Herkät testit, näyttääkö tosiaan aikaisemmin kuin tavalliset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mammako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mammako

Vieras
Eli näyttääkö ne 10-herkkyystestit todellakin aikaisemmin positiivisen tuloksen kuin 25- tai 40-herkkyystestit? Eli menkat pitäisi huomenna viimeistään alkaa ja jos aamulla testaan, niin näkyykö tuolla herkällä jo varmasti? Kiertoni on n. 34 päivää.

Testien on edes teoreettisesti mahdollista näyttää raskaus siinä vaiheessa kun alkio kiinnitty kohdunseinämään ja HCG:ta alkaa erittymään. Tähän kuluu 10-14 vuorokautta hedelmöittymisestä. Käytännössä itselläni on ainakin nuo ihan tavalliset testit näyttäneet ihan heti jo (kahdesta kun tiedetään hedelmöittymispäivä tarkasti ja yhdestäkin parin päivän tarkkuudella).

Alkuperäinen kirjoittaja mammako:
Oisko lisää kommentteja?

Voiko muuten eri raskauksissa samalla henkilöllä se raskaushormonimäärä nousta täysin eri tavalla?

Hormonimäärä nousee kaikilla aika prikulleen samalla tavalla, ainoa ero tulee siinä että kauan munasolu matkaa ennen kuin kiinnittyy kohdunseinämään.

Jos rasjaushormonia on erittynyt vasta hyvin vähän, niin se voi näkyä herkässä testissä vaikka ei vielä näy noissa vähemmän herkissä. Jos siis sattuu testaan juuri tuossa vaiheessa, voi herkempi antaa plussan ja vähemmän herkkä negan. Itse testasin plussan herkällä testillä kun hedelmöittymisestä 11 päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja herkkä on herkempi:
Jos rasjaushormonia on erittynyt vasta hyvin vähän, niin se voi näkyä herkässä testissä vaikka ei vielä näy noissa vähemmän herkissä. Jos siis sattuu testaan juuri tuossa vaiheessa, voi herkempi antaa plussan ja vähemmän herkkä negan. Itse testasin plussan herkällä testillä kun hedelmöittymisestä 11 päivää.

Ja mulla näkyi tavallisella testillä 10 päivää hedelmöittymisestä. Eli aika tuuripeliä, toki jos haluaa pelata varman päälle niin mikäs siinä sitten.

En osaa vastata kysymykseesi, mutta itsella naytti ei niin herkka testi selkean plussan jo 9 paivaa ovulaatiosta, testasin niin aikaisin koska olin lahes varma raskaudesta, vaikka aikaistahan se oli...

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Alkuperäinen kirjoittaja herkkä on herkempi:

Ja mulla näkyi tavallisella testillä 10 päivää hedelmöittymisestä. Eli aika tuuripeliä, toki jos haluaa pelata varman päälle niin mikäs siinä sitten.

Niin, sulla oli sit jo erittynyt yli 20 yksikköä, eli näkyi. Tuo hcg tuplaantuu 1-2 vuorokaudessa, eli sattumaahan se on. Jos mä olisin testannut jo yhdeksän päivää hedelmöittymisestä niin olisi vielä näkynyt koeputkihedelmöityshoidossa annetun ns. irrotuspiikin vaikutus. Koville otti vielä odottaa. "virallinen" testipäivä olisi ollut 16 vrk hedelmöittymisestä.
Mut ap:n kysymykseen edellen vastaan, että herkät on herkempiä, kun hormonia välillä 10-20 yksikköä niin toinen testi näyttää plussaa ja toinen negaa. Pienestä kiinni.

Ja unohtu ap:lle vastata, että ei se herkkä testi näytä vielä varmasti, voihan olla että tässä kierrossa ovulaatio normaalia myöhemmin ja kiertokin pitempi. Joten vielä ei nega välttämättä ole negaa.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Ja unohtu ap:lle vastata, että ei se herkkä testi näytä vielä varmasti, voihan olla että tässä kierrossa ovulaatio normaalia myöhemmin ja kiertokin pitempi. Joten vielä ei nega välttämättä ole negaa.

Kuinka pian ovulaation jälkeen testi varmasti näyttää oikean tuloksen?

Yhteistyössä