herättääkö kukaan reilu 1v ikäsiä päiväunilta kesken unien

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yy

Vieras
sen takia että yöunille meno venyis muuten tosi myöhään?

meidän tyttö 1v4kk nukkuu 2-3h päikkärit ja herää viimestään 15.30. Eilen rupesin laittaa tyttöä nukkumaan puol 8 maissa niinku yleensäkii, ja meni tunti ennenku nukahti.

päätin siis että alan laittamaan myöhemmin nukkumaan, MUTTA kaipaisin kyllä omaa aikaa tytön mentyä nukkumaan. ja nyt jos laitan myöhemmin nukkumaan niin joudan samantien itekii :)

raaskisko tehä niin et herättäs päikkäreiltä jos meinaa nukkua esim yli 2h?

voi kyllä olla että en raaski, mutta kyselen silti et kui moni tekee niin..

ja saako vielä kysyä monelta teidän reilu 1v:t herää päikyiltä ja monelta alkaa yöunet ja nukahtaako samantien.

tack så mycket

Meillä nukutaan päikkärit klo 12.30-15.30. Ja jos menee lähemmäs klo 16 eikä ole herännyt, niin käyn herättämässä. Mun mielestä voi herättää, kunhan takana on jo kunnolliset unet. Pikku-unilta en herättäis. Yöunet alkaa tolla klo 21 ja nukahtaa niille aikas heti. Niin, kyseessä 1 v 2 kk ikäinen!

Minä myös herätän jos menee liika myöhäseksi. Meillä tosin likka nukkuu vielä n. 9.45-10 ja 13-15. Illalla nukkumaan klo 20. Aamupäivällä annan nukkua vaan vartin, ilman sitä ei jaksa lounaaseen, mutta jos nukkuu enemmän niin ei meinaa sitten nukkua enää ip:llä ollenkaan =)

meillä pojalla ikää jo 1,5v, mut vastaan silti, kun näin on menty jo pitkään. Nukkuu 20.30-7.30. Päikkäreille menee klo 12. Nukkuu vaihtelevasti 1,5-2,5h, mut herätän jos nukkuu vielä klo 14.30. Nukahtaa sekä yö-, että päiväunille hyvin. Yöunille vien sänkyyn, höpöttää hetken ja nukkuu aamuun. Entäs jos laitat yöunille vaikka puoli tuntia myöhemmin?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miten te raaskitte herättää??:) tuntuuko yhtään pahalle? :)

Ei tunnu pahalta, kun on ehtinyt nukkua jo niin kauan. Mieti sun tapauksessa, tuntuuko noi päikkärit sopivilta vai tarviisko lapsi itse vielä enempi unta. Jos on kärttynen herättyään, niin sitten tarvii! (Ihanko totta?! :) )

Tyttö pian 1v3kk ja nukkuu päikkärit 45min-2h.
Herää aamuisin kasin aikoihin, välillä aiemmin, välillä myöhemmin ja menee nukkumaan klo 20-21. Nyt ihan viime päivinä alkanut venähtämään nämä päikkäreille nukahtamiset ja tuolla nytkin pyörii sängyssä. Jos ei neljään mennessä herää niin herätän kyllä, yleensä ei tätä ongelmaa vaan juuri toisinpäin eli herää päikyiltä liian aikaisin itkien eikä enää nukahda vaikka mitä tekis.

Ei kyllä kannata alkaa myöhentämään nukkumaan menoa illalla vaan mielummin aikaistamaan päikkäreitä ja sitten tosiaan herättelee ajoissa jos meinaa uni maistua liian pitkään.

Meil on vuosikas.. Nukkuu 1 päikkärit 11.30-14.00 Yleens herää jo vähän ennen kahta, toisinaan nukkuu hiukan pidempään. Yleensä kyllä annan nukkua niin kauan kun nukuttaa, mutta jos menee päälle 3 tunnin kesto nii silloin herättelen. Illalla menee sitte 19.30-20.00 nukkumaan, herää aamusta joskus 7-8 aikaan.

Vielä lisäys että meillä ainakin tyttö on yleensä ihan hyvän tuulinen vaikka herättelisinkin! Ei siis tunnu yhtään pahalta :)

aina kun herätän niin otan joko sänkyyn tai sohvalle viereen köllimään hetkeks jossa saa rauhassa heräillä :)

Ei ole tarvinnut herättää,nukkuu max.2,5h (n.klo 12 nukkumaan) ja menee (yleensä) klo 20 nätisti nukkumaan.Tosi harvoin nukkuu pidempään,kellon lähestyessä kolmea,avaan verhot ja kolistelen nii herää kyllä sitten.

Mun on pakko herättä perhekerho päivisin tuo 10 kuinenkin. Laittaa nukkumaan normaalia myöhemmin silloin ensimmäisille unille. Menee koko päivän rytmi sekaisin jos annan nukkua. Kaks kertaa annoin ja koko päivä yhtä kitinää ja yöunet viivästy.

Riippuu miten herättää. Jos sä käyt tökkäsee yhtäkkiä, niin varmasti tulee itku. :D Mä teen niin et avaan sen huoneen oven ja alan pitää hiukan kovempaa ääntä, niin tavallaan herää itse.

Mä herättelen vauvankin (4 kk) iltaunilta, ettei yöunille meneminen menisi liian myöhäiseksi (herätän siis klo 17-18 riippuen siitä, miten on nukkunut päivemmällä ) .

Yhteistyössä