Hermo menee minipillereistä. Kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Moi. Olen kolmen lapsen äiti. Olen aiemmin käyttänyt vuosia ennen tätä kolmatta lasta minipillereitä erittäin tyytyväisellä mielellä (Zerazette). Ei vuotoja vuosiin tms. Nyt olen syönyt markkinoilla olevaa vastaavaa tuotetta, en muista nyt merkkiä. Neljäs liuska lopuillaan. Nyt ollut 1kkn: jatkuva tiputtelu, välillä ihan vuoto. Tavallaan aamulla alkaa kuukautiset ja illalla ne tekee loppuaan ja sitten taas. Jatkuva alavatsan turvotus ja alaselän vihlonta. Mitä on tapahtunut! Miten teillä on mennyt. Onko tämä 1kk:n vuoto ihan normaalia. Tiedän, että nämä kuuluvat minien haittoihin, mutta täähän on ihan älytöntä jo.... Ja niin polleena vakuutin neuvolassa, että mulle nämä kyllä sopii....en huolinut kierukkaan =(

Elimistössä voi tapahtua muutoksia. Silloin ne vanhat tutut pillerit voi lakata sopimasta. Voithan toki kokeilla vaihtaa takaisin cerazetteen. Tosin jos nyt käyttämäsi valmiste sisältää myös desogestreeliä ja annos on sama 75mikrogrammaa niin tuskin tulee muutosta tapahtumaan.

Itse söin minipillereitä 3-vuotta putkeen. Lapsen saatuani minipillerit eivät enää sopineet minulle. Kierto oli aivan sekaisin ja jotain vuotoa oli kokoajan. Hermohan siinä lopulta meni ja vaihdoin ehkäisy valmistetta.

Niillä kahdella on eroja, joillain tulee siitä eri merkistä kyseistä jatkuvaa tiputtelua, näin ainakin kuullut. Itsellä oli käytössä cerazetet ja ei vuotoja ollenkaan, sitten rytmini muuttui yötyöläisen rytmiin, niin vaikutti niin paljon hormooneihinkin että tiputtelin cerszeteillakin 3kk.

Aika jännää miten tää toinen valmiste voi aiheuttaa tiputtelua vaikka se sisältää täysin samaa hormonia ja määräkin on sama kun toisessa. Ei pitäis ylipäätänsä olla mahdollista...

Yhteistyössä