Tutustuin herbalife tuotteisiin sattumalta, JM olivat suorittamassa kehonkoostumusmittausta uimahallissani jossa käyn. Olen koko ikäni kärsinyt ylipainosta ja onpi alkanut jo kolesterolit ja verenpaineetkin paukkua vaikka ikää onkin vasta 24! Kehonkoostumusmittaus antoi huolettavat lukemat, ja tästä huolestuneena päätin antaa tuotteille mahdollisuuden.
Sain meidät HB:en tutustuttaneilta jälleenmyyjiltä tosi hyvät neuvot ja ohjeet terveelliseen painon pudotukseen ja oikeanlaisen ruokavalioon. Olenkin nyt pitänyt näistä neuvoista kiini uskollisesti ja kuinka ollakkaan, olen käyttänyt F1-Pirtelöitä+lisäproteiinia, sekä vitamiini-, sekä kuitutabletteja annostuksen mukaan nyt 7 viikkoa ja paino on pudonnut 113,7 kilosta 104,4 kiloon sehän tekee 9,3 kiloa. Olen noudattanut herbalifen suosittelemaa ohjelmaa, eli korvaan Aamupalani ja joko Lounaan tai Päivällisen kevytmaitoon sekoitetulla pirtelöllä, syön 3 vitamiini- ja 6 yrttipuristetta päivässä. Puristeet sijoitan aamu-, lounas- ja päivällisaikaan. Juon 3-4 litraa vettä päivässä, jakaen määrän päivän mittaan max 0,5L kerralla. Harrastan kevyttä liikuntaa(kävely 30 min) vähintään 3 kertaa viikossa. Lisäksi pyrin käymään kuntosalilla ja uimassa kerran viikossa(1 tunti). Salilla käydessäni tai muuten rankemmin liikkuessani syön lisäksi yhden extrapirtelön. Joskus myös iltapalana saatan ottaa veteen sekoitetun pirtelön, tosin ilman lisäproteiinia. Olen jättänyt punaisen lihan pois ruokavalinnoistani ja syön siis pelkästään kanaa ja kalaa. turhat tärkkelysmössöt kuten perunat ja valkoisen riisin ja pastan olen jättänyt pois ja korvannyt riisit ja pastat täysjyvätuotteilla. Syön päivällisellä tosi muhkean ja terveellisen aterian 200g lihaa, ison kasan kasviksia tai salaattia ja riippuen tilanteesta lisänä täysjyväriisiä tai pastaa. Leivän syönnin olen rajannut 2 palaan päivässä ja vain täysjyvätuotteita, koska suomalaiset yleensäkin syövät liikaa leipää ja sekin saattaa olla ylipainon syynä vaikka sitä ei uskoisi. Tuotteita, jotka sisältävät kemiallisesti ja keinotekoisesti valmistettuja lisäaineita tulisi välttää. Levitteet kannattaa vaihtaa vähäsuolaiseen voihin, kevytlevitteiden sijasta ja hankkia tarvittavat hyvät rasvat rypsiöljyn tai oliiviöljyn muodossa tai herbalifeline omega3 tuotteen avulla. tarvittava päiväinen öljyn määrä on noin 1-2 ruokalusikallista, joka täyttyy hyvin paistamisen tai salaatin seassa käytettynä.
Vanhan runsashiilihydraattisen ja rasvaisen ruokavalioni takia olin usein hyvin väsynyt ja nälkä vaivasi, koska en saannut tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita, jota ihminen tarvii jotta elimistö voi hyvin. Lisäksi vatsani toiminta on ollut tosella huonoa, löysällä ja sekaisin melkein jatkuvasti. Kun aloitin käyttää tuotteita, alku oli villiä koska elimistö ei ollut tottunut käsittelemään kaikkea sitä mitä nyt tupaan tulee. Kokemukseen sisältyi myös 1 kovan mahan päivä, mutta elimistön totuttua 1-2 viikon kuluessa vatsani on toiminut ihanteellisesti. Oloni on virkeä ja reipas, koneeseen on tullut virtaa aivan uudella tavalla.
Näistä maksajutuista ei oikein voi sanoa mitään, muuta kuin totuuten. Jos tuotetta käytetään 70 eri maassa ja niitä on myyty 30 vuotta ja tyytyväisi käyttäjiä on lukuisasti, ja puristeiden suositeltavaa annoskoko ei ylitetä, niin kyllä ne maksa-arvot pilaantuvat ihan jostain muusta syystä kuin Herbalife tuotteiden ansiosta. Monet luulevat, että pelkästään tuotteita käyttämällä ja muuten omat elämäntapansa ennallaan pitämällä saadaan tuloksia, mutta pitää pitää mielessä, että tuotteet on tehty terveellisen ruokavalion tueksi varmistamaan, että ihminen saa kaikki tarvitsemansa ravintoaineet.
Useat ihmiset myös valittavat tuotteiden kalliutta, mutta jos sinä ravinnon avulla meinaat saada kaikki tarvittavat ravinteet niin kylläpäs sitä hintaa alkaa tulla sille ruuallekin. Yritäpä itse valmistaa tai ostaa ateria, joka sisältää kaiken tarpeellisen 2-3 Euron hinnalla, ei onnistu nimittäin. En minä ainakaan tiedä ketään kuka söisi 7 nyrkillistä hedelmiä ja kasviksia päivässä ja söisi niin paljon runsasproteiinista ravintoa, ettei lihakset ala sulaa laihdutuksen yhteydessä. Liha- ja maitotuotteista saatavasta proteiinista imeytyy maksimissaan 50% kun taas herban pirtelöistä imeytyy tutkitusti 99% ja imeytyminen alkaa jo 10 minuutissa, eli ei ihme kun nälkä pysyy kauan poissa ja olo on virkeä.
Jälleenmyyjien puheista ja heidän tavastaan mainostaa tuotteita voi kyllä olla montaa mieltä. Tietenkin jotkut eivät ise edes usko tuotteisiin vaan tavoittelevat vain voittoa. Sksi kannattaakin etsiä käsiinsä osaavia jälleenmyyjiä, joilla on taustana omakohtaiset kokemukset tuotteiden käytöstä ja niiden toimivuudesta eikä jäädä kuuntelemaan sitä osta osta tää on mahtavaa jänkkäämistä. Itsekin olen puolisoni kanssa alkaneet jälleenmyyjiksi, lähinnä sen takia että saamme omat tuotteemme halvemmalla, mutta kuinka ollakaan tutut ihmiset alkavat ihmetellä mitä minullekin on yhtä-äkkiä tapahtunut kun paino tippuu ja elämänvirtaa on tullu lisää ja hekin alkavat kiinnostua.
Suosittelen kyllä tuotteita kaikille asiaan perehtyneen ja asiansa osaavan jälleenmyyjän avustuksella!