Henkinen kärsimys...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja löllykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kaunis teille kaikille jotka halusivat antaa minulle oman apunsa ja näkemyksensä tästä asiasta. Ihana huomata että vielä löytyy ihmisiä joilta saa kaipaamaansa apua ja lohtua. :hug: teille kaikille. :)

aina autetaan tai ainaski yritetään... mitään ajatuksiahan ei voi kukaan sun päähän laittaa, näkemykset on jokaisen omia ja itse teet ratkaisusi. Mutta toivon, että sinä olet ja lapsesi ovat onnellisia, teit sitten niin tai näin!

Alkuperäinen kirjoittaja löllykkä:
Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Kai pidät tärkeämpänä välejäsi isääsi kuin sairaaseen mieheesi?Et kai voi loppuelämääsi olla olematta tekemisissä isäsi kanssa sen takia, että elät tuollaisen nuijan kanssa?!Lupaathan tehdä kaikkesi sinun ja lastesi elämän parantamiseksi ja eroat ensi töiksesi tuosta luuserista ja alat kokoamaan itseäsi ja elämäänne lasten kanssa uudelleen kasaan!!! :hug:

En tiedä kuinka monella suhteet omaan isään on yhtä lämpimät kuin minulla. Olen aina ollut isän tytär. Isä on mulle kaikki kaikessa ja mun toiset sisarukset ovat sanoneetkin että heitä harmittaa se ettei heillä ole isään samanlaista yhteyttä kuin minulla. Ja tosiaan aion erota ukosta. Mutta ongelmana se että en kuulemma saa lapsia jos muutetaan erilleen. Aikoo viedä multa molemmat, esikoisenki vaikkei poika ole hänen. Siksi vie molemmat kun olen sairas ja huono äiti. Ja en edes välitä lapsista kuulemma...!!!

No tuo on vain yksi henkisen väkivallan muoto tuokin.Näkee, että uhkailu tehoaa ja sitä käyttää.Missään nimesää hän ei voi saada itselleen lasta, joka ei ole hänen biologinen lapsensa.Täytyisi olla myös aika kovat faktat ja näyttöä "huonosta äitiydestä", että mies voisi saada yhteistä lastannekaan.Kyllä ne lapset yleensä äidillensä jäävät ellei olisi olemassa jo varmaa näyttöä, että lapset joutuisivat heitteille tms. Isäsihän pystyy jo todistamaan, kuinka "vastuullinen" isä mies olisi lapsilleen.Ei sinulla ole mitään pelkoa lapsiesi menettämisestä,toivottavasti pääsette jatkamaan rauhallista mukavaa elämää lastesi kanssa mahdollisimman pian!

Miehesi käyttää henkistä väkivaltaa sinua kohtaan. Se ei ole sinun syysi. Kukaan meistä ei itse valitse esim. masennusta itselleen. Olet päässyt raskaan asian (masennuksen) yli, mutta jos miehesi käytös jatkuu, sinulla täytyy olla erittäin vahva psyyke, ettet masennu hänen sanoistaan ajan myötä uudelleen.

Miten suhtaudut miehesi loukkauksiin, suututko/ itketkö vai miten? Olisi parasta, jos pystyisit miehelle asiallisesti sanomaan seuraavalla kerralla, ettet ole hullu tai kusipää, että ajatteleeko hän oikeasti noin? Kysy, miksi hän noita sanoja sanoo? Ymmärtääkö hän, että ne loukkaavat sinua? tee selväksi, että ne loukkaavat ja et aio kuunnella tuollaista, koska tuo ei ole normaalia. Ilmeisesti miehelläsi on itsellään paha olla, jonkinlaisia ongelmia. Ehkä hän purkaa pahaa oloaan noin ja saattaa saada siitä jonkinlaista tyydytystä. Se, että hän kuitenkin haluaa sinua, kuvastaa sitä, ettei hän ajattele oikeasti sinusta sanomallaan tavalla (esim. lumppu).

Loukkaavia sanojahan nuo ovat ja pidemmän päälle vievät itsetunnon, keneltä tahansa. Muista, että olet arvokas ihminen. Muista itse arvostaa ja kunnioittaa itseäsi. Älä lähde samoille linjoille miehesi kanssa :hug: .

Olisi hyvä, jos saisit miehesi kanssa puhuttua tästä ongelmasta. Kysy, onko hänellä paha olla?

Miehesi tulisi tuskin saamaan yksinhuoltajuutta, ehkä yhteiseen lapseenne saisitte yhteishuoltajuuden.

mitä, jos ottaisit jonkinlaisen tavoitteen(esim. puoli vuotta) ja seuraisit tilannetta, jos miehesi henkinen väkivalta jatkuu, alkaisit miettiä muita ratkaisukeinoja.

Sano miehellesi, että hänen sanansa ja uhkailunsa ovat henkistä väkivaltaa. Jospa hän sitten huomaisi sen itsekin.

Onkohan tuo käytös miehesi perheestä opittu käytösmalli?

Oletteko puhuneet masennuksestasi miehesi kanssa? Masentunut ei ole mikään hullu mielipuoli. On ihana asia, että olet päässyt masennuksen yli, osannut silloin hakea apua sairauteesi. "Hullu mielipuoli" ei tunnista sairauttaan, eikä koe olevansa avun tarpeessa, masentunut tajuaa. Masentua voi kuka tahansa, jos aivojen välittäjäaineen, serotoniinin tuotanto vähenee.

Jos pystyt, puhu tuosta henkisestä väkivallasta, vaikka isäsi tai jonkun ystäväsi kanssa. Älä ainakaan jätä niitä kuulemiasi pahoja sanoja sisällesi elämään.

Miehesi olisi avun tarpeessa. Hänellä on elämässään ongelmia, ei hänellä olisi muuten tarve noin käyttäytyä.

Sinuna tälle isommalle lapselle kertoisin, ettei ole oikein, että kukaan toista nimittelee noin kuin miehesi sinua ja ettei ole lapsesi syy, että miehesi toimii noin. Jaksamista sinulle ja lapsillesi, myös miehellesi, vaikka hyvin väärin toimiikin sinua kohtaan. :hug:

Varmasti käyttää myös fyysistä väkivaltaa, jos on henkinen väkivalta tuota tasoa?
Hyi hitto, en kuuntelisi hetkeäkään. ja lähtisin. lähdet heti kun tuntuu että jaksat tapella lapsistasi. ehkä tuo pas.ka ei edes loppupeleissä halua lapsia itselleen taakaksi, uhkailee vain.

Yhteistyössä