE]

No edelleen olen sitä mieltä, että 900 e + asumistuki pitäis riittää asumiseen ja ruokaan...

Te olette oikeasti tosi julmia ihmisiä kun näin hädässä olevia äitejä haukutte aina täällä. voi se tiukka paikka tulla kenelle tahansa,vähän myötätuntoa peliin. Tämäkin äiti ap vaikuttaa ihan asialliselta ihmiseltä.

Niin ja olen itse ihan hyvin toimeentuleva ihminen jolle ei maksella mitään tukia. Kyllä minusta tuntuu pahalta, jos jollain on tiukkaa siityä huolimatta miten omassa elämässä menee.

• Tykkää
Reactions: Wolt
Voi että on ketju taas täynnä v*ttumaisia ihmisiä - vaikkei siitä tällä palstalla kai pitäisikään yllättyä. Ap:lle tsemppiä tilanteeseen, kannattaa tosiaan soittaa sinne sossuun ja kysyä, missä mättää.

• Tykkää
Reactions: Pumpe
Hmm, työmarkkinatuki 650 e + elarit 150 e + lapsilisä 100 e, tekevät jo noin 900 euroa yhteensä, sen lisäks vielä asumistuki ja palkka... Luulis noilla nyt asumiskulut ja ruoat saavan hankittua, jotenkin tuntuu siltä.

:headwall: Ensinnäkään yhdestä lapsesta ei työmarkkinatukea saa todellakaan 650 euroa, toisekseen ap on osa-aikatöissä joten ei todellakaan saa työmarkkinatukea täysimääräisenä vaan pahimmillaan hänelle jää käyttörahaa VÄHEMMÄN kuin mitä jäisi jos makaisi kokonaan kotona. Olisihan se luksusta jos itekkin saisi osa-aikaisena 650 euroa + palkan siihen päälle :laugh:

• Tykkää
Reactions: Pumpe ja Bubble Bob
mitä jos tekisit enemmän töitä vitun pummi? lainaa, ota pikavippejä, myy sitä millä istut. ei ole veronmaksajien kustantaa sun ja pentus hurvitteluja.

Oletko vähän yksinkertainen. Totta kai tekisin töitä enemmän jos töitä olisi enemmän! Tervetuloa tänne pienelle paikkakunnalle jossa ei paljoa töitä ole. Ja ei, en muuta pois täältä johonkin isommalle paikkakunnalle. Revi lasta pois tutusta koulusta, isänsä ja suvun luota, kaverien luota. Vain sen takia, että tekisin töitä alle keskipalkan paikkakunnalla jossa sitten on isompi vuokra.

Pikavippi? Joo todella järkevää. Ei hitto.

Sossun laskelmien mukaan meillä jää tulot alle rajojen eli sen takia saamme toimeentulotukea vaihtelevan summan, riippuen palkasta. Ei sieltä sossusta määräänsä enempää saa, turha pelätä sellaista.

Ei kyllä oikein järki kulje teillä joillakin. Olette todella elämästä vieraantuneita tekstienne perusteella.

• Tykkää
Reactions: Pumpe
Käsittelyaika on tosiaan 7 arkipäivää siitä kun veti paperit. Eli jos veit viime tiistaina: ke + to + pe + ma, nyt on vasta neljäs päivä. Viides jos laskee tiistain.

[QUOTE="vieras";25557002]Käsittelyaika on tosiaan 7 arkipäivää siitä kun veti paperit. Eli jos veit viime tiistaina: ke + to + pe + ma, nyt on vasta neljäs päivä. Viides jos laskee tiistain.[/QUOTE]

Miksi jotkut ei voi lukea kaikkea mitä kirjoitetaan?

Ei auta soittaa sossuun tänään koska asian käsittelijä on paikalla vasta huomenna.

Yhteistyössä