Henkinen tasapaino

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt mies
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt mies

Vieras
Olen niin todella väsynyt puolisoni heikkoon henkiseen tasapainoon. Aina, jatkuvasti jotain psykodraamaa käynnissä, tai pahaa mieltä tai muuta vastaavaa. Hyvin harvoin on niin sanottu normaali, vielä harvemmin tyytyväinen tai onnellinen.

Taas kerran tällaisessa suhteessa... Eihän minulla kovin montaa aidosti pitkää suhdetta ole ollut, mutta jokaisessa pitkässä suhteessa kumppanini on joko käynyt jonkin sortin terapiassa tai napsinut mielialalääkkeitä (tai molempia). Ennen kuin syytätte minua, totean vain, että kaikki nuo seikat ovat joko alkaneet ennen minun tuloa elämäänsä, tai terapiassa käytävät asiat koskevat elämää ennen minua.

Pitäiskö minun taas kerran jaksaa kantaa tämä?

Ehkä sinä tiedostamattasi etsit naisia, jotka hakevat tukea.

Mitä sinun pitää kestää? Päätä itse. Jos suhde syö sinua enemmän kuin antaa iloa, niin anna olla. Elä itseksesi.

Ehkä sinä tiedostamattasi etsit naisia, jotka hakevat tukea.

Mitä sinun pitää kestää? Päätä itse. Jos suhde syö sinua enemmän kuin antaa iloa, niin anna olla. Elä itseksesi.

Ihminen hakee toisista ihmisistä tuttuutta, miehet samankaltaisia naisia joko ulkonäöllisesti tai luonteen/tietyn maneerin perusteeella. On aika tosiaan vaihtaa tyyppiä, jos kaikki ovat hulluja. Kohta siinä on itsekin samassa jamassa.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt mies;10840627:
Olen niin todella väsynyt puolisoni heikkoon henkiseen tasapainoon. Aina, jatkuvasti jotain psykodraamaa käynnissä, tai pahaa mieltä tai muuta vastaavaa. Hyvin harvoin on niin sanottu normaali, vielä harvemmin tyytyväinen tai onnellinen.

Taas kerran tällaisessa suhteessa... Eihän minulla kovin montaa aidosti pitkää suhdetta ole ollut, mutta jokaisessa pitkässä suhteessa kumppanini on joko käynyt jonkin sortin terapiassa tai napsinut mielialalääkkeitä (tai molempia). Ennen kuin syytätte minua, totean vain, että kaikki nuo seikat ovat joko alkaneet ennen minun tuloa elämäänsä, tai terapiassa käytävät asiat koskevat elämää ennen minua.

HEITä PELLOLLE , mitä tuollaisella potilaalla tekee?

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt mies;10840627:

Ei tarvitse jaksaa, etkä varmasti pitempään jaksakaan. Ei kenenkään kannata uhrata elämäänsä ja kärsiä jatkuvasta mielipahasta. Se on niin turhaa.

Onkohan niin, että täysin terveitä ihmisiä nykyään harvassa. Jo nuorena aletaan oirehtia.
Psyykkisiä ongelmia, jopa sairautta tai ainakin huolia on hyvin monella. Iän karttuessa voi jokin huoli helpottaa, mutta tilalle tulee uusia. Rasittuneiden, uupuneiden ja tyytymättömien seurassa alkaa itsekin väsyä ja ongelmat kasautuvat. Vaikkei ole kyse tarttuvasta taudista, niin läheisten vaikeudet aiheuttavat helposti huolta, murhetta ja alakuloa. Niin varmaan aloittajankin elämässä. Aletaan vain rypeä murheen murtamina ja keskustelun aiheet ja ajatus pyörii siinä tutussa ja turvallisessa ongelmassa.

Se, miksi tutustuu ongelmallisiin tapauksiin, on sitten kysymys sinänsä. Ihan samaa on tullut mietittyä. Voisiko olla kyse omasta arviointivirheestä. Ensivaikutelman antaa pettää pahasti.

On tullut pohdittua sellaistakin, että haluavatko ongelmalliset henkilöt olla liiankin normaalin oloisia, mukautuvia, positiivisia, miellyttäviä jne., mutta omassa turvallisessa ympäristössään ja lähisuhteissaan he sitten paukkuvat. Pitempi tutustuminen yleensä kyllä näyttää ihmisen luonteen. Valitettavasti aika moni iloinen, ystävällinen ja alkuun auttavainen paljastuukin itsekkääksi, toisia arvostelevaksi ja hyväksi käyttäväksi, jopa toisten vaikeuksista nautiskelevaksi "tarinaniskijäksi".

On surullista huomata, että aitoa myötätuntoa, hyvyyttä ja elämäniloa on niin vähän. Ja sekin voi masentaa. Terapiassa voi toki käydä niin moninaisista syistä.