Miten teidän 3-vuotiaat suhtautuvat ÖTÖKÖIHIN?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiitii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiitii

Vieras
Pelkääkö teidän 3-vuotiaat ötököitä (mehiläisiä tms.)?

Meidän 3-vuotias poika pelkää ötököitä ja ulkoilu on näin kesäisin välillä aika hankalaa, kun poika vauhkoaa, jos ötökät tulevat lähelle:/ Onko meillä ainut ötököiden pelkääjä?

Meillä kans pelkää, 2,5 vuotias huus ku syötävää tänään ku näki terassilla palopukin, aikansa mesottuaa uskalti tutkailla lähempää, hupsun näköstä ku toisaalta reppana pelkäs mut toisaalta kiinnosti niin paljon et oli lähelle mentävä kattomaan. Eiköhän se tästä kesän aika tilanne rauhotu, niitä ku kuitenkin noita öttiäisiä on kaikkialle

Alkuperäinen kirjoittaja Tiitii:
Pelkääkö teidän 3-vuotiaat ötököitä (mehiläisiä tms.)?

Meidän 3-vuotias poika pelkää ötököitä ja ulkoilu on näin kesäisin välillä aika hankalaa, kun poika vauhkoaa, jos ötökät tulevat lähelle:/ Onko meillä ainut ötököiden pelkääjä?

Meillä on kans pelänneet tuossa iässä, mutt hyvin pian pelko mennyt ohi ja ovat esim. ruenneet kerään ötököitä.

Mukava (jos nyt näin voi sanoa) kuulla, että meidän poikanen ei ole ainoa, joka ötököitä pelkää. Itsellä meinaa vaan välillä mennä hermot (vaikkei saisikaan), kun poika vauhkoilee jos ötököitä on näköpiirissä ja etenkin silloin, jos sattuvat tulemaan vähänkään lähelle. Yksin hänen on hankala mennä leikkimään kauemmas minusta, kun pelkää sitten ötököiden hyökkäystä:/ Mikäköhän tähän pelkoon auttaisi?

Meillä lapsukainen täyttää syksyllä 3 ja vielä ainakaan ei ole ötökkäkammoa. Mielellään katselee ja ehkä koskeekin kaikenmoisiin ötiäisiin. Tänään viimeksi oli kimalainen sormenpäässä =)

Meillä toi ötökkäkammo menee jännästi; pelkää ihan älyttömästi muurahaisia ja hämähäkkejä, mutta juoksisi mielellään ampiaisia kiinni |O Kastematoja vain inhoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä lapsukainen täyttää syksyllä 3 ja vielä ainakaan ei ole ötökkäkammoa. Mielellään katselee ja ehkä koskeekin kaikenmoisiin ötiäisiin. Tänään viimeksi oli kimalainen sormenpäässä =)

Oi, hänpäs on rohkea:) Täytyy myöntää, että itsekin pelkään tiettyjä ötököitä (kuten hämähäkkejä, kimalaisia...), enkä uskaltaisi sormenpäähän esimerkiksi juuri kimalaista ottaa...huih! Pojan seurassa yritän viimeiseen saakka välttää ötökkävauhkoilua (vaikka mieli tekisi kimalaisen seurassa kirkua ja juosta karkuun hippulat vinkuen)!

Meillä poika 2v3kk ja hämähäkkejä pelkää ihan tosissaan ja tainnut multa saada tuon kammon :ashamed: Ite pelkään niitä ihan tajuttomasti ja kaikkia muita lentäviä isoja öppiäisiä ulkona mutta pakko koittaa olla normaalisti jos poikakin on mukana :D Aristelee kyllä vieläkin vähän jos joku ötökkä menee lähellä tai kuuluu surinaa mut oon koittanu sanoo pojalle ettei ne tee mitään et antaa ne vaan lentelee niin nyt useimmiten heilauttaa aina kättä ja huutaa HYT (nyt) et mene pois, ei saa. Ite komennan aina meiän pupua sanomalla "nyt nemo" jos kaltereitä järsii ni liekkö siitä oppinu :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Meillä poika 2v3kk ja hämähäkkejä pelkää ihan tosissaan ja tainnut multa saada tuon kammon :ashamed: Ite pelkään niitä ihan tajuttomasti ja kaikkia muita lentäviä isoja öppiäisiä ulkona mutta pakko koittaa olla normaalisti jos poikakin on mukana :D Aristelee kyllä vieläkin vähän jos joku ötökkä menee lähellä tai kuuluu surinaa mut oon koittanu sanoo pojalle ettei ne tee mitään et antaa ne vaan lentelee niin nyt useimmiten heilauttaa aina kättä ja huutaa HYT (nyt) et mene pois, ei saa. Ite komennan aina meiän pupua sanomalla "nyt nemo" jos kaltereitä järsii ni liekkö siitä oppinu :whistle:

Mä kanssa oon miettinyt, että varmaan on jossain vaiheessa multa tuon kammon saanut...vaikka kuinka oon yrittänyt hillitä itseäni ötököiden seurassa. Ihana ötökkäkomentaja teillä:D

Yhteistyössä