hermo menee 1,5 v kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailijanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailijanna

Vieras
Onko tää nyt normaalia, että lapsi ei pysy yhtään hetkeä paikallaan. Sohvalle tai yleensäkin viereen tullessa alkaa kiemurtelemaan ja potkimaan. Unissaankin vetää ympyrää sängyssään. Väsyttää, kun en saa mitään kuria tuohon. Musta ois kiva käydä kyläileen kavereilla tai kahvilla kahviloissa tai mitä tahansa, mutta en vaan enää kehtaa.

Mihinkään kesän juhliin ei voi edes kuvitella ottavansa tuota mukaan. Musta tuntuu, että kaikkien muiden lapset on kilttejä ja rauhallisia, mut tää mun menee pää edellä joka paikkaan ja jos yrittää estellä niin seuraa välittömästi raivarit.

Mitä mä voin tehdä?! Mä en jaksa enää.

Kauppareissullakin kyllästyy ja jossain vaiheessa alkaa rimpuilemaan pois rattaista. Kärryihin ei voi istuttaa, nousee seisomaan. Kaikki aika menee vaan tapellessa ja suojellessa lasta kaikelta.

Kotona voi vaan olla, kunhan pitää keittiön, makuuhuoneen ja kylpyhuoneen ovet kiinni.

Ihan normaalia on. Ajan kanssa helpottaa. Itse vaan ihan väkisin kuljin kaikkialla tuollaisen liikkuvaisen lapseni kanssa. Oma asenne kun oli kohdillaan niin hyvin meni. Toki lapsen perässä juoksin sielä täällä.

Täällä esikoinen oli samanlainen. Jo vauvana pyrki ihan mahdottomasti liikkeelle. Oma asenne kohdilleen ja lapsi kasvaa koko ajan.
Meillä ollut aina joka paikassa mukana vaikka on koheltanut. Vierailut\ kyläilyt yms. opettaa lasta.
Nyt esikoinen 4 v. ja osaa olla rauhallisesti kun pitää olla.

VittuMitaPaskaa.gif

Täysi normaali 1,5v!!! Omani (3 kpl) ovat olleet tuossa iässä täsmälleen samanlaisia. Tuosta se lähtee pikkuhiljaa helpottamaan ja jo puolen vuoden päästä on toisenlaista. Anna tutkia ja opetella, mutta pidä myös rajoista kiinni. Näin toimiessasi helpotat tulevaa elämää. Tosi rankka vaihe tuo, kun liikkuu, mutta ei ole _yhtään_ omaa järkeä vielä. Tsemppiä!!! Ps. Omista ikiliikkujistani on kasvanut hurmaavia ihmisiä. Esikoinen on harkitsevainen ja rauhallinen. Kakkonen sähäkämpi, mutta ei hänkään ensimmäisenä säntäämässä. Kolmonen on liikkuvaisin eikä leiki leluilla vaan pelaa pallopelejä kaiken aikansa. Omanlaisiansa siis ovat, vaikka olivat samanmoisia puolitoistavuotiaita.

Meillä myös samanlainen vilkas lapsi. Nykyään osaa käyttäytyä jo todella mallikelpoisesti, mutta kasvatustyötä on tehty. :) Ja lapselle päivittäistä liikuntaa, riehumista, remuamista, rymyämistä ulkona ja paljon. :D

Onpa mukava kuulla! Mulla vaan sattuu oleen kavereilla ihan erilaisia lapsia. Ehkä mä sitten en vielä linnouttaudu kokonaan kotiin tän muksun kanssa :)

Ei kannata kotiin linnoittautua. Pitkää pinnaa, varapäreitä, johdonmukaisuutta ja lapselle paljon liikuntaa niin hyvä siitä tulee. Me käydään muksujen kanssa nykyään missä vaan esim. syömässä, mutta pahimpina vaiheina valittiin ruokapaikat ja kahvilat käytöstason mukaan. Ja lohdutuksena voin oman havainnon pohjalta kertoa, että ne kaveritkin joutuu vielä kasvattamaan niitä muksujaan. :D Sulla voikin siinä vaiheessa olla jo hyvin käyttäytyvä lapsi kun nämä rauhallisemmat alkaa testata rajojaan.

Yhteistyössä