herkulliset, helpot & munavapaat suklaakeksit, hetkessä valmiita !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SyysYö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SyysYö

Aktiivinen jäsen
28.08.2010
2 496
1
36
hornantuutti
pakko jakaa kanssanne idioottivarma-ohje, jonka sain ystävältäni. munattomia, nopeasti valmistuvia ja aivan helkkarin hyviä suklaakeksejä.. itse olen tehnyt hullunkiilto silmissä jo kolme pellistä, ihan kuin ei olisi tarpeeksi kuuma muutenkin :laugh: mutta tässä tulee

- 200 g pehmeää margariinia (ei sulatettu)
- 1 dl sokeria
- 1tl leivinjauhetta
- 4 dl vehnäjauhoja
- n. 150g suklaata tms. rouhittuna

käsin tahi lusikalla ainekset sekaisin. muotoile isoja möykkyjä, jätä turva
väli pellille ( kolme rivissä on hyvä)

uunissa 200c 10 min, siirrä pelliltä jäähtyneenä.

ENJOY ! :p :p :heart:

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja SyysYö;23924318:
pakko jakaa kanssanne idioottivarma-ohje, jonka sain ystävältäni. munattomia, nopeasti valmistuvia ja aivan helkkarin hyviä suklaakeksejä.. itse olen tehnyt hullunkiilto silmissä jo kolme pellistä, ihan kuin ei olisi tarpeeksi kuuma muutenkin :laugh: mutta tässä tulee

- 200 g pehmeää margariinia (ei sulatettu)
- 1 dl sokeria
- 1tl leivinjauhetta
- 4 dl vehnäjauhoja
- n. 150g suklaata tms. rouhittuna

käsin tahi lusikalla ainekset sekaisin. muotoile isoja möykkyjä, jätä turva
väli pellille ( kolme rivissä on hyvä)

uunissa 200c 10 min, siirrä pelliltä jäähtyneenä.

ENJOY ! :p :p :heart:

kiitos, pitää pistää muistiin =)

kuivattu karpalo toimii muuten todella hyvin suklaan kanssa! ;) ja ap, 4 dl vehnäjauhoja on liikaa..
tuli jauhomössöä ja piti lisätä rasvaa sinne sekaan . että vinkiksi muillekkin..

Munavapaat...kröhöm.
Olisikohan kuitenkin munattomat?
Vaikka englanninkieli onkin hieman simppeliä, niin siinäkin on varaa valita sopivia muotoja eri tilanteisiin (vrt. egg-free. eggless).

[QUOTE="asd";23930366]Munavapaat...kröhöm.
Vaikka englanninkieli onkin hieman simppeliä, niin siinäkin on varaa valita sopivia muotoja eri tilanteisiin (vrt. egg-free. eggless).[/QUOTE]

hyvä ystävä, se oli ns. huumoria... :headwall:

[QUOTE="asd";23930366]Vaikka englanninkieli onkin hieman simppeliä, niin siinäkin on varaa valita sopivia muotoja eri tilanteisiin (vrt. egg-free. eggless).[/QUOTE]

Meille kyllä koulussa opetettiin että suomen "vapaat" on svetisismejä elikkäs tulee meille ruotsista eikä englannista... ;)

Kuulostaa hyvältä :)

Saapi vain meidän taloudes vielä odottaa tovin, en viitsi toista kertaa tänään laittaa puuhellaan tulta.. Tarpeeksi lämmintä muutenkin :D
Mutta laitetaan muistiin, josko tuo sähköhellakin jonain päivänä kytkettäisiin.. Tai helteet loppuu..

[QUOTE="asd";23930366]Munavapaat...kröhöm.
Vaikka englanninkieli onkin hieman simppeliä, niin siinäkin on varaa valita sopivia muotoja eri tilanteisiin (vrt. egg-free. eggless).[/QUOTE]

Nyt kun tähän lähdettiin niin englanninkieli ei kyllä tunne sanaa 'eggless'.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Etin tän ohjeen kun meiltä puuttui kananmuna. Tuli oikein hyviä! :3 tosin jätin suklaan pois,sillä olen suklaalakossa mutta varmasti noihin sopisi joku pähkinä rouhe. Kiitos paljon! (:

Yhteistyössä