hemoglobiinin nousu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamti81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mamti81

Uusi jäsen
08.08.2008
10
0
1
Hei..Olen raskaana viikolla 31+6 ja tänään neuvolassa hemoglobiini oli 151! N. pari kk sitten oli 131..joka olikin matalin tämän raskauden aikana mitattu lukema. Lähtöhemoglobiinikin oli jo aika hyvä, 150.
Mulla on aina ollut hempat siinä 145-155 paikkeilla, mutta nyt mietin onko tämä kuitenkaan ihan normaalia tai hyvä juttu? Olihan tuo laskenut puolivälissä niinkuin kuuluukin, mutta mietin miten se nyt yht'äkkiä olis korjaantunut itsekseen? Lisärautaa en erikseen syö,mutta sitä on vähän raskaudenajan multitabseissa..Viime viikot olen syönyt aika paljon hedelmiä myös..Mutta jotenkin tuntuu ettei sen nyt yksinään noin pitäs nousta..Olen muutenkin tämmönen murehtija,joten nyt huolehdin sitten tätä :( Olisi TODELLA ihana kuulla onko kukaan muu selvinnyt raskausajasta ilman rautakuuria yms...
Neuvola kyllä sanoi että näin loppuraskaudesta elimistö saattas alkaa itse "palautumaan", mutta silti mietin...

mulla on hb ollut raskauden aikana korkeimmillaan 127 ja matalimmillaan 102.ja rautaa söin mutta ei mitään nousevaa vaikutusta.ehkä se vaan piti että ei alemmas mennyt.aina ollut matala hb.neuvolassa vaan sanoivat että voi olla vaikeuksia synnytyksen jälkeen jos tulee kovaa verenvuotoa.mutta sullahan tuo on ihan normaali.ja loppuraskaudessa hb nousee itsestään.mulla oli 37viikolla 102 ja viikon päästä oli 117.nyt ei olla edes mitattu sillä itsestään tuokin nousi.nyt viikkoja 40+3.

Johtuiskohan kuitenkin tosta raskausmultitabsien syömisestä sun hyvä hemoglobiini? Oon syönyt niitä sillon tällön tässä raskaudessa ja hb on pysynyt tosi hyvänä. Rv 28 ja 141 oli viime mitauksella. Oon myös syönyt ihan hirmuisesti ruisleipää ja hedelmiä kun on himo niihin. Ravinnostahan rauta imeytyy paremmin kuin ravintolisistä. Ehkä sullakin on terveellinen ruokavalio? Mutta pelkkiä kehuja oon kuullut neuvolassa tosta hb:stä. On noussut jopa itsellään alkuraskaudesta jolloin oli alhaisimmillaan 131. Ja hyvähän sekin vielä on ollut. Mukavaahan tämä korkea hb vaan on. Oon tosi tyytyväinen kun ei väsytä. =)

Viime raskaudessa en syönyt raskausmultitabseja ja himotkin oli epäterveellisiä tyyliin pitsaa ja suklaata... :ashamed: Sillon tarvitsin lisärautaa kun hb kävi alhaisimmillaan 105 viikolla 27.

Muoks. Piti vielä tulla lisäämään, että kyllähän tuo hedelmien syöminen tosiaan vaikuttaa hemoglobiiniin, koska rauta tarvitsee paljon c-vitamiinia imeytyäkseen.

Pixie ja Pikkiriikki 29+0

Uusimmat

Yhteistyössä