hereillä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sinna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sinna

Vieras
Heippa,

paljonko teidän vastasyntyneet ovat valvoneet vuorokaudessa (alle kuukauden ikäiset)? Meidän pariviikkoinen on hereillä varmaan kymmenkunta tuntia päivässä ja ihmettelin että eikö vastasyntyneet yleensä vain nuku ja syö ja tietysti itke....

Meidänkin tyttö oli jo vastasyntyneestä asti paljon hereillä (ehkä just noin 10 tuntia päivässä), kuulemma se on ihan normaalia, jotkut vaan tarvii vähemmän unta. Päänvaivaa voi tulla siitä, että vauva ei vielä osaa tehdä mitään, leikkiä tms, vaikka on tuntikausia hereillä. Vastasyntyneellekin voi (ja pitääkin) silti jutella, laulaa tai vaikka lukea ja näyttää kuvia, tms. En oo varma minkä ikäisenä lapsi pystyy kunnolla näkemään esim. mobilen, kun meillä ei semmoista vielä vastasyntyneenä ollut, mutta ihmiskasvot olivat hienointa katseltavaa, sekä äidin ja isän että vieraitten. Kantoliina on myös erittäin kätevä, meillä vauva useimmiten nukahti siihen. Itsekin ihmettelin aluksi, että eikö tän lapsen kuuluisi syödä ja nukkua, kun suunnilleen kaikissa kirjoissa niin sanotaan. Mutta ihmisethän on yksilöitä heti syntymästä asti...

Hei sinna,
kirjoittelen tänne harvoin mutta olen käyttänyt tätä nimimerkkiä parin vuoden ajan, onko mahdollista että käyttäisit jotain toista ? Toki meillä on eri-ikäiset vekarat joten siitäkin jo erottaa aika hyvin:-)
Jos haluat pitäytyä tässä niin ok sekin :-)

mukavaa päivänjatkoa!

Tiedätkö, kysymys voi olla ihan viatonkin mutta ottaen huomioon tämän palstan kiistaherkkyyden nykyisin (en tiedä onko mulla kovin kattavaa kuvaa tilanteesta kun käyn täällä nykyään harvoin) en halua vastata koska siitä joku löytäisi heti jotakin negatiivistä ja sitten taas olisi ""maali"" jota tulittaa.

Mutta noin yleisesti ottaen minä rakastan erilaisuutta--valintoja, vaihtoehtoja--erilaisia ratkaisuja -- ja uskon siihen että jos on itse löytänyt omanlaisen tavan elää ja on onnellinen niin toisten valinnat on jotenkin yhdentekeviä itselle.

Tämä taisikin kyllä epäsuorasti vastata kysymykseen :-)

Voi apua, nyt tuli kyllä hölmö olo kun en edes vastannut alkuperäisen kysymykseen!! :-(

ELI: meidän tyttö oli aika vähän hereillä tuon ikäisenä, tuntui tosiaan että söi ja nukkui! Pisimmät päiväunet kestivät jopa 4h ja sitten taas maitoa ja hetki hereillä ja uudelleen unille. En osaa tunneissa arvioida mutta aika vähän oli hereillä.

Yhteistyössä