Hemmetin sossu!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kati"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="...";25555548]kannattaa odottaa tekemättä mitään.

ei ainakaan kannata soittaa sinne |O[/QUOTE]

Ei sinne milloin tahansa voi soittaa, pösilö, siellä on puhelinajat! Ja yleensä ne on yhdeksältä !!

[QUOTE="vieras";25557419]Ei sinne milloin tahansa voi soittaa, pösilö, siellä on puhelinajat! Ja yleensä ne on yhdeksältä !![/QUOTE]

Ei täällä ole mitään puhelinaikoja, mutta tuo virkailija ei ole tänään paikalla. Sen sain selville.

[QUOTE="a p";25557386]Miksi jotkut ei voi lukea kaikkea mitä kirjoitetaan?

Ei auta soittaa sossuun tänään koska asian käsittelijä on paikalla vasta huomenna.[/QUOTE]

Et näköjään tosiaankaan lue.

Missä kohtaa viestiä puhuttiin sossuun soittamisesta? Sanottiin vain, että käsittelyaika 7 arkipäivää ei ole vielä kulunut. Sitten kun on ja on se 8. päivä, kannattaa ottaa yhteys sossuun. Sitä ennen on turha alkaa ärsyilemään sinne ja tänne, paperit käsitellään kun ehditään.

[QUOTE="vieras";25557447]Et näköjään tosiaankaan lue.

Missä kohtaa viestiä puhuttiin sossuun soittamisesta? Sanottiin vain, että käsittelyaika 7 arkipäivää ei ole vielä kulunut. Sitten kun on ja on se 8. päivä, kannattaa ottaa yhteys sossuun. Sitä ennen on turha alkaa ärsyilemään sinne ja tänne, paperit käsitellään kun ehditään.[/QUOTE]

Sä et lue. Mähän kirjoitin jo tuonne aiemmin, että aina ennen on saanut rahat 2-3 päivässä.

Soittaminen oli vastaus noille jotka käskivät soittamaan.

Eli lue koko ketju ennen kuin kommentoit yhtään mitään.

[QUOTE="a p";25557560]Sä et lue. Mähän kirjoitin jo tuonne aiemmin, että aina ennen on saanut rahat 2-3 päivässä.

Eli lue koko ketju ennen kuin kommentoit yhtään mitään.[/QUOTE]

Ei tommosiin kannata luottaa, että aina ennen on saanut rahat tietyssä ajassa. Siellä nyt voi olla ruuhkaa tai mitä hyvänsä.

Soitin sossuun ja kysyin asiaa. Päätös tehdään huomenna eli rahat tulee hyvällä tuurilla perjantaina. Vein sossuun jo toimeentulotukihakemuksen ensi kuulle ja virkailija (eri ihminen kuin tuossa toisessa asiassa) sanoi yrittävänsä tehdä päätöksen niin, että saan rahat perjantaiksi.

Onneksi sain diakonilta 25 euron osto-osoituksen kauppaan, että pärjätään hyvin vaikka rahaa tulisikin vasta ensi viikolla.

[QUOTE="a p";25555433]Ei ole ikinä kestänyt 7 päivää vaan rahat ovat tulleet 2-3 päivässä. Näin tällä paikkakunnalla on aiemmin ollut, mutta en tiedä mikä nyt kestää![/QUOTE]

hei täällä kestää semmonen 14arkipäivää(ja kun lisäät viikonlopun väliin niin se onkin jo 16 käsittelypäivää, tästä on kohistu tässä kunnassa kun sosiaalitoimi rikkoo lakia)

[QUOTE="a p";25557560]Sä et lue. Mähän kirjoitin jo tuonne aiemmin, että aina ennen on saanut rahat 2-3 päivässä.

Eli lue koko ketju ennen kuin kommentoit yhtään mitään.[/QUOTE]

Kyllä luin, sä vaan et näytä ymmärtävän miten homma toimii. Se, että "aina ennen" paperit käsiteltiin noin nopeasti ei tosiaan tarkoita, että nyt olisi yhtä hyvä tuuri.

Kyllä se on häpeä, jos joutuu sossusta tai jopa diakonilta rahaa kerjään... Ite en kyl siit ääneen kehtais sanoa ja viel olettaa et rahat vaan automaattisesti tulee tilille tekemättä mitään!!! Aina pitää elää omien tulojen mukaan. EI NE SUURET TULOT VAAN PIENET MENOT

Ja tiedän kyllä että todella vähälläkin voi tulla toimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää pummit;25568675:
Kyllä se on häpeä, jos joutuu sossusta tai jopa diakonilta rahaa kerjään... Ite en kyl siit ääneen kehtais sanoa ja viel olettaa et rahat vaan automaattisesti tulee tilille tekemättä mitään!!! Aina pitää elää omien tulojen mukaan. EI NE SUURET TULOT VAAN PIENET MENOT

Ja tiedän kyllä että todella vähälläkin voi tulla toimeen.

Oletko vähän yksinkertainen.

Meillä jää tulot alle rajojen joten todellakin haen silloin toimeentulotukea! En laita lastani kärsimään sen takia, että mulla ei ole kokopäiväistä työtä. Ei olla siltikään suurilla rahoilla joten ihan turhaan kadehdit. Ja miten niin oletan rahojen tulevan automaattisesti tilille tekemättä itse mitään? Ei ne sinne tilille hakematta tule ja mä teen töitä sen mitä on. Joskus saadaan vähemmän toimeentulotukea ja joskus vähemmän, riippuu ihan mun tuloista. Joskus käy jopa niin hyvin ettei tukea tarvitse hakea.

Ja mitä väliä on täällä kertoa anonyymisti tällaisia asioita? Ei kukaan tiedä kuka mä olen.

Mutta tänään tuli helmikuun toimeentulotuki ja kyllä helpotti kummasti!

• Tykkää
Reactions: Wolt ja Jonna_Äiti
Mistä sä tiedät ap:n tulot? Meinaan itse en ole ikinä saanut tuon suuruista päivärahaa. Et myöskään tiedä ap:n vuokran-, asumistuen tms määrää.

Se on jännä kun täällä "lasketaan mitä joku saa", se todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Mä esim olen nyt sairaslomalla , olen tehnyt osa-aikatyötä ja se määrä mitä tulen tt-tukea saamaan + sairaspäivärahaa on kyllä pienempi kuin palkkani...

No edelleen olen sitä mieltä, että 900 e + asumistuki pitäis riittää asumiseen ja ruokaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti;25578091:
Mistä sä tiedät ap:n tulot? Meinaan itse en ole ikinä saanut tuon suuruista päivärahaa. Et myöskään tiedä ap:n vuokran-, asumistuen tms määrää.

Se on jännä kun täällä "lasketaan mitä joku saa", se todellisuus voi olla jotain ihan muuta. Mä esim olen nyt sairaslomalla , olen tehnyt osa-aikatyötä ja se määrä mitä tulen tt-tukea saamaan + sairaspäivärahaa on kyllä pienempi kuin palkkani...

Niin kun ei nuo jotkut tajua sitä, että palkkatulot pienentää työmarkkinatukea jolloin on oikeastaan plusmiinusnolla monesti tilanne. Ei siinä mitenkään suuresti plussalle jää.

[QUOTE="vieras";25556034]Voi että on ketju taas täynnä v*ttumaisia ihmisiä - vaikkei siitä tällä palstalla kai pitäisikään yllättyä. Ap:lle tsemppiä tilanteeseen, kannattaa tosiaan soittaa sinne sossuun ja kysyä, missä mättää.[/QUOTE]

Miksi on pakko kommentoida, jos laukoo vaan inhottavuuksia? Eikö voi lukea muita viestiketjuja, jos ärsyttää? Kaippa haukkumisesta tulee hyvä mieli tai jotain, huoh.:headwall: Tsemiä ap!:hug:

Yhteistyössä