Henkinen yliherkkyys, ahdistuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja murheellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

murheellinen

Vieras
Ahdistun tosi helposti ikävistä asioista jotka ei kuitenkaan kosketa mitenkään mun ja mun läheisten elämään ja mihin en voi vaikuttaa mitenkään itse. En tajua miksi mun pitää murehtia kaikkia tappamisia ja sairaita juttuja. En halua muuttua välinpitämättömäksi, en vain jaksa ottaa kaikkea itseeni. En myöskään luota ihmisiin, netissä näkee miten kaunaisia ja ilkeitä monet oikeasti ovat, tai siltä ainakin tuntuu. En ole ihan ihan mahdoton herkkis, jotkut asiat pystyn ohittamaan olakohautuksella, toiset jää vaivaamaan. Tätä on kestäny jo vuosia. Miten tästä ahdistuksesta pääsee eroon?

Mä totuttelin kahteen ajatukseen:

Murehdi vaan sitä mihin voit vaikuttaa (ja yritä hyväksyä ne mihin et voi vaikuttaa)

Edes MINÄ en ole niin hyvä että voisin aikaansaada kaiken pahan eli se ei ole minun syyni -> ei tarvitse murehtia.

:hug:

Kiitos vastauksista, harkitsen terapiaa vaikka se vähän pelottaakin. Vieras, pidän noista kahdesta ajatuksesta ja olen yrittänyt sanoa samaa itselleni, ei poista ongelmaa mutta helpottaa edes vähän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä totuttelin kahteen ajatukseen:

Murehdi vaan sitä mihin voit vaikuttaa (ja yritä hyväksyä ne mihin et voi vaikuttaa)

Edes MINÄ en ole niin hyvä että voisin aikaansaada kaiken pahan eli se ei ole minun syyni -> ei tarvitse murehtia.

:hug:

Mulla ei ainakaan noista kahdesta ajatuksesta ei ollut kuin hetkellistä apua.