Heräilevätkö teidän 2-3-vuotiaat yöllä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiukkanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiukkanen

Vieras
Meidän poika (2 v 8 kk) on ollut aiemmin ns. hyvä nukkuja, mutta nyt on yhtäkkiä alkanut heräillä öisin 1-4 kertaa (tosi harvassa ovat ne yöt, jolloin nukkuu heräilemättä ) .

Poika tulee siis yöllä aina meidän huoneeseen ja sitten pitää viedä poika takaisin sänkyyn ja peitellä (joskus nukahtaa heti ja joskus voi valvoa tunninkin sängyssään). En tiedä, mihin aina herää...mutta vaikuttaa siltä, ettei ole peloissaan tms. (ei esim. näe painajaisia lähellekään joka herätyskerralla).

Mistäköhän johtuu? Onko vaan tullut tavaksi tuo vanhempien huoneeseen tuleminen? Ja heräilevätkö teidän muiden 2-3-vuotiaat koskaan öisin?

2v5kk heräilee yleensä muutaman kerran yössä edelleen. Vauvasta asti tuo heräily jatkunut. Ehkä kerran pari kuussa on sellasia öitä että nukkuu heräämättä.

ja nousee ylös joka aamu viideltä :(

Joo, kyllä meidän samanikäinen kuin teillä havahtuu öisin. Lapsi tosin nukkuu vieressäni,joten hänen ei tarvitse ravata huoneesta toiseen eikä myös munkaan. Hän jatkaa uniaan, kun ensin on tarkastanut, että olen vieressä. :) Helppoa. Hän siis tarkastaa hiljaa herättämättä ketään, vain katsomalla. En kaikkiin lapsen heräämisiin edes itse herää. Hän itse säätelee välietäisyyttä muhun. Välillä menee ihan toiseen laitaan ja välillä herään, kun hänen pää on mun tyynyllä.

Ehkä teille auttais, että siirtäisitte lapsen sängyn teidän makkariin toistaseks, kunnes tilanne rauhoittuu. Ei tarttis teidänkään nousta öisin ylös. Se uuvuttaa pidemmän päälle. Kaikki varmasti nukkuis sit paremmin.

Mä veikkaan, että lapsenne ei ole vielä tarpeeksi kypsä öisin herättyään nukahtamaan yksin. Siksi hän tulee teidän huoneeseen. Mun mielestä täysin normaalia käytöstä.

Juu meil on kans pari vuotias alkanu heräileen yöllä vaikka aina on ollu tosi hyvä nukkuja ja varsinki omassa huoneesas nukkunu aina paremmin. On alkanu öisin tulemaan meijän väliin nukkumaan.

Ja mä oon antanu muuten jäädä meijän viereen kun ollaa kaikki alettu nukkumaan 9-10 asti aamulla :D Omassa huoneessaan heräs aina seiskan aikaan viimeistään. Kai tää menee joskus ohi ;)

Meillä myös poika 2v10kk heräilee aina joskus, ennen nukkuin yönsä ihan putkeen. Välillä nukkuu monta yötä heräämättä mutta sitten saattaa herätä muutamana yönä johonkin uneen yleensä.

Kuuluu varmasti ikään ja kehitykseen.

Kiitos vastauksista! Muuten ehkä siirrettäisiinkin pojan sänky meidän huoneeseen (tai poika saisi tulla viereen), mutta huoneeseen ei mahdu sänkyä ja viereenkään ei voida oikein ottaa, kun vauva nukkuu siellä aina aamuyöstä. En usko, että heräily pojalla johtuisi ainakaan tuosta vauvasta (5 kk), koska ei ole ollut siitä yhtään mustasukkainen tms...pussailee ja halailee vauvaa vaan aina ja yrittää leikittää.

Meillä kohta kolma vuotias poikamme heräilee yön aikana sen miljoona kertaa vaeltelemaan oman sänkynsä ja meidän vanhempien makkarin väliä...Ja aloitti sen tossa hiukan ennen kahta ikävuottaan eli "sujuvasti" on vuosi mennyt :headwall:...sitä ennen nukkui kuin tukki... Nyt nukkuu samassa huoneessa yhdessä isoveljensä - 5v. - kanssa, kun meidän makkarissa koisaa 7kk ikäinen tyttömme... Välillä unet sujuvat pojalla, sitten taas ei - nyt on taas sellainen tervanjuontivaihe menossa....Kait joskus rauhoittuu sänkyynsä koko yöksi, oletan että ikään liittyvä juttu on, taas...:) Tsemppiä teille :hug:!

Yhteistyössä