Hermo menee tähän hormoonikierukkaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
Tämä on ollut mulla nyt 1,5v. Ensimmäinen vuosi meni niin, että jokaisessa kuussa oli ehkä 5pvää. ilman vuotoa, muuten vuosi koko ajan.
Nyt keväästä saakka on tullut ns. "menkat", noin 2-3 viikon välein, kestäen noin 9 pvää.
Tissit on olleet milloin muhkuraiset ja milloin muuten vaan kipeät.
En ole missään vaiheessa laittanu tarkalleen ylös, millon menkat on tuleet ja menneet, kun tisseistä sen on aina pystynyt suunnilleen ennustamaan.
Tällä hetkellä on taas tissit mielettömän kipeät, turvoksissa ja kuumat jo viidettä päivää. Eli eiköhän taas kohta sopivasti ala p*rse vuotaan :snotty:

Kuka mulle väitti, että menkat loppuu kokonaan kun ottaa hormoonikierukan ???? :$

Olette te sinnikkäitä noiden juttujen kanssa. Jos mulla olisi vuoden verran käytännössä koko ajan menkat, niin oisin varmasti jossain vaiheessa vaikka omin käsin repinyt koko vekottimen ulos. Aikoinaan yritin syödä minipillereitä ja metsään heitin 4 kk:n käytön jälkeen samasta syystä.

Meillä on nyt lapsiluku täynnä ja harkinnassa on tuo kierukka. Tiedän pari ap:n tapaista tapausta lähipiiristä ja sen takia en ole vielä uskaltautunut kierukkaa ottamaan. Nimittäin pälli leviäisi kyllä saman tien jos tuommoista olisi vähänkin pidempään.

Mikä siinä alussa sitten oli helvettiä?

No kuukautisten aikaan tuli pari ekan kuukauden aikana ihan mieletön kramppi kohtaus mahaan, kesti noin tunnin, itkua ja huutoa väänsi ja luulin jo että kierukka on pois paikoiltaan ja soittelin aikaa, mut tunnin päästä se loppui. Ei auttanut buranat kipuun vaikka grammaa vedin. Sattuis siis enemmän kuin synnytysupistukset potenssiin x300

Mutta ei noita kipukohtauksia tullut kuin ehkä 3-4 kpl, sitten helpotti. Ei mitään vaivoja, seksissä ei kumpikaan tunne koko häkkyrää ja olen niin iloinen ettei tarvii pitää mitään siteitä tai tulppa pimpassa kun ei ole niitä vuotoja.

Minullakin ensimmäinen vuosi oli tosi hankala. Vuoti / tiputteli lähes koko ajan, mutta vuoto määrä selvästi väheni ja väheni koko ajan. Nyt toisena vuotena minulla ei ole kuukautisia lainkaan :D En missään nimessä enää luovu tästä. Kestäisin uudestaan jopa tuon vuoden hankaluudet. Lähtötilanteena oli minulla sellaiset härän tappo menkat =( Mitkään suojat eivät tahtoneet riittää.

Mulla myös huonoja kokemuksia hormonikierukasta. Vuoden ajan joutui käyttämään sidettä lähes joka päivä vuotojen takia. Ja sitten alkoivatkin jatkuvat hiiva- ja emätintulehdukset...

Yhteistyössä