Hengenahdistus aina ennen ulostamista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sitkus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sitkus

Vieras
Mikähän mulla on, kun ensin tulee inhottava hengenahdistus, ja sitten sen jälkeen jonkun ajan päästä saa juosta paskalla. Välttis ei ole ihan löysä mahakaan. Ja voi olla että yrjötkin lentää. Tätä on jatkunut jo kauan. Vajaan vuoden. Lekuri ei lähtenyt tutkimaan hengenahdistusta, ja vatsaan tutkimatta Libraxia.

Lisäksi saattaa mennä vasen puoli heikoksi tai kananlihalle. Ja tulla sydämen tykytyksiä. Näistä siis tietää, että kohta paskattaa. Ja sitten paskattaakin sen 3-5 krt. Lääkäriaika n. kk:n päästä.

Saman tyyppistä minullakin ajoittain. Pari vuotta sitten työuupumuksen ja stressin yhteydessä vaiva oli tosi pahana, nyt oireilee ajoittain. Pari vuotta sitten diagnosoivat tulehtuneen paksunsuolen, mutta myöhemmin ärtyvän paksunsuolen.

Mulla tulee välillä inhottava vääntö/kipu mahaan ja hengittäminen on vaikeaa. Täytyy venytellä ja etsiä asentoa ettei mahaan niin kovasti sattuisi. Lisäksi tulee kova kipu toiselle puolelle kaulaa ja rintakehää ja hengittäminen sattuu niihin.

Ripuloinnin jälkeen olo on kuin hakatulla ja kuumekin saattaa nousta.

Kiitos vastauksesta :) Elikkä tuo hengenahdistus tosiaan voi tulla siitä, että mulla on jonniinnäköinen suolitulehdus. Tai siis tuntuu, että se tulehdus on suusta peräreikään. Saitko jotain lääkitystä tuohon suoleen?

En saanut kyllä koskaan suoraa vastausta lekurilta liittyykö hengenahdistus suoleen, mutta ei sitä kukaan kieltänytkään.
Sain sairaslomaa ja lähinnä hoidettiin stressiä ja turvattiin unta. Eli ei erillistä lääkehoitoa. Rytmihäiriöihin syön kyllä edelleen lääkkeitä.
Yhdistätkö itse vatsavaivasi stressiin?

Kyllä se suolikin stressaamiseen reakoi. Kannattaa puhua siitä stressailusta lekurille, mutta hyvä olis kuitenkin muutkin mahdollisuudet ensin pois sulkea. Stemppiä sinulle.

Mulla on myös aina maha temppuilut, mutta nyt se on ollut vuoden tosi huonona. Eikä vähiten tulehduskipulääkkeiden takia, joita söin yliannostuksella pitkään koko kehon kipuun. Ja vuosia sitten mulle väläyteltiin ärtynyttä suolta oireiden perusteella. Mutta nyt tosiaan tuntuis olevan suusta peräsuoleen "kipeä".

Yhteistyössä