V
vierailija
Vieras
En ole kovin myötätuntoinen, vaikka meitä yritetään saada ymmärtämään turvapaikanhakijoiden ongelmia. Luulivat, että sormia napsauttamalla saa Suomesta paikan ja nyt odottelu sitten harmittaa. Ei osallistuta mihinkään, kun kaikki tulee kuitenkin valmiina. Jos olisi velvoite tehdä edes jotain leipänsä eteen, niin turhautuminenkin loppuisi. Omassa maassa ei sittenkään läheskään kaikilla ole ollut sietämättömät olot, kun turhautuminen Suomeen on saanut monet palaamaan (ONNEKSI)
ILTALEHTI
Turvapaikanhakijoille odottavan aika on pitkä - passivoitumista, turhautumista ja jännitystä
Ennätysmäärä turvapaikanhakijoita on palannut vapaaehtoisen paluun järjestelmän kautta kotimaahansa.
Julkisuudessa on kerrottu, että monet ovat turhautuneita pitkiin odotusaikoihin ja pettyneitä Suomeen.
Iltalehden haastattelemista vastaanottokeskuksista kerrotaan, että tällä hetkellä turvapaikanhakijat ovat rauhoittuneet. Monet heistä ovat myös passivoituneet odottamiseen. Eri puolella Suomea Maahanmuuttoviraston puhutteluun pääsemistä voi joutua odottamaan eripituisia aikoja.....
...Ei jakseta samalla tavalla osallistua toimintaan, vaikka sosiaaliohjaajat pyrkivät aktivoimaan hakijoita. Passivoituminen on sellaista, että turvapaikanhakijat eivät jaksa osallistua yhteiseen tekemiseen, harrasteeseen tai työtoimintaan samalla tavalla kuin aiemmin.
http://www.iltalehti.fi/pakolaiskriisi/2016042021445931_cm.shtml
ILTALEHTI
Turvapaikanhakijoille odottavan aika on pitkä - passivoitumista, turhautumista ja jännitystä
Ennätysmäärä turvapaikanhakijoita on palannut vapaaehtoisen paluun järjestelmän kautta kotimaahansa.
Julkisuudessa on kerrottu, että monet ovat turhautuneita pitkiin odotusaikoihin ja pettyneitä Suomeen.
Iltalehden haastattelemista vastaanottokeskuksista kerrotaan, että tällä hetkellä turvapaikanhakijat ovat rauhoittuneet. Monet heistä ovat myös passivoituneet odottamiseen. Eri puolella Suomea Maahanmuuttoviraston puhutteluun pääsemistä voi joutua odottamaan eripituisia aikoja.....
...Ei jakseta samalla tavalla osallistua toimintaan, vaikka sosiaaliohjaajat pyrkivät aktivoimaan hakijoita. Passivoituminen on sellaista, että turvapaikanhakijat eivät jaksa osallistua yhteiseen tekemiseen, harrasteeseen tai työtoimintaan samalla tavalla kuin aiemmin.
http://www.iltalehti.fi/pakolaiskriisi/2016042021445931_cm.shtml